Beantwoord

Mijn Mediabox XL geeft Foutcode 1010, heeft dit met het retoursignaal te maken?

  • 27 november 2018
  • 15 reacties
  • 16035 keer bekeken

Mediabox XL geeft tijdens installeren foutcode 1010, alles gecontroleerd (kabel etc.) alles correct.
icon

Best beantwoord door Evert 27 november 2018, 09:44

Hoi Gomp,

Dat is mooi balen!
Toch gaat er iets mis, laten we daar naar opzoek gaan.

Gebruik je splitters? Zo ja, welke? En welke splitter/verdeler zit er op het AOP? (Je AOP is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) als dat bijvoorbeeld een UMU01 is, is dat de veroorzaker van deze foutcode.

Groet,
Evert
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gomp,

Dat is mooi balen!
Toch gaat er iets mis, laten we daar naar opzoek gaan.

Gebruik je splitters? Zo ja, welke? En welke splitter/verdeler zit er op het AOP? (Je AOP is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) als dat bijvoorbeeld een UMU01 is, is dat de veroorzaker van deze foutcode.

Groet,
Evert
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1010/

@I-Evert-I refereert aan bovenstaand stappenplan. De foutcode geeft aan dat het retoursignaal van de box ergens wordt geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +28
@efok Ik refereerde niet aan dat stappenplan, had die ook niet eens bekeken. Toch een goeie aanvulling hoor! 🙂
Ik heb precies hetzelfde probleem wanneer ik die umu 1 weg haal ben ik mijn internet en telefoon kwijt!

Lekker dan grrr morgen maar eens bellen want snap er niks van!

Krijg ook steeds 1010 melding grrrr!
Reputatie 7
Badge +28
@Kimmetjuhh Een UMU 01 is niet retourgeschikt, je hebt een andere splitter/verdeler nodig. Dit staat volgens mij ook in de handleiding. Zit er in de doos geen andere, zoals een POA 01?

Zo niet, haal dan de UMU tijdelijk even eraf, verbindt de Mediabox XL dan rechtstreeks op het AOP (dat wat achter de UMU zit) en herstart de Mediabox XL. De installatie begint dan wel te lopen als het goed is. Is dat afgerond, plaats dan de UMU weer terug zodat je weer internet hebt. Vervolgens kun je kijken hoe je alles het beste kunt aanpakken. Je kunt dan namelijk in ieder geval TV kijken, alleen Replay TV en On Demand lukt dan niet totdat die UMU vervangen is.
Ik heb de tijdelijke oplossing verzonnen vannacht whaha zie dit😊

Reputatie 7
Badge +28
@Kimmetjuhh Ik zou dit zo snel mogelijk weer veranderen, want het signaal wordt nu waarschijnlijk veel te veel gedempt door al die splitters. Hopelijk werkt je internet nog redelijk nu.

Heb je de doos van het modem nog? Zo ja, daar zit een nog een ander coax kabeltje bij met aan Ă©Ă©n kant schroef verbinding en aan de andere kant plug. Die kun je op de POA01 zetten.
Heb je die niet meer, neem dan contact op met Ziggo, dan zullen ze je er eentje opsturen.

De splitter die nu achter de UMU zit, dat is de enige die je straks nog in gebruik moet hebben 🙂 tenzij je meer tv's hebt natuurlijk.
Beste Evert, nee zit geen splitter tussen coax gaat rechtstreeks naar de Mesiabox
Reputatie 7
Badge +28
@Gomp Wil je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Als je de Mediabox XL een minuutje van de stroom afhaalt, lukt de installatie daarna wel?
Vandaag nieuw modem geplaatst van Ziggo, daar moest ik ook een splitter plaatsen POA 01.

@I-Evert-I ik heb internet gebeld er wordt iets nieuws geleverd opzich werkt het allemaal goed😊 kan natuurlijk beter maar heb alles internet tv en telefoon.
kan gewoon Netflix kijken gelukkig zonder problemen.

ziggo vond mijn oplossing erg creatief hahah als je 2 splitters hebt kan iedereen dit tijdelijk doen wanneer ze hetzelfde probleem hebben als mij!
succes allemaal
Reputatie 7
Badge +28
@Gomp Top! Werkt je Mediabox XL nu wel?

@Kimmetjuhh Creatief is het zeker, maar ik zou het een nood-nood situatie noemen 😉 Je hebt nu namelijk 2 splitters en 1 verdeler, pakweg een verlies van 10db aan signaal en dat is veel.

Ik hoop dat ze het juiste kabeltje hebben opgestuurd, zodat alles straks echt netjes aangesloten kan worden, dan wordt de kans op problemen namelijk kleiner :)
In ieder geval fijn dat het nu goed gaat! 👍🏽
Evert, alles werkt nu. Nog bedankt voor reageren.
Reputatie 7
Badge +28
Toppie!

Veel plezier ermee en graag gedaan! 🙂
Reputatie 7
Hallo Gomp en Kimmetjuhh, welkom op onze Community.

Fijn dat alles weer werkt! Alle credits zijn voor Evert, die heeft er lekker de schouders onder gezet zeg 😉