Beantwoord

Netflix en Videoland lopen vast, blijven laden en blokkerig beeld

• 7 januari 2019
  • 36 Reacties
  • 6175x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Kun je deze ook beantwoorden?

Kim Ziggo Moderator
296 reacties
2 maanden geleden 10 januari 2019
welkom op onze Community! Ik begrijp dat jullie nogal wat problemen ervaren, waaronder met de apps. Dat is natuurlijk super frustrerend.

Het lastige is dat hiervoor meerdere oorzaken mogelijk zijn, zoals @AlexHelpt eigenlijk ook al aangeeft. Kunnen jullie beiden aangeven hoe jullie alles precies hebben aangesloten en welke stappen jullie al hebben ondernomen? Stuur ook een foto van jullie hoofdaansluiting mee. Dan gaan we hier verder samen op onderzoek uit.
Reputatie 7
Badge +26
De klachten met betrekking tot Videoland mogen jullie in dit topic Videoland foutmeldingen
neerzetten, daar staan zeer nuttige tips van Folkert Ziggo ( tag ik niet want die heeft topic overgedragen ) aan @Ronald Ziggo of @Michael Ziggo
Reputatie 7
Badge +35
@Marieke1969 Je signaal ziet er goed uit.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 7
Badge +35
@xGarfieldx-Dave je kunt deze klachten niet uit elkaar halen, er zijn geen Videoland foutmeldingen, het zijn haperingen en vastlopers in diverse onderdelen van de box die mogelijk een bepaalde andere oorzaak hebben.
Reputatie 7
Badge +26
Wilde het alleen onder de aandacht brengen voor als het nodig was 😊
Reputatie 4
@Marieke1969, goed dat je jouw probleem met Netflix en Videoland hier ook aan stipt. Dan kunnen we samen hier naar een oplossing zoeken.

Kun je, zoals Be rt vraagt inderdaad wat meer vertellen over je hoofdaansluiting? Waar zit deze, in de meterkast of in de woonkamer? Het liefst zien we hier ook een foto van. En is je Mediabox XL opgenomen in je thuis netwerk?

Ik begrijp daarnaast dat de boel is aangesloten door de monteur, maar dat er toch problemen zijn ontstaat. Wat is er daarna nog geprobeerd om het opgelost te krijgen? Dan weten we welke paden al bewandeld zijn.

Mijn aansluiting zit in de woonkamer
De modem en router zijn op jullie kantoor meedere keren uitgelezen en daar kwam toen uit dat mijn box, niets als enigste, het probleem was.
de instellingen werden allemaal doorgenomen en daar was niets vreemds te vinden.
De box is alleen aangesloten op de modem en staat ook niet op het netwerk. De modem staat wel op het huisnetwerk aangesloten.
Reputatie 4
Bedankt voor je terugkoppeling, Marieke1969. Begrijp ik het goed dat je tussen je Mediabox XL via een UTP-kabel verbonden is met het modem? Dan raad ik je aan om deze er ook eens tussenuit te halen. Want ook dit kan verschillende problemen opleveren, waaronder haperingen met Ziggo Replay en apps als Netflix en Videoland. Meer informatie hierover vind je ook in dit topic.

Als dat geen verbetering geeft, sluit dan voor de zekerheid de splitter uit, door deze er even tussenuit te halen en de coaxkabel van de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dan weten we in ieder geval zeker of dit wel of geen invloed heeft.
Kim@ziggo de kabel die er in zit is alleen de coax kabel.
De splitter heb ik er gisteren tussen uit gehaald en direct aangesloten op het ziggo aansluit punt maar helaas niet het gewenste resultaat.
Reputatie 7
Hoi @Marieke1969,

Ik ben nu even verward. Je hebt het nu over enkel de coax kabel, terwijl je in een eerder bericht wel aangeeft dat je Mediabox XL is verbonden met je modem. Je ervaart ook op 2 zenders problemen, dus er gaat iets niet goed in je signaal.
Wil je hier eens een foto plaatsen van de signaalwaarden van je Mediabox XL? Dat kan via een foto. Je vindt deze gegevens via Menu > Opties > Diagnostiek.