Vraag

Netflix blijft hangen

  • 3 december 2018
  • 16 Reacties
  • 4352x Bekeken

Sinds gisteren blijft Netflix tijdens het kijken hangen.
Ik kom er dan ook niet uit.
Dan moet ik de Mediabox XL geheel uitzetten en opnieuw opstarten. Daarna doet Netflix het weer even en na een tijdje blijft de box weer hangen. Dit doet de box alleen bij Netflix.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Astrid,

Lijkt me knetter vervelend om zo films of series te kijken! 😥
Hopelijk komen we snel achter de oorzaak!

Te beginnen bij het begin: Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden.

Heb je verder misschien een netwerkkabel tussen je modem en de Mediabox XL zitten? Of heb je de mediabox opgenomen in het thuisnetwerk? Zo ja, dit levert veel problemen en is dus beter niet te doen.

Groet,
Evert
Hoi Evert,
De signaalsterkte staat het streepje net in goed, maar bij de signaalkwaliteit staat helemaal geen streepje.
Ik heb geen internetkabel tussen box en modem, ook nooit gehad trouwens.
Verder kijk ik Netflix via zender 150, want ik heb geen smart tv.

Daarnaast kan ik ook niet naar de Spike zender kijken. Krijg ik code 2010, mediabox kan zender niet vinden.
Reputatie 7
Badge +28
Helder, blijkbaar heeft de Mediabox XL net wat te weinig signaal. Kun je vertellen hoe alles is aangesloten, hoe lang de coax kabels zijn en dergelijke? Het liefst ook met foto's erbij. 🙂

De kabel is goed en lang genoeg. Dit is destijds gecontroleerd door een monteur van Ziggo.
Hierbij een foto van de aansluiting.

Reputatie 7
Badge +28
Wat noem je lang genoeg? Het probleem is waarschijnlijk dat die te lang is.

Als je de splitter eraf haalt en dan de coax kabel van de Mediabox XL op de SQ601 plaatst, gaat de signaalsterkte dan behoorlijk omhoog? Zo niet, draai dan de SQ601 eraf (eerst iets tegen de klok in draaien, dan kun je hem naar je toetrekken), wat gebeurt er dan?

De signaalsterktes moeten in beide gevallen hoger gaan worden, maar als 1 van de twee stuk is, gaat de signaalsterkte best wel omhoog na het ertussenuit halen.
Wat is de SQ601???
Reputatie 7
Badge +28
Dat witte ding met de groene sticker erop, op de foto.
Ik zal dat morgen eens proberen. Maar de kabel is niet te lang. Ik heb de tv aan de tegenovergestelde muur staan. Dat is zo'n 4 meter ervanaf.
Die SQ601 is een paar jaar geleden vervangen.
Reputatie 7
Hey @Astrid67. Welkom hier.
Wat @Evert zegt, is ook mijn eerste gedachte. Wat irritant! Goed dat je hier contact over opneemt, want TV kijken moet natuurlijk een ontspannen bezigheid zijn en juist niet voor irritaties zorgen.

Ik ben heel erg benieuwd of het gelukt is om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten en te testen 🙂. Hou je ons op de hoogte?
Ik heb de coaxkabel rechtstreeks in de wanddoos geduwd en nu is de signaalsterkte wel goed, maar nu kan ik boven geen tv kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt, je tweede tv is nu niet aangesloten, maar dit is ook puur bedoeld als test.

Zijn de kabels naar de tv's toe, 10 meter of langer?
Nee, 5 meter. Maar ik heb contact gehad met Ziggo. Zij sturen een monteur langs. Hoop dat het probleem dan opgelost wordt.
Reputatie 7
Badge +28
Top! Wil je de afloop ook laten weten? 🙂
Zal ik doen. Ik had deze foto ook naar Ziggo gestuurd en zij denken dat er een nieuwe contactdoos moet komen.
Ben benieuwd.
Ben ook wel benieuwd want ook ik heb last van problemen met netflix sindskort en ik heb niks gewijzigd