Beantwoord

Na 1 week prima met Mediabox XL, nu heb ik foutcode 2040

Nieuwe Horizon box, nieuw Connect Box modem, nieuw pakket van Ziggo, 10 dagen afgelopen... Alles ging prima, was heel blij met on-demand. Gisteravond, alles nog fijn. Vanavond, foutcode 2040. Hoor ik wel audio, maar geen beeld, alle zenders. Heb met 3 andere HDMI kabels geprobeerd; nog hetzelfde foutcode. Horizon box heeft geen Scart connectie. Menu-> software updates; nee, Horizon box heeft al de laatste software. Heb ook 'factory reset' met de Horizon box, maar ook geen beeld, alleen audio.
M'n TV is erg oud (meer dan tien jaren) maar dan waarom werkt hij prima gisteren, vandaag niet??? De TV heeft geen 'software update' mogelijkheid.
Oplossing mogelijk?
icon

Best beantwoord door Thijs Ziggo 9 juni 2017, 11:11

@L.MOORE Ik heb een instelling op je Mediabox XL aangepast. Het HDMI-signaal staat nu op RGB. Hoor graag of dit geholpen heeft.

Bekijk origineel

36 Reacties

Reputatie 4
Badge +9
kijk hier eens:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2040/

Natuurlijk, dat heb ik al gezien. En heb de 'oplossingen' geprobeerd. Niks.
Reputatie 4
Badge +9
Indien je nog recht hebt op installatiegarantie daar een beroep op doen.
Reputatie 4
@L.MOORE Ik heb een instelling op je Mediabox XL aangepast. Het HDMI-signaal staat nu op RGB. Hoor graag of dit geholpen heeft.
Hoi, ook ik heb problemen met de code 2040.

Alle mogelijke kabels zijn al vervangen, de mediabox zelf is vervangen, monteur is langsgeweest vrijdagavond, het heeft een uur gewerkt, en daarna weer pats de foutmelding 2040. Mijn tv is 5 jaar oud (geen smarttv, gewoon een LED), coax kabel is vervangen, nieuwe HDMI kabel gehaald bij BCC, kastje in de meterkast (niet de modem) is vervangen. Telefoon en internet doen het wel gewoon. Ook wanneer ik een ander tv toestel aansluit, krijg ik deze melding, dus aan de tv ligt het ook niet. Er is geen update beschikbaar voor mijn TV (ook al nagekeken). De volgende monteurs afspraak staat voor zaterdagochtend in de planning, dus weer een week dat ik geen gebruik kan maken van de mediabox. Heeft iemand nog suggesties? Ik hoor ze graag!
Groetjes,
Manon
Reputatie 1
Badge +3
@jerishai
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2040/
Reputatie 4
Hoi Manon,

Ik heb voor jou ook het HDMI-signaal op RGB gezet. Hoor graag of het helpt!

Groet,
Thijs
Hoi Thijs, ik ga het vanavond meteen proberen! Ik laat je morgen wat weten, zit nu op kantoor.
Ik kreeg bij de klantendienst nl. te horen dat het aan de hdmi aansluiting van mijn tv zou liggen, maar ook op de tv van vrienden krijg ik die melding, dus dan kan het daar toch niet aan liggen? Zou zonde zijn als ik een nieuwe tv koop, en het euvel nog niet verholpen is...
Je hoort morgen van me
Groetjes,
Manon
Boompieapp, bedankt, maar dit stappenplan heb ik 3 weken geleden al uitgevoerd, zonder succes...
Daar ben ik 3 weken geleden mee begonnen... werkt allemaal niet
Hoi Thijs, helaas heeft het niet mogen baten. Nog andere tips misschien?
Groetjes, Manon
Reputatie 4
De box lijkt nu wel vastgezet op 1080P wat problemen kan geven wanneer je tv dat niet ondersteunt. Mag ik je box eens compleet resetten? Zou je dan zelf de resolutie willen laten staan op volgen van de tv?
Thijs Ziggo schreef:

De box lijkt nu wel vastgezet op 1080P wat problemen kan geven wanneer je tv dat niet ondersteunt. Mag ik je box eens compleet resetten? Zou je dan zelf de resolutie willen laten staan op volgen van de tv?

Hoi Thijs,
Ja, reset maar. Ik zal dan vanavond de resolutie zetten op aanpassen van de tv. Maar ik vind het zo raar dat de tv het eerder wel altijd ondersteund heeft. Ik heb het op beide HDMI aansluitingen geprobeerd gisteravond ook nog, maar helaas. Ook neemt een collega woensdag een andere tv mee naar het werk, om het met zijn toestel te testen (nog geen jaar oud), maar aangezien ik de foutmelding ook kreeg met de tv van de buurvrouw, ben ik bang dat het daar niet aan ligt. Maar zoals gezegd, ik probeer echt vanalles uit. Ik hou je weer op de hoogte, groetjes, Manon
Reputatie 4
Helaas lukt momenteel de reset vanaf hier niet. 😞
Zou je eens willen proberen of je hem zelf kan resetten door hem 10 seconden van de stroom te halen en vervolgens http://bit.ly/ResetOntvanger te volgen? Ik ben benieuwd of de combinatie RGB en volg resolutie TV de winnaar zal zijn.
Anders is het toch afwachten op de vervolgafspraak. Wel fijn dat je zoveel wil uittesten! 🙂
Thijs Ziggo schreef:

