Vraag

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden


Sinds 26-27 nov s,nachts werkzaamheden hebben plaatsgevonden door Ziggo krijg ik op mijn beide horizon boxen om ongeveer 2 uur storing 2020 wat na ongeveer 1 tot 5 minuten weer verdwijnt en er weer gewoon beeld is. Weet iemand de oplossing?

56 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Als men het kapje er voor weg draait ben ik bang dat daar nog een te oude 2 gaats doos zit. Vervangen dus.
Dus graag even een foto zonder kapje.
Teun
Moet de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk met de afstandsbediening? Zo ja, hoe ???
  • Ik heb geen groene kabel in de meterkast.
  • Nee, heb niet opgenomen in thuisnetwerk, ik zou niet weten hoe/
  • wat is UTP kabel?
Misschien moet ik toch de monteur laten komen, wat denk je?
Reputatie 7
Badge +31
@piheru Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan kan deze aansluiting gratis aangepast worden naar de huidige standaard en kan de monteur direct meekijken of je probleem dan weg is.

Is er geen andere plaats waar Ziggo je huis binnenkomt bij voorbeeld de meterkast met een groene kabel?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Ik vind het ook vreemd dat er geen signaalsterkte getoond wordt.
Momenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossenMomenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossen

Reputatie 7
Badge +31
@piheru 2020 is een signaalprobleem, even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Probleem blijft bij code 2020, dit gaat niet weg. Als het lukt om TV te kijken, na een tijdje verschijnt weer code 2020. Heb jij de oplossing? Bij mij is dit gebeurt na de werkzaamheden op 1 & 2 april 2019 in mijn wijk. In PLAATS VAN VERBETERING, KRIJGT MEN ELLENDE
Reputatie 7
Badge +25
@piheru De laatste reactie is 3 maanden geleden, het is dus waarschijnlijk opgelost :)
Of ervoor betaald moet worden, hangt af waar het probleem in zit. Zit de oorzaak in je eigen spullen/bekabeling en komt er een monteur, dan moet je inderdaad betalen. Anders niet.

Maar je hebt ook een eigen topic, laten we daar verder gaan om zo niet dubbele vragen te krijgen.
Heeft de monteur geholpen? Moet je betalen? Is je probleem met code 2020 nu over?
Na een tijdje toch weer code 2020. Nu een afspraak gemaakt voor een monteur.
Hoop dat dan alles weer naar tevredenheid werkt.
Nogmaals bedankt voor uw hulp!
Nelleke
Reputatie 7
Badge +31
@NJ 1953 code 2040 is een HDMI foutcode, maar kan wel eens even in beeld komen als een kort momentje geen verbinding bij opstarten, als je daarna geen problemen meer hebt niets aan doen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2040

Veel kijkplezier allemaal.☺
Ik heb alle hier boven staande handelingen uitgevoerd. Maar na een herstart van de mediabox kwam nu code 2040. Maar daarna wel beeld. Ik laat de tv aanstaan om te kijken of het goed blijft gaan.
Alvast bedankt voor de hulp (vooral op zaterdagavond) geweldig!
Bij blijvende problemen ga ik naar de chat
Hierbij mijn gegevens.
Hierbij

Ga ik dat doen @Be rt dank voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +31
Heb je de Mediabox XL al een keer van de stroom gehad na de wijzigingen?
Zo nee, dat geeft een verse netwerk opstart.

Zo ja, dan wordt het tijd om de chat je verhaal te vertellen, misschien kunnen zij meer zien in je Mediabox XL.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
@Be rt ik word écht gek Bert. Hij is WEER uitgevallen.
Reputatie 7
Badge +31
Na een nieuwe opstart en/of verbinding maken na werkzaamheden komt dit probleem vaak naar voren.

Veel kijkplezier gewenst.☺
Gedaan. Tv deed het ondertussen weer. Dus afwachten maar. Hoop dat dit de oplossing is. Al vind ik het wel raar want had nooit iets aan de hand.
Voor nu.....dank @Be rt
Reputatie 7
Badge +31
Dat is het antwoord, ik heb nog een paar stappen voor de zekerheid: @Lpvd

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
@Be rt is dit het antwoord op jouw vraag?

Reputatie 7
Badge +31
De netwerkkabel die uit je modem komt, gaat die in de Mediabox XL? @Lpvd
@Be rt ik ben echt een leek. Ik snap die vraag niet. Ik maak wel foto.

Reageer