Will M.

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL zeeeeer slecht

Sinds ik de Horizon Box heb alleen maar gez**k met dat ding (alweer behoorlijk aantal maanden). In het begin 1x vervangen maar niet veel beter. Zeer traag, loopt om de haverklap vast, Netflix werkt vaak totaal niet. Overweeg over te stappen of het abonnement zodanig aan te passen dat dat ding het raam uit kan. Kennelijk kan/wil Ziggo hier niks aan doen.

Zijn er nog meer met zulke slechte ervaringen met de Horizon Box dat het gewoon niet meer acceptabel is?
74 Reacties 74
cyp

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb me gisteren ook geërgerd. Ik kon niet meer schuiven in de programma gids met de joystick op mijn b&o afstandsbediening, dacht dat die kapot was en moest naar de dealer. Maar die constateerde geen probleem! Via chatten (telefonisch te druk) contact met een medewerker die pas na doorvragen er achter kwam dat de storing aan de epg op zijn bord staat " we werken er aan" . Hoe klant onvriendelijk; waarom zetten ze dat niet direct op de site of nog beter sturen ze een mail aan alle klanten die van Ziggo een box hebben? 's avonds werkte hij plotseling weer, maar liep daarna vast, geen tv. (oplossing via ipad, appple tv en dtv konden we weer tv kijken). Vanochtend de spanning van de box afgegooid (is bij mij lastig door inbouw) nu werkt hij weer.
bepaald nog niet betrouwbaar!
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
De laatste maanden is het om te huilen met de horizon mediabox...

Maar als Ziggo alle storingen en klachten op hun website zou publiceren en naar buiten communiceren loopt iedereen gillend weg, daarom doen ze dat ook niet.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Over het melden van storingen op de website doet Ziggo en dat doen ze alleen als er meerdere klachten binnen komen in een zelfde omgeving en/of als meer mensen uit verschillende omgevingen klachten hebben over het zelfde. Het kan dus goed zijn dat de klacht al wel bij de klantenservice is binnen gekomen, omdat meerdere mensen hebben gebeld, maar dat de technische afdeling hier nog mee bezig is en de melding maakt dat het op de storingspagina kan komen te staan. Beetje lang verhaal maar ze moeten natuurlijk wel eerst duidelijkheid hebben voor ze met een storing naar buiten komen.

Dat Ziggo niets wil doen aan de Mediabox XL ben ik het niet met je eens. Ze zijn daar echt wel mee bezig en doen er alles aan om alle problemen op te lossen. Maar natuurlijk is het vervelend dat als je wil TV kijken en dat het niet werkt, daar zou ik zeker ook flink van balen.

Will M. & Will M. hebben jullie nu, op dit moment, problemen met de Mediabox XL? Zo ja, dan graag laten weten waar je last van hebt. Misschien kunnen andere gebruikers je helpen met een oplossing en als het helemaal niet lukt iemand van Ziggo (want zo werkt de klanten helpt klanten community van Ziggo).
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
In principe heb ik continu last. Hij is sowieso altijd traag en Netflix is compleet onvoorspelbaar. Je weet nooit of je Netflix kunt kijken en dat is zwaar frustrerend. En nee Ziggo kan/wil er niks aan doen, ik ben al maanden aan het klagen zonder oplossing of iets in die richting. Facturen kunnen ze wel gewoon voor 100% sturen. Gezien de tijd die er kennelijk voor nodig is vind ik dat alle Horizon Box gebruikers een tegemoetkoming moet krijgen voor niet/slecht functionerende apparatuur dan wel dienst(en).
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Goed dat je deze melding maakt. Dan kan een moderator op afstand je Mediabox XL uitlezen en kijken wat er mee aan de hand is. Misschien is het zo op te lossen en anders kan de Ziggo Moderator besluiten om iets voor je te doen waardoor het wel goed functioneert. Omdat je nu een melding hebt geplaatst zal een moderator deze tegen komen als hij rond gaat op de Community.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Will M.
Is je Mediabox XL opgenomen in een huisnetwerk?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Will,

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door Be rt en Energieboy. Ik heb in ieder geval vanaf hier wat instellingen voor je geoptimaliseerd. Daarnaast valt mij op dat het signaal op je box wel iets beter kan, deze moet veel moeite doen om terug te communiceren met Ziggo. Wil je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting van Ziggo? Dat is het punt waar het signaal als eerste je woning binnenkomt.

Groet,
Thijs
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bert en Thijs,

De foto's van beide zet ik asap hier.

Thijs,
Ik ga de foto voor je plaatsen maar alles is pas gechecked (maandje geleden) door een monteur van jullie na een vermoedelijk probleem door bliksem. Alhoewel dat de ,toenmalige, problemen met telefoon en internet heeft opgelost heeft het niks gedaan voor de Horizon Box prestaties. Internet, telefoon en tv zijn goed tot prima alleen die Horizon Box werkt sterk op mijn zenuwen.....
Alles is sowieso ondertussen gecontroleerd en/of aangesloten/vervangen door een Ziggo monteur.
Tot op heden kan ik niet anders concluderen dan dat die Horizon Box gewoon slecht presteert. Of dat door hardware of software komt kan me echt niet boeien, resultaat is gewoon niet het geld waard.
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bert,

Bij deze de foto van de signaalsterkte. En ja de box zit in het thuisnetwerk via een eigen (goede) router die achter het ziggo modem staat. Gisterenavond weer het thuisnetwerk weer eens ingesteld op de box ivm de nieuwe Ziggo Go app.



Thijs,

Idem foto hoofdaansluiting.



NB
Met grote voorzichtigheid !! Een en ander lijkt momenteel stukken beter na de software update van 26/10/17. Jammer dat er niet vaker fixes vrijgegeven worden.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Bedankt voor de foto's, Will. Ik vermoed dat het optimaliseren van de instellingen heeft geholpen voor je. Het thuisnetwerk raden we inderdaad af, vanwege een bug in onze software. Wat bedoel je precies met de Ziggo GO app? Opnemen op afstand werkt namelijk ook zonder je box in het thuisnetwerk.
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Thijs,
Ik wacht nog even met juichen of de update / optimaliseren instellingen heeft geholpen, maar ik hoop het. Problemen hebben nu wel lang genoeg geduurd. 🙂

Met de Ziggo Go app... Ik wilde de box net van het thuisnetwerk afhalen maar toen zag ik de nieuwe (?) Ziggo Go app, met remote control. Leek me handig, maar daarvoor moet de box verplicht op het thuisnetwerk zijn aangesloten. Dus opnieuw ingesteld en het werkt. Hopelijk verstoord het verder niks.
Wel apart om het thuisnetwerk af te raden vanwege een bug en vervolgens een app met remote control uit te brengen waarvoor dat verplicht is.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
De remote control functie was er voordat de bug in de software is gekomen. Dat is ook het enige waarvoor het thuisnetwerk noodzakelijk is in de app.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Problemen met thuisnetwerk is erger dan gewoon de afstandsbediening pakken en op die manier zappen. Zelf zou ik er niet voor kiezen om alleen voor de Ziggo Go App Remote control mijn thuisnetwerk aan te zetten. Uiteraard moet het gewoon werken maar dat loopt op het moment gewoon nog niet echt lekker. Maar het is wat je zelf wil, het is maar een advies 🙂
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Thijs, Bert, EnergieBoy,
:thumbsup_tone1:
Hartelijk dank voor de hulp.
Mocht ik nog tegen problemen aanlopen ga ik eerst het thuisnetwerk verbreken.
Zowel in de instellingen als de kabel :wink:

Merci
Will M.
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
PS
met "de kabel" bedoel ik in dit geval de netwerk-kabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Will M.
Hier meer informatie over het thuisnwetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
73MICH

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ik ben sowieso nieuw hier op dit forum maar mijn problemen met de Horizon/Media box heb ik eigenlijk al sinds dag 1. Dat zal inmiddels zo een ruime 2,5 jaar zijn...zucht. Nu ben ik eigenlijk zolang Ziggo bestaat al klant bij hun en hebben alle gesprekken en monteurbezoeken in goede harmonie plaatsgevonden zonder ooit een vertogen woord. Maarrr...

Ik heb zojuist 58 minuten met "Marko van Ziggo" aan de lijn gehangen en hebben wij in navolging op het zoveelste monteur bezoek van vorige week nogmaals al de wisselend voorkomende problemen van deze box doorgenomen. Tijdens de meerdere bezoeken van verschillende monteurs is eigenlijk alles er aan gedaan om de problemen op te lossen inclusief 2x een ruiling van de box. Het antwoord uiteindelijk vanuit Ziggo is dat er simpelweg geen oplossing voor deze problemen is. Wat mij dan vervolgens het meest irriteert is dat je wel "gewoon" de volle abonnementskosten iedere maand moet betalen voor een tekortkomende dienstverlening en iedere keer maar weer een halve dag vrij moet nemen. Naast de irriatie van het relax tv kijken wat iedere keer verdtoord wordt. Ik voel mij als trouwe klant in ieder geval inmiddels absoluut niet serieus genomen.

Hieronder zal ik mijn wisselend terugkerende problemen vermelden:
De box reageert traag of niet;
De box loopt vast;
Opnamens bevatten storingen in zowel beeld als geluid;
Opnamens worden zomaar afgebroken en dit wordt wisselend aangegeven in je medialijst (dus met een 3 kwart gevuld rood rondje of aangepaste duur van het programma (dus korter dan het origineel) of helemaal niet);
Opnamens lopen vast en de enige aktie die je dan nog kan doen, is het programma wissen;
Geplande repeterende opnamens worden zomaar afgebroken of verdwijnen ineens uit je lijst;
Geplande repeterende opnamens blijven (sinds de laatste software update) op datum van programmeren in je lijst staan, dus op data die al geweest zijn. Dit doet hij bijvoorbeeld ook bij series die al afgelopen zijn!?
"Een ogenblik geduld aub" bij het opstarten komt regelmatig als storing terug;
TV gids doet het helemaal niet;
TV gids doet het gedeeltelijk of geeft die van de dag ervoor aan;

De wi-fi internet garantie van de huidige reclame op tv is helemaal een giller want die kunnen ze helemaal niet afgeven zo blijkt.

Waar de manager van Marko op de achtergrond doodleuk riep dat de problemen binnen 28 dagen na het laatste bezoek van de monteur nog plaats kunnen vinden...!? (Kortom je mag/kan dus geen storingsmelding meer doorgeven binnen 28 dagen na je laatste bezoek...) ... was het bij mij natuurlijk eigenlijk al 28 maanden met wisselende problemen. Er zou mij ter compensatie voor mijn internet probleem een wifi signaal versterker toegestuurd worden, maar Marko had zich vergisten en dit zou alleen voor de goedkopere variant gelden, maar die heb ik al. Vervolgens wilde hij mij een tv-pakket kado doen wat ik al had, dus dat schoot ook al niet op. Ik heb toen maar het telefoongesprek beeindigd om ons van elkaar te verlossen. Er zit voor mij dus niks anders op om dan maar op te zeggen bij Ziggo... Dus dit verstaan ze bij Ziggo onder klantenservice.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
73MICH

Dit is een klant helpt klant forum waar zeer technische klanten meekijken en meedenken, het is een uitdaging om de oplossing te vinden, daarnaast komen Ziggo moderators erbij als er een onoplosbare situatie zich voordoet, zij zijn zeer vasthoudend, diepgaand en effectief.
Er zijn via dit forum al meerdere jarenlange problemen opgelost.

Even een paar, simpel lijkende, vragen om de situatie duidelijk te krijgen en om zaken uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.

Kun je ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En even een aanvulling: zet de automatische schijfbeheer uit.
optie>voorkeur instellingen>automatische schijfbeheer. zet deze daar uit.

Uitgelicht topic