Zou je eens willen proberen of je hem zelf kan resetten door hem 10 seconden van de stroom te halen en vervolgens http://bit.ly/ResetOntvanger te volgen? Ik ben benieuwd of de combinatie RGB en volg resolutie TV de winnaar zal zijn.
Anders is het toch afwachten op de vervolgafspraak. Wel fijn dat je zoveel wil uittesten! :)

Ok, ga ik vanavond meteen proberen 🙂
jerishai schreef:

Thijs Ziggo schreef:

Anders is het toch afwachten op de vervolgafspraak. Wel fijn dat je zoveel wil uittesten! :)

Ok, ga ik vanavond meteen proberen :-)

Thijs Ziggo schreef:

Hoi Thijs,
Ik heb nog eens van alles geprobeerd, maar het wil echt niet lukken. Vanavond weer eens met een andere tv proberen, ik weet het anders ook echt niet meer.
In ieder geval bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Manon
jerishai schreef:

jerishai schreef:

Thijs Ziggo schreef:

Ok, ga ik vanavond meteen proberen :-)

Thijs Ziggo schreef:

Zou je eens willen proberen of je hem zelf kan resetten door hem 10 seconden van de stroom te halen en vervolgens http://bit.ly/ResetOntvanger te volgen? Ik ben benieuwd of de combinatie RGB en volg resolutie

Thijs Ziggo schreef:

TV de winnaar zal zijn.

Hoi Thijs,
Ik heb nog eens van alles geprobeerd, maar het wil echt niet lukken. Vanavond weer eens met een andere tv proberen, ik weet het anders ook echt niet meer.
In ieder geval bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Manon

Hoi Thijs,
Nog even een vraagje... Gisteren kreeg ik, op mijn eigen tv, wel alle zenders door, out of the blue. Geen code 2040 meer, terwijl ik niets veranderd had. Vanochtend kreeg ik alleen geluid bij de kanalen 120, 122, maar NL 1, 2, 3, RTL4 enz. wel beeld maar geen geluid? Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik begin een beetje moedeloos te worden inmiddels...

Groetjes,
Manon
Reputatie 4
Badge +9
@jerishai
Zet in de audio instellingen dolby digtal eens uit als deze aanstaat.

En @to all: zet ook de tv eens zonder stroom voor 10 minuten bij code 2040. En vervang evt hdmi kabel, en probeer als er meerdere hdmi poorten zijn op de tv ook eens een andere hdmi poort.
Reputatie 4
Ai, van de regen in de drup dus! 😞
Ik zie dat je Dolby hebt ingeschakeld. Wanneer je tv dat niet ondersteunt dan krijg je geen geluid op de zenders die Dolby aanbieden. Ik heb Dolby voor uitgezet, hoor graag of je weer geluid hebt op de rest van de zenders.
Hoi Thijs en Robbo,
Gaan we dat straks weer eens proberen. Ik heb inderdaad wel met de audio instellingen zitten switchen vanochtend, je probeert vanalles. Ik laat je weer wat weten 🙂
Groetjes,
Manon
Thijs Ziggo schreef:

Ai, van de regen in de drup dus! 😞
Ik zie dat je Dolby hebt ingeschakeld. Wanneer je tv dat niet ondersteunt dan krijg je geen geluid op de zenders die Dolby aanbieden. Ik heb Dolby voor uitgezet, hoor graag of je weer geluid hebt op de rest van de zenders.

Hoi Thijs,
Ik had gisteren avond en vanochtend beeld en geluid! 🙂 Eindelijk weer alles dat functioneert! Me happy!
Nu weet ik alleen even niet wat wijsheid is; de monteur staat voor morgen tussen 08:00 - 13:00 in de planning, moet ik die afzeggen? Of beter toch laten komen om alles na te kijken?
Groetjes,
Manon
Reputatie 4
Badge +10
Als alles werkt zou ik Ziggo even bellen en afmelden, mocht het later nodig zijn, dan kan dat alsnog.
Reputatie 4
Hoi Manon,

Ik zie dat je de monteur hebt afgemeld, waarvoor dank! Mooi om te horen dat je nu kan genieten van je Mediabox XL! 😃

Groet,
Thijs
Ik heb sinds gister ook halverwege het tv kijken de foutcode 2040, gister werkte het stappenplan nog, vandaag na de 2e keer foutcode doet hij niks meer.
Reputatie 4
Badge +10
Mogelijke oplossing in beeldinstellingen, instellen op RGB en 720p.

Menu > opties > uitgebreide instellingen > beeldinstellingen.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics