Vraag

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden

• 4 december 2018
  • 57 Reacties
  • 6228x Bekeken

Toon eerste bericht

57 Reacties

@Be rt ik ben echt een leek. Ik snap die vraag niet. Ik maak wel foto.

Reputatie 7
Badge +35
@Lpvd
Is de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in het thuisnetwerk uitgevoerd met je afstandsbediening?

Heb je de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem of aan een router?
@Be rt 2020 gaat nu helemaal niet meer weg Bert (zat midden in een film) al 14 minuten.
Ondertussen weer uitgevallen. Maar duurt nu al 6 minuten.
Alles is hier trouwens door een monteur aangesloten.
1. Nee geen coax versterker.

De rest van uw vragen zijn niet helemaal duidelijk. Ik kan wel zeggen dat het al heel lang goed gaat. En opeens na de werkzaamheden foute boel is. Is vanavond net voor de 8e keer uitgevallen. Ca. 2 minuten.
Reputatie 7
Badge +35
@Lpvd Heb je ook nog een coax versterker in gebruik?

Het signaal is op het randje of iets te hoog.
De Mediabox XL krijgt last van oversturing als hij al iets in Uitmuntend komt op NPO1.

Ik zie ook DHCP uitvoeren en WAN NIET VERBONDEN.

Dit betekend mijns inziens dat je Mediabox XL nog in een thuisnetwerk staat en de Mediabox XL zelf geen verbinding / geen goede verbinding heeft met de Ziggo servers.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Zo goed??? (Ben een leek)
Reputatie 7
Badge +35
Voor diegene die de laatste dagen deze problemen hebben @NJ 1953 @Lpvd

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Ik heb alles vervangen maar niets helpt. Via de buurtapp. weet ik nu dat er meer mensen na de werkzaamheden last hebben . Een monteur bij een buurtgenoot aan het werk zei dat een te sterk signaal storing kan geven aan de mediaplayer. Ik word het een beetje zat om straks fiks te moeten betalen als het aan het netwerk ligt!
Als mijn kabel niet goed is kan het signaal zich niet zelf herstellen, lijkt mij! Vooral s avonds tijdens het journaal valt het signaal uit, heel vervelend.
Hoi allemaal. Ik nieuw hier maar exact hetzelfde probleem. En hoorde het ook al van een paar buren. Gemmiddeld 6 a 7 keer per avond foutcode 2020.
Alles al gereset en kabels aangepast. Is sinds dat laatste grote onderhoud. Wat kan ik doen??
Ik heb alles vervangen maar niets helpt. Via de buurtapp. weet ik nu dat er meer mensen na de werkzaamheden last hebben . Een monteur bij een buurtgenoot aan het werk zei dat een te sterk signaal storing kan geven aan de mediaplayer. Ik word het een beetje zat om straks fiks te moeten betalen als het aan het netwerk ligt!
Als mijn kabel niet goed is kan het signaal zich niet zelf herstellen, lijkt mij! Vooral s avonds tijdens het journaal valt het signaal uit, heel vervelend.
Reputatie 7
Hallo NJ 1953, welkom op onze Community.

Ik zag ook al een los topic van je voorbijkomen, die heb ik opgeruimd want je plaatst hier ook al. Helemaal top! Je geeft hier aan dat alle kabels veranderen niet helpt? Kun je aangeven hoever je daarmee gekomen bent en heb je er nog steeds last van?
Het probleem ontstond de dag na de werkzaamheden maar volgens Ziggo ligt het aan onze bekabeling. Voorheen nooit problemen gehad. Wie snapt dit?!
Bij ons valt het beeld ook een aantal keren per dag weg, code 2020 volgt.
Moet alle kabels veranderen maar dat helpt niet.
Reputatie 7
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.Fijn 🙂 Laat je het ons weten wanneer er toch weer problemen ontstaan?
Hallo ik heb geen contact meer gehad met ziggo. Maar het wonder is geschiet gisteren slecht 1 maal bij box 2 uitval gehad na resetten box1 geen last meer gehad. Vandaag vanaf 12.00 uur tot en met nu geen enkele storing gehad. Het lijkt me niet dat de kabels in mij huis plotseling weer goed zijn. Maar ondanks alles ben ik weer erg gelukkig.
Reputatie 7
Hallo Grace1205, in een ander topic beschrijf je dat je een nieuwe modem krijgt. Die viel ook regelmatig uit. Het kan zijn dat de uitval dus in het signaal zat omdat je ook een 2020 melding ziet. We wachten eerst je nieuwe modem af voordat we dat zeker weten.

@keesvankleef, heb je al een monteur weten te regelen? We zijn ook erg benieuwd naar die afloop.
Ik heb er elke avond last van. Gisteravond gewoon 5 keer. Het is erg irritant.
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na werkzaamheden van Ziggo aan het netwerk.
Reputatie 7
Badge +29
Wil je de afloop ook laten weten? :)

Fijne avond verder!
Bedankt ga ik morgen doen.
Reputatie 7
Badge +29
Dan zou ik contact opnemen met Ziggo via de chat en vragen om een monteur. 2 van zulke AOP's achter elkaar is niet echt fijn en de monteur moet dan ook even opzoek gaan naar de groene kabel. Misschien is het koppelstuk niet helemaal goed of iets dergelijks.

De chat kun je hier vinden en is 24/7 open.
Ik woon al 27 jaar in de flat kleine beer bij de oosterhof en altijd upc gehadnooit geen groene kabel altijd alles perfect geweest ook bij ziggo. Storing echt gekomen na brief van vorige week van nachtelijk onderhoud.
Reputatie 7
Badge +29
Ik mis de groene kabel. Weet je waar die is? Normaal gesproken gaat de groene kabel in het AOP.

Woon je toevallig in een appartementencomplex?

Bovendien zie ik hier 2 AOP's met elkaar verbonden. Weet je waarom dat zo is? Ik heb dit nog niet eerder gezien namelijk.

Reageer