1
Vraag
2
Reacties
Gomp

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Mediabox XL geeft Foutcode 1010, heeft dit met het retoursignaal te maken?

Mediabox XL geeft tijdens installeren foutcode 1010, alles gecontroleerd (kabel etc.) alles correct.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gomp,

Dat is mooi balen!
Toch gaat er iets mis, laten we daar naar opzoek gaan.

Gebruik je splitters? Zo ja, welke? En welke splitter/verdeler zit er op het AOP? (Je AOP is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) als dat bijvoorbeeld een UMU01 is, is dat de veroorzaker van deze foutcode.

Groet,
Evert

Bekijk in context

15 Reacties 15
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gomp,

Dat is mooi balen!
Toch gaat er iets mis, laten we daar naar opzoek gaan.

Gebruik je splitters? Zo ja, welke? En welke splitter/verdeler zit er op het AOP? (Je AOP is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) als dat bijvoorbeeld een UMU01 is, is dat de veroorzaker van deze foutcode.

Groet,
Evert
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1010/

I-Evert-I refereert aan bovenstaand stappenplan. De foutcode geeft aan dat het retoursignaal van de box ergens wordt geblokkeerd.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
efok Ik refereerde niet aan dat stappenplan, had die ook niet eens bekeken. Toch een goeie aanvulling hoor! 🙂
Kimmetjuhh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem wanneer ik die umu 1 weg haal ben ik mijn internet en telefoon kwijt!

Lekker dan grrr morgen maar eens bellen want snap er niks van!

Krijg ook steeds 1010 melding grrrr!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kimmetjuhh Een UMU 01 is niet retourgeschikt, je hebt een andere splitter/verdeler nodig. Dit staat volgens mij ook in de handleiding. Zit er in de doos geen andere, zoals een POA 01?

Zo niet, haal dan de UMU tijdelijk even eraf, verbindt de Mediabox XL dan rechtstreeks op het AOP (dat wat achter de UMU zit) en herstart de Mediabox XL. De installatie begint dan wel te lopen als het goed is. Is dat afgerond, plaats dan de UMU weer terug zodat je weer internet hebt. Vervolgens kun je kijken hoe je alles het beste kunt aanpakken. Je kunt dan namelijk in ieder geval TV kijken, alleen Replay TV en On Demand lukt dan niet totdat die UMU vervangen is.
Kimmetjuhh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de tijdelijke oplossing verzonnen vannacht whaha zie dit?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kimmetjuhh Ik zou dit zo snel mogelijk weer veranderen, want het signaal wordt nu waarschijnlijk veel te veel gedempt door al die splitters. Hopelijk werkt je internet nog redelijk nu.

Heb je de doos van het modem nog? Zo ja, daar zit een nog een ander coax kabeltje bij met aan één kant schroef verbinding en aan de andere kant plug. Die kun je op de POA01 zetten.
Heb je die niet meer, neem dan contact op met Ziggo, dan zullen ze je er eentje opsturen.

De splitter die nu achter de UMU zit, dat is de enige die je straks nog in gebruik moet hebben 🙂 tenzij je meer tv's hebt natuurlijk.
Gomp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Evert, nee zit geen splitter tussen coax gaat rechtstreeks naar de Mesiabox
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gomp Wil je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Als je de Mediabox XL een minuutje van de stroom afhaalt, lukt de installatie daarna wel?
Gomp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag nieuw modem geplaatst van Ziggo, daar moest ik ook een splitter plaatsen POA 01.
Kimmetjuhh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I-Evert-I ik heb internet gebeld er wordt iets nieuws geleverd opzich werkt het allemaal goed? kan natuurlijk beter maar heb alles internet tv en telefoon.
kan gewoon Netflix kijken gelukkig zonder problemen.

ziggo vond mijn oplossing erg creatief hahah als je 2 splitters hebt kan iedereen dit tijdelijk doen wanneer ze hetzelfde probleem hebben als mij!
succes allemaal
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gomp Top! Werkt je Mediabox XL nu wel?

Kimmetjuhh Creatief is het zeker, maar ik zou het een nood-nood situatie noemen 😉 Je hebt nu namelijk 2 splitters en 1 verdeler, pakweg een verlies van 10db aan signaal en dat is veel.

Ik hoop dat ze het juiste kabeltje hebben opgestuurd, zodat alles straks echt netjes aangesloten kan worden, dan wordt de kans op problemen namelijk kleiner 🙂
In ieder geval fijn dat het nu goed gaat! :thumbsup_tone3:
Gomp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert, alles werkt nu. Nog bedankt voor reageren.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Toppie!

Veel plezier ermee en graag gedaan! 🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Gomp en Kimmetjuhh, welkom op onze Community.

Fijn dat alles weer werkt! Alle credits zijn voor Evert, die heeft er lekker de schouders onder gezet zeg 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic