1
Vraag
2
Reageer en help mee
Astrid67

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netflix blijft hangen

Sinds gisteren blijft Netflix tijdens het kijken hangen.
Ik kom er dan ook niet uit.
Dan moet ik de Mediabox XL geheel uitzetten en opnieuw opstarten. Daarna doet Netflix het weer even en na een tijdje blijft de box weer hangen. Dit doet de box alleen bij Netflix.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
16 Reacties 16
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Astrid,

Lijkt me knetter vervelend om zo films of series te kijken! :disappointed_relieved:
Hopelijk komen we snel achter de oorzaak!

Te beginnen bij het begin: Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden.

Heb je verder misschien een netwerkkabel tussen je modem en de Mediabox XL zitten? Of heb je de mediabox opgenomen in het thuisnetwerk? Zo ja, dit levert veel problemen en is dus beter niet te doen.

Groet,
Evert
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,
De signaalsterkte staat het streepje net in goed, maar bij de signaalkwaliteit staat helemaal geen streepje.
Ik heb geen internetkabel tussen box en modem, ook nooit gehad trouwens.
Verder kijk ik Netflix via zender 150, want ik heb geen smart tv.

Daarnaast kan ik ook niet naar de Spike zender kijken. Krijg ik code 2010, mediabox kan zender niet vinden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder, blijkbaar heeft de Mediabox XL net wat te weinig signaal. Kun je vertellen hoe alles is aangesloten, hoe lang de coax kabels zijn en dergelijke? Het liefst ook met foto's erbij. 🙂
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De kabel is goed en lang genoeg. Dit is destijds gecontroleerd door een monteur van Ziggo.
Hierbij een foto van de aansluiting.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat noem je lang genoeg? Het probleem is waarschijnlijk dat die te lang is.

Als je de splitter eraf haalt en dan de coax kabel van de Mediabox XL op de SQ601 plaatst, gaat de signaalsterkte dan behoorlijk omhoog? Zo niet, draai dan de SQ601 eraf (eerst iets tegen de klok in draaien, dan kun je hem naar je toetrekken), wat gebeurt er dan?

De signaalsterktes moeten in beide gevallen hoger gaan worden, maar als 1 van de twee stuk is, gaat de signaalsterkte best wel omhoog na het ertussenuit halen.
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat is de SQ601???
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat witte ding met de groene sticker erop, op de foto.
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal dat morgen eens proberen. Maar de kabel is niet te lang. Ik heb de tv aan de tegenovergestelde muur staan. Dat is zo'n 4 meter ervanaf.
Die SQ601 is een paar jaar geleden vervangen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Astrid67. Welkom hier.
Wat @Evert zegt, is ook mijn eerste gedachte. Wat irritant! Goed dat je hier contact over opneemt, want TV kijken moet natuurlijk een ontspannen bezigheid zijn en juist niet voor irritaties zorgen.

Ik ben heel erg benieuwd of het gelukt is om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten en te testen :-). Hou je ons op de hoogte?
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de coaxkabel rechtstreeks in de wanddoos geduwd en nu is de signaalsterkte wel goed, maar nu kan ik boven geen tv kijken.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Klopt, je tweede tv is nu niet aangesloten, maar dit is ook puur bedoeld als test.

Zijn de kabels naar de tv's toe, 10 meter of langer?
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, 5 meter. Maar ik heb contact gehad met Ziggo. Zij sturen een monteur langs. Hoop dat het probleem dan opgelost wordt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Wil je de afloop ook laten weten? 🙂
Astrid67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zal ik doen. Ik had deze foto ook naar Ziggo gestuurd en zij denken dat er een nieuwe contactdoos moet komen.
Ben benieuwd.
Ardon de Zeeuw

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ook wel benieuwd want ook ik heb last van problemen met netflix sindskort en ik heb niks gewijzigd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic