Vraag

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden

• 4 december 2018
  • 57 Reacties
  • 6857x Bekeken

Toon eerste bericht

57 Reacties

Momenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossenMomenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossen

Reputatie 7
Badge +35
@piheru Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan kan deze aansluiting gratis aangepast worden naar de huidige standaard en kan de monteur direct meekijken of je probleem dan weg is.

Is er geen andere plaats waar Ziggo je huis binnenkomt bij voorbeeld de meterkast met een groene kabel?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Ik vind het ook vreemd dat er geen signaalsterkte getoond wordt.
  • Ik heb geen groene kabel in de meterkast.
  • Nee, heb niet opgenomen in thuisnetwerk, ik zou niet weten hoe/
  • wat is UTP kabel?
Misschien moet ik toch de monteur laten komen, wat denk je?
Moet de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk met de afstandsbediening? Zo ja, hoe ???
Reputatie 7
Badge +11
Als men het kapje er voor weg draait ben ik bang dat daar nog een te oude 2 gaats doos zit. Vervangen dus.
Dus graag even een foto zonder kapje.
Teun
volgens meerdere ziggo monteurs ligt het probleem gewoon aan de Horizon.
zeker voor de gebieden waar vroeger GEEN UPC zat.
Horizon is gemaakt voor het etwerk, systeem van UPC.
en het werkt niet vloeiend op het Ziggo netwerk, systeem.
ps: er komt binnen paar maanden een nieuwe ontvanger uit 😉

Reageer