Beantwoord

Modem voor Mediabox XL

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een coaxialmodem rechtstreeks vanuit de aansluiting uit de muur. Dus een modem met ook een coax uitgang om de Mediabox op aan te sluiten maar waar ook een ethernetpoort op zit om mijn eigen router op aan te sluiten?
icon

Best beantwoord door Be rt 27 mei 2019, 08:59

Dit is een te oud Abonnee Overname Punt.

Neem contact op met Ziggo, dan komt een Ziggo monteur deze gratis vervangen voor een hedendaagse, goed afgeschermde, met één uitgang, daar komt een splitter op met 2 kabels naar je apparatuur modem en je Mediabox XL.
Als je Ziggo aan de telefoon hebt, kun je ook gelijk om een apart modem vragen, omdat je bridge wilt gebruiken.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
De standaard wijze van aansluiten van een apart modem en een Mediabox XL is:

Abonnee Overname Punt -> coax splitter -> één coax uitgang naar het modem en daar heb je dan 4 ethernet uitgangen op en Wifi 2,4 en 5 GHz.
Een modem heeft geen coax uitgang.

één coax uitgang naar de Mediabox XL, die hoeft niet op het modem, want die heeft zijn eigen modem aan boord voor replay, on-demand, en apps en updates.

Het IP adres voor de Mediabox XL komt via de coax die in de Mediabox XL zit en die moet dan juist niet met een netwerkkabel aan het modem aangesloten worden, want daar krijg je dan aan alle kanten problemen met internet en storingen van de Mediabox XL.
Reputatie 7
Badge +16
Er bestaan bij Ziggo voor zover ik weet geen modems met coax out. Mediabox aansluiten gaat gewoon via een splitter en als het modem in bridge gezet wordt kan er een eigen router achter.
Ik zit in voormalig UPC gebied en de enige box die Ziggo hier levert is de MediaboxXL. En juist die box is niet in bridgemodem te zetten, technisch gewoon nieet mogelijk, ook niet door ziggo zelf. Verder snap ik het idee van de splitter niet. Ik heb de overgebleven coacial aansluiting van die splitter niet nodig aangezien mijn router geen coax aansluiting heeft. Wat ik dus zoek is een soort Switch met een coax ingang en een coax uitgang waar ik de (Samsung)mediaboxXL op kan aansluiten. Verder moeten er op die Switch dan een aantal ethernet-poorten zijn waar ik mijn router op aan kan sluiten.
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt ook in fUPC gebied, een apart modem aanvragen. Het modem in de Horizon wordt dan uitgeschakeld en het internet gaat dan via een apart modem. Via een splitter (maakt van 1 aansluiting 2 aansluitingen) kun je dan het modem aansluiten op de kabel.

De Horizon wordt dan alleen gebruikt voor de TV. Houd er wel rekening mee dat in dat geval de Horizon niet meer in het netwerk kan dus mochten jullie wel eens eigen foto's of video's kijken via de Horizon, dan kan dat niet meer met een extern modem.

Deze splitter heb je dan nodig (met verloopstekkertjes)

Reputatie 3
Badge +1
een switch met coax in en uit gang en ethernet port zou bij ziggo niet werken ze ondersteunen het niet om een eigen modem te gebruiken
wel zou je een connectbox kunnen vragen en die met een splitter kunnen aansluiten en in bridge mode laten zetten en dan je eigen router op de connectbox
Ok, dit snap ik. Mocht ik Ziggo zover krijgen dat ze mij een connectbox zouden geven dan zie ik het nut van die splitter nog niet. Ik ben nu ook direct vanuit de muur met een coax kabel aangesloten en meer coax-aansluitingen heb ik niet nodig toch? De router die ik wil gebruiken heeft toch geen coax-aansluiting en ik ga ervan uit dat de eigen router via een Lan-poort op de connectbox aangesloten wordt?
Splitter is nodig.
1 split naar Ziggo Modem/Router; die gaat in Bridge; eigen Router met UTP aan ConnectBox.
andere split naar Coax-TV-netwerk.
Dat kan simpel een kabel zijn naar een MediaBox XL.
Maar ook een Coax-versterker met meer uitgangen voor lange kabels naar diverse TV's.
Reputatie 7
Badge +16
@JosBronsv De connectbox heeft ook coax nodig om te werken, dus daar is de 2de aansluiting voor nodig.
Denken jullie dat Ziggo genegen is mij die Connectbox te leveren, zullen daar kosten aan verbonden zijn en weten jullie zeker dat mijn eigen gekozen router geaccepteerd zal worden door die connectbox?
Reputatie 7
Badge +16
Over het algemeen is dat geen probleem. Maar houdt dus wel rekening met wat ik eerder zei, dat de Horizon dan niet langer in het netwerk kan meedraaien vanwege problemen.
Dat hoeft voor mij ook niet. Ik zet dan de wifi uit op de mediabox en gebruik deze alleen voor de televisie
Reputatie 7
Badge +35
Even nog een paar vragen en opmerkingen:

"een coaxialmodem rechtstreeks vanuit de aansluiting uit de muur."
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt of is er nog een andere plaats?
Kun je een foto van de eerste plaats hier plaatsen en van de aansluiting uit de muur?

Als dit namelijk een niet hedendaagse is, wordt hij gratis vervangen door een Ziggo monteur met achterlating van de juiste splitter en korte kabels.☺

Een los modem kun je zo gratis aanvragen bij Ziggo.

Een splitter kan er ook zo uitzien:

Reputatie 7
Hoi @JosBronsv,

Heb je nog nieuws voor ons? We zijn benieuwd of er in de afgelopen dagen nog iets is gebeurd.
Nee, er is nog niets gebeurd verder. Ik zit in voormalig UPC gebied en ik heb mijn tv en internet rechtstreeks uit de muur naar de Mediabox. Daar zit niets tussen. Zou ik bij ziggo een modem (connectbox) kunnen krijgen of gaat dat niet in mijn situatie.
Ik zal nog even een foto van mijn aansluiting toevoegen en die is zoals het signaal mijn woning binnenkomt, de zwarte kabel gaat naar de mediabox en de witte naar mijn radio.

Reputatie 7
Badge +35
Dit is een te oud Abonnee Overname Punt.

Neem contact op met Ziggo, dan komt een Ziggo monteur deze gratis vervangen voor een hedendaagse, goed afgeschermde, met één uitgang, daar komt een splitter op met 2 kabels naar je apparatuur modem en je Mediabox XL.
Als je Ziggo aan de telefoon hebt, kun je ook gelijk om een apart modem vragen, omdat je bridge wilt gebruiken.
Reputatie 7
Hoi @JosBronsv,

Heb je al contact opgenomen om je AOP te laten vervangen? We zijn benieuwd!

Reageer