Beantwoord

Na aansluiting mediabox alleen NPO 1, 2, 3, Ziggosport en Regionale zenders

Toon eerste bericht

61 Reacties

Ik ben nieuwe klant en heb hetzelfde probleem. Balen!
Ik stream nu van uit de go app naar mijn Google Chromecast. Kwaliteit is goed.
Probleem met de Mediabox XL moet wel snel worden opgelost, anders ga ik maar naar mijn vorige provider...want dit is toch wel een geval van "wanprestatie"...
@Frankkoo zo denk ik er ook over om weg te gaan bij ziggo. Ik zit nu al 2 weken zo. Ze beloven het te verhelpen maar ik zie geen resultaat. Ben al het zoeken voor een andere provider. Dan maar geen standaard f1.
Hier iemand met hetzelfde probleem. Het is nogal teleurstellend te zien dat er meerdere gevallen met hetzelfde probleem zijn en dat er soms na enkele weken nog steeds geen oplossing is. Ik heb sinds gister dit probleem met een nieuwe box en na meerdere keren telefonisch contact met klantenservice en via chat nog geen enkele verbetering. Het is nogal frustrerend dat er op geen enkele manier terugkoppeling komt van Ziggo over oorzaak/planning waardoor je geen enkel inzicht hebt in hoe hier een oplossing kan komen.

Ziggo support: kunnen jullie hierbij helpen?
Na al mn negatieve berichten eindelijk een positief geluid. Gisteravond gedurende een periode van zo'n 2,5 uur met Richard van Ziggo contact gehad en mijn nieuwe Mediabox XL doet het!!!
Nu alleen even een seintje afwachten dat mijn oude smartcards ook weer zijn geactiveerd, zodat de Cisco-decoder naar boven kan verhuizen, zodat we daar ook weer tv kunnen kijken en ik ben (voorlopig) na 2,5 maand gedoe weer tevreden. Het (voorlopig) slaat op het feit dat ik de Mediabox nog verder moet gaan uitproberen, dus wellicht dat ik nog ergens een probleem(pje) tegenkom.
@tkooman van harte. veel kijkplezier.

wat was het probleem nou bij jouw dan waardoor je weer kan kijken?

ik wacht nog lekker af. de 21ste komt een monteur kijken. Al weet ik niet waarom. maar goed we zien wel.
@blauw007 . Het juiste technische verhaal erachter weet ik niet precies. Misschien dat er hier iemand van Ziggo uitsluitsel over kan geven. In ieder geval is gisteren steeds een deel van mijn abonnement geactiveerd, nadat ook de oude smartcards zijn gedeactiveerd, dus geregeld telefonisch contact en kijken of de mediabox het deed. Dan aan Ziggokant iets aan- of uitzetten en even wachten en opnieuw checken.
Dus mijn mediabox xl werkt nu, alleen worden nu de oude smartscards opnieuw geactiveerd zodat ik de oude mediaspeler kan gebruiken voor de (oude) tv boven.
Ik heb trouwens in het begin ook een monteur over de vloer gehad om te proberen de box aan te sluiten en die heeft toen alle bekabeling gecheckt en de signalen over en weer doorgemeten, waarbij bleek dat mediabox, kabel én signaal goed was en de fout dus in het systeem zat. En was ontstaan bij de wijziging van het abonnement.
Inmiddels werkt de Cisco-receiver met smartcard ook weer, dus we zijn (eindelijk) tevreden 🙂.
Ik heb nog 1 vraag. Overdag hebben wij de mediabox XL op 1 van de radiozenders staan en zowel gisteren als vandaag stopte de Mediabox er ineens mee en gin op standby!? Kan iemand me vertellen waar dat aan ligt? En wat ik kan doen om het te verhelpen? Ik denk aan ergens een "eco"instelling? Maar volgens mij heb ik die "uit" gezet bij de instellingen.
Reputatie 7
Hoi allemaal (@blauw007 @Monique S @Lijster @Frankkoo),

@tkooman heeft lang met een collega gesproken en ik ken de desbetreffende Richard toevallig goed.
Ik heb hem gevraagd om ook naar jullie cases te kijken (die overigens al aangemeld zijn in het verzamelticket). Hij vermoed echter dat er verschillende oorzaken zitten achter de verschillende mediaboxen die niet werken en dat zal echt per geval uitgezocht moeten worden (door hem en zijn collega's). Dat vergt helaas veel tijd.

Er wordt hard gewerkt om alle mediaboxen zsm aan de praat te krijgen, ik heb alleen geen voorspelling wie wanneer het resultaat hiervan ziet/merkt.
Hallo Mark Ziggo.

Dank voor je respons - ik kan inmiddels zeggen dat het probleem bij mij is opgelost. Na nogmaals telefonisch gesproken te hebben met de klantenservice was opeens mijn case niet vindbaar/niet aangemaakt en die is opnieuw met spoed aangemaakt. Ik heb aangegeven dat ik graag terugkoppeling wilde en ik moet zeggen dat dit gisteren is opgelost en keurig ook een telefoontje van de betreffende (technische) collega die de case aangewezen heeft gekregen is opgelost. Ook verifieerde hij met mij of de zenders ook daadwerkelijk zichtbaar waren hier thuis. Dus wat dat betreft mijn complimenten!

Hij gaf aan dat het iets met de IPv6 instellingen van de box te maken had waardoor gecodeerde signalen niet werden herkend. Ben geheel atechnisch wat dat betreft dus .excuses wat betreft een fout in deze samenvatting!
Hoi Mark Ziggo,

Bij ons was het probleem dat ons abonnement niet was doorgezet naar de mediabox. Ik heb hierover via de chat contact opgenomen en toen was het met een paar uur geregeld.

Helaas doet onze mediabox nu helemaal niets meer. Hij komt niet meer online, dus vanuit de helpdesk kunnen ze ook niet kijken wat er precies fout gaat of fout zit.
Hierop wilde Ziggo monteur nummer 3 in twee maanden tijd sturen, maar die kon al over 8 dagen!!! Ronduit kwalijk en daar heb ik geen genoegen mee genomen, want wij zitten nu gewoon zonder tv. Uiteindelijk heeft Ziggo beloofd een nieuwe Mediabox XL op te sturen en daar wachten we nu op.
zo gisteravond eindelijk de monteur gekomen. Er is weer beeld op de andere zenders.

Reageer