Vraag

Na werkzaamheden opeeens storing 2020 Mediabox XL op regelmatige tijden

  • 4 december 2018
  • 57 Reacties
  • 6844x Bekeken


Toon eerste bericht

57 Reacties

Zo goed??? (Ben een leek)
Reputatie 7
Badge +35
@Lpvd Heb je ook nog een coax versterker in gebruik?

Het signaal is op het randje of iets te hoog.
De Mediabox XL krijgt last van oversturing als hij al iets in Uitmuntend komt op NPO1.

Ik zie ook DHCP uitvoeren en WAN NIET VERBONDEN.

Dit betekend mijns inziens dat je Mediabox XL nog in een thuisnetwerk staat en de Mediabox XL zelf geen verbinding / geen goede verbinding heeft met de Ziggo servers.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
1. Nee geen coax versterker.

De rest van uw vragen zijn niet helemaal duidelijk. Ik kan wel zeggen dat het al heel lang goed gaat. En opeens na de werkzaamheden foute boel is. Is vanavond net voor de 8e keer uitgevallen. Ca. 2 minuten.
Ondertussen weer uitgevallen. Maar duurt nu al 6 minuten.
Alles is hier trouwens door een monteur aangesloten.
@Be rt 2020 gaat nu helemaal niet meer weg Bert (zat midden in een film) al 14 minuten.
Reputatie 7
Badge +35
@Lpvd
Is de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in het thuisnetwerk uitgevoerd met je afstandsbediening?

Heb je de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem of aan een router?
@Be rt ik ben echt een leek. Ik snap die vraag niet. Ik maak wel foto.

Reputatie 7
Badge +35
De netwerkkabel die uit je modem komt, gaat die in de Mediabox XL? @Lpvd

@Be rt is dit het antwoord op jouw vraag?
Reputatie 7
Badge +35
Dat is het antwoord, ik heb nog een paar stappen voor de zekerheid: @Lpvd

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Gedaan. Tv deed het ondertussen weer. Dus afwachten maar. Hoop dat dit de oplossing is. Al vind ik het wel raar want had nooit iets aan de hand.
Voor nu.....dank @Be rt
Reputatie 7
Badge +35
Na een nieuwe opstart en/of verbinding maken na werkzaamheden komt dit probleem vaak naar voren.

Veel kijkplezier gewenst.☺
@Be rt ik word écht gek Bert. Hij is WEER uitgevallen.
Reputatie 7
Badge +35
Heb je de Mediabox XL al een keer van de stroom gehad na de wijzigingen?
Zo nee, dat geeft een verse netwerk opstart.

Zo ja, dan wordt het tijd om de chat je verhaal te vertellen, misschien kunnen zij meer zien in je Mediabox XL.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Ga ik dat doen @Be rt dank voor je hulp.
Hierbij

Hierbij mijn gegevens.
Ik heb alle hier boven staande handelingen uitgevoerd. Maar na een herstart van de mediabox kwam nu code 2040. Maar daarna wel beeld. Ik laat de tv aanstaan om te kijken of het goed blijft gaan.
Alvast bedankt voor de hulp (vooral op zaterdagavond) geweldig!
Bij blijvende problemen ga ik naar de chat
Reputatie 7
Badge +35
@NJ 1953 code 2040 is een HDMI foutcode, maar kan wel eens even in beeld komen als een kort momentje geen verbinding bij opstarten, als je daarna geen problemen meer hebt niets aan doen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2040

Veel kijkplezier allemaal.☺
Na een tijdje toch weer code 2020. Nu een afspraak gemaakt voor een monteur.
Hoop dat dan alles weer naar tevredenheid werkt.
Nogmaals bedankt voor uw hulp!
Nelleke
Heeft de monteur geholpen? Moet je betalen? Is je probleem met code 2020 nu over?
Reputatie 7
Badge +29
@piheru De laatste reactie is 3 maanden geleden, het is dus waarschijnlijk opgelost :)
Of ervoor betaald moet worden, hangt af waar het probleem in zit. Zit de oorzaak in je eigen spullen/bekabeling en komt er een monteur, dan moet je inderdaad betalen. Anders niet.

Maar je hebt ook een eigen topic, laten we daar verder gaan om zo niet dubbele vragen te krijgen.
Probleem blijft bij code 2020, dit gaat niet weg. Als het lukt om TV te kijken, na een tijdje verschijnt weer code 2020. Heb jij de oplossing? Bij mij is dit gebeurt na de werkzaamheden op 1 & 2 april 2019 in mijn wijk. In PLAATS VAN VERBETERING, KRIJGT MEN ELLENDE
Reputatie 7
Badge +35
@piheru 2020 is een signaalprobleem, even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Reageer