Daniel91

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding: Controleer uw kabelaansluiting

Hallo, 

 

Als ik het savonds te wil kijken krijg ik geen zenders door. En dit gaat nu al een dikke week zo. Graag wil ik dat dit verholpen word.

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

Zonder meer info kunnen we je op dit klanten helpen andere klanten forum niet helpen.

 

Wat zegt de klantenservice ?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Welke melding krijgt u op het scherm? Een graag even info welke apparatuur u gebruikt.

 

Teun

Daniel91
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo gewoon de media box xl. Overdag heb ik gewoon tv zenders en het savonds als ik dan de tv aan zet en ik wil switchen van zender doet die niks meer heb ik opeens geen beeld meer en dan komt er in het scherm te staan controleer uw kabelaansluiting. En nee het ligt niet aan de kabel want overdag doet die het wel gewoon.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Daniel91 wrote:

 

….. Graag wil ik dat dit verholpen word.

Als u hulp nodig heeft kunt u de helpdesk bellen tussen 08.00 en 20.00 uur of naar de contactpagina gaan en wachten tot u daar een chat kunt starten.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hebt u ook een foto van uw aansluiting?

 

Teun

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Daniel91 Welkom op de Community! 's Avonds wil je natuurlijk ook lekker TV kunnen kijken. De melding die je krijgt geeft aan dat er iets niet in orde is het met signaal. Laten we inderdaad zoals @Teun voorstelt de hoofdaansluiting samen bekijken. Laat je hier een foto achter?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Daniel91 Nog een paar vragen betreffende je aansluiting.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is

 
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Uitgelicht topic