keesvankleef

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden

Sinds 26-27 nov s,nachts werkzaamheden hebben plaatsgevonden door Ziggo krijg ik op mijn beide horizon boxen om ongeveer 2 uur storing 2020 wat na ongeveer 1 tot 5 minuten weer verdwijnt en er weer gewoon beeld is. Weet iemand de oplossing?
57 Reacties 57
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je de box al eens opnieuw gestart? (even 10 minuten van de stroom)
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Ja en ook teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi kees,

Krijg je die 2020 melding op 1 zender of op meerdere zenders?

Wat is de signaalsterkte bij NPO1? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden.

Groet,
Evert
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Op alle zenders. Signaal sterkte bij beeld uiteraard bijna volledig Goed en het tweede volledig uitmuntend. Vanmiddag na weer storing 2020 weer opnieuw opgestart met fabrieksinstellingen. We kijken nu anderhalf uur storingsvrij dus duimen maar. Alvast bedankt.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
We zijn nu in de slaapkamer waar de tv ook 2 uur aanstaat en krijgen storing 2020 en 1 minuut later storing 1201 dus inde woonkamer horizonbox opnieuw opgestart 2 minuten later weer beeld in de slaapkamer weer afwachten hoe lang.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als de hoofdbox het niet doet, dan doet de Extra Mediabox XL het ook niet, aangezien alles via de hoofdbox loopt.

Heb je het energieverbruik van de hoofdbox op Hoog staan?
Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Staat op hoog wel brand op hoofdbox rood off line.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik mis de groene kabel. Weet je waar die is? Normaal gesproken gaat de groene kabel in het AOP.

Woon je toevallig in een appartementencomplex?

Bovendien zie ik hier 2 AOP's met elkaar verbonden. Weet je waarom dat zo is? Ik heb dit nog niet eerder gezien namelijk.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Ik woon al 27 jaar in de flat kleine beer bij de oosterhof en altijd upc gehadnooit geen groene kabel altijd alles perfect geweest ook bij ziggo. Storing echt gekomen na brief van vorige week van nachtelijk onderhoud.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan zou ik contact opnemen met Ziggo via de chat en vragen om een monteur. 2 van zulke AOP's achter elkaar is niet echt fijn en de monteur moet dan ook even opzoek gaan naar de groene kabel. Misschien is het koppelstuk niet helemaal goed of iets dergelijks.

De chat kun je hier vinden en is 24/7 open.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt ga ik morgen doen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wil je de afloop ook laten weten? 🙂

Fijne avond verder!
Grace1205

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na werkzaamheden van Ziggo aan het netwerk.
Grace1205

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb er elke avond last van. Gisteravond gewoon 5 keer. Het is erg irritant.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Grace1205, in een ander topic beschrijf je dat je een nieuwe modem krijgt. Die viel ook regelmatig uit. Het kan zijn dat de uitval dus in het signaal zat omdat je ook een 2020 melding ziet. We wachten eerst je nieuwe modem af voordat we dat zeker weten.

@keesvankleef, heb je al een monteur weten te regelen? We zijn ook erg benieuwd naar die afloop.
keesvankleef
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
keesvankleef wrote:
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.
Fijn 🙂 Laat je het ons weten wanneer er toch weer problemen ontstaan?
NJ 1953

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij ons valt het beeld ook een aantal keren per dag weg, code 2020 volgt.
Moet alle kabels veranderen maar dat helpt niet.

Uitgelicht topic