Vraag

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden

Sinds 26-27 nov s,nachts werkzaamheden hebben plaatsgevonden door Ziggo krijg ik op mijn beide horizon boxen om ongeveer 2 uur storing 2020 wat na ongeveer 1 tot 5 minuten weer verdwijnt en er weer gewoon beeld is. Weet iemand de oplossing?

56 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@piheru 2020 is een signaalprobleem, even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Bedankt ga ik morgen doen.
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.
Ik heb alles vervangen maar niets helpt. Via de buurtapp. weet ik nu dat er meer mensen na de werkzaamheden last hebben . Een monteur bij een buurtgenoot aan het werk zei dat een te sterk signaal storing kan geven aan de mediaplayer. Ik word het een beetje zat om straks fiks te moeten betalen als het aan het netwerk ligt!
Als mijn kabel niet goed is kan het signaal zich niet zelf herstellen, lijkt mij! Vooral s avonds tijdens het journaal valt het signaal uit, heel vervelend.
Reputatie 7
Badge +29
@piheru De laatste reactie is 3 maanden geleden, het is dus waarschijnlijk opgelost :)
Of ervoor betaald moet worden, hangt af waar het probleem in zit. Zit de oorzaak in je eigen spullen/bekabeling en komt er een monteur, dan moet je inderdaad betalen. Anders niet.

Maar je hebt ook een eigen topic, laten we daar verder gaan om zo niet dubbele vragen te krijgen.
Probleem blijft bij code 2020, dit gaat niet weg. Als het lukt om TV te kijken, na een tijdje verschijnt weer code 2020. Heb jij de oplossing? Bij mij is dit gebeurt na de werkzaamheden op 1 & 2 april 2019 in mijn wijk. In PLAATS VAN VERBETERING, KRIJGT MEN ELLENDE
Reputatie 7
Badge +24
Heb je de box al eens opnieuw gestart? (even 10 minuten van de stroom)
Ja en ook teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi kees,

Krijg je die 2020 melding op 1 zender of op meerdere zenders?

Wat is de signaalsterkte bij NPO1? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden.

Groet,
Evert
Op alle zenders. Signaal sterkte bij beeld uiteraard bijna volledig Goed en het tweede volledig uitmuntend. Vanmiddag na weer storing 2020 weer opnieuw opgestart met fabrieksinstellingen. We kijken nu anderhalf uur storingsvrij dus duimen maar. Alvast bedankt.
We zijn nu in de slaapkamer waar de tv ook 2 uur aanstaat en krijgen storing 2020 en 1 minuut later storing 1201 dus inde woonkamer horizonbox opnieuw opgestart 2 minuten later weer beeld in de slaapkamer weer afwachten hoe lang.
Reputatie 7
Badge +29
Als de hoofdbox het niet doet, dan doet de Extra Mediabox XL het ook niet, aangezien alles via de hoofdbox loopt.

Heb je het energieverbruik van de hoofdbox op Hoog staan?
Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Staat op hoog wel brand op hoofdbox rood off line.

Reputatie 7
Badge +29
Ik mis de groene kabel. Weet je waar die is? Normaal gesproken gaat de groene kabel in het AOP.

Woon je toevallig in een appartementencomplex?

Bovendien zie ik hier 2 AOP's met elkaar verbonden. Weet je waarom dat zo is? Ik heb dit nog niet eerder gezien namelijk.
Ik woon al 27 jaar in de flat kleine beer bij de oosterhof en altijd upc gehadnooit geen groene kabel altijd alles perfect geweest ook bij ziggo. Storing echt gekomen na brief van vorige week van nachtelijk onderhoud.
Reputatie 7
Badge +29
Dan zou ik contact opnemen met Ziggo via de chat en vragen om een monteur. 2 van zulke AOP's achter elkaar is niet echt fijn en de monteur moet dan ook even opzoek gaan naar de groene kabel. Misschien is het koppelstuk niet helemaal goed of iets dergelijks.

De chat kun je hier vinden en is 24/7 open.
Reputatie 7
Badge +29
Wil je de afloop ook laten weten? :)

Fijne avond verder!
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na werkzaamheden van Ziggo aan het netwerk.
Ik heb er elke avond last van. Gisteravond gewoon 5 keer. Het is erg irritant.
Reputatie 7
Hallo Grace1205, in een ander topic beschrijf je dat je een nieuwe modem krijgt. Die viel ook regelmatig uit. Het kan zijn dat de uitval dus in het signaal zat omdat je ook een 2020 melding ziet. We wachten eerst je nieuwe modem af voordat we dat zeker weten.

@keesvankleef, heb je al een monteur weten te regelen? We zijn ook erg benieuwd naar die afloop.

Momenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossenMomenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossen

Reputatie 7
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.Fijn 🙂 Laat je het ons weten wanneer er toch weer problemen ontstaan?
Bij ons valt het beeld ook een aantal keren per dag weg, code 2020 volgt.
Moet alle kabels veranderen maar dat helpt niet.

Reageer