1. De afstandsbediening doet niets, wat nu?
Het kan natuurlijk ook zijn dat de afstandsbediening niet meer werkt terwijl deze al wel gekoppeld was. Hiervoor hebben we een handig stappenplan op onze site staan.
2. Waarom kan ik het volume niet regelen van de Mediabox XL?
3. Waarom is er geluidsverschil tussen sommige zenders?
Opties -> Uitgebreide Instellingen -> Audio-instellingen -> Dolby digital output
4. Ik heb verkleurd beeld, wat is er aan de hand?

Opties- > Uitgebreide Instellingen -> Beeldinstellingen -> HDMI Videosignaal
Het is bijna een uitstervend ras maar toch signaleren we af en toe nog mensen die de Mediabox XL via SCART aansluiten op de tv. Via SCART kan het ook gebeuren dat het beeld verkleurt. Het is dan als eerste zaak om te kijken of de kabel aan beide kanten nog wel goed en stevig is aangesloten. Helpt het opnieuw aansluiten niet, sluit dan een andere SCART kabel aan.
5. Hoe moet ik de Extra Mediabox XL opnieuw installeren?
Ga hiervoor naar:
Menu -> Opties- > Uitgebreide Instellingen -> Mediabox XL -> Actieve Extra Mediaboxen.
Kijk bij 'Menu -> Opties -> Uitgebreide Instellingen -> Mediabox XL -> Actieve Extra Mediaboxen' of daar het juiste aantal staat.
Zie je daar niet het juiste aantal dan gaat je Extra Mediabox XL sowieso niet werken. Neem dan contact op met de helpdesk of plaats hier een bericht. Staat er wel het juiste getal dan kun je verder met de installatie. Alle situaties en mogelijkheden daarvoor staan in dit handige stappenplan. De instructies zijn helder uitgeschreven en staan ook duidelijk in beeld op de boxen. Door te snel de installatieschermen door te drukken kun je nog wel eens bedrogen uitkomen. Neem dus rustig de tijd!

Als laatste nog een tip voor wanneer je kiest voor MoCa. Heb je een versterker in huis dan kan het zijn dat deze het signaal voor MoCa niet doorlaat. Je kunt dan de extra Mediabox XL niet op een aparte uitgang van de versterker gebruiken. Je zal dan op één van de uitgangen van de versterker een aftakelement moeten plaatsen. Zie het plaatje hieronder. Kom je er toch niet uit dan kun je uiteraard ook van onze installatiegarantie gebruik maken.
6. Kan ik opnames overzetten?

7. Wat zijn de optimale instellingen voor opnames?

- Zet automatisch schijfbeheer op 'Waarschuwen bij conflict'. Ga hiervoor naar Opties>Voorkeursinstellingen>Automatisch schijfbeheer
- Zet de Energiestand in stand-by op Hoog. Ga hiervoor naar Opties>Voorkeursinstellingen>Energieverbruik in stand-by
- Wil je meerdere afleveringen van een serie opnemen kies dan voor het opnemen vanaf een enkel kanaal. Te vinden via Opties>Voorkeursinstellingen>Series opnemen. Kies dan voor 'op dezelfde zender'
- Zorg voor een gevulde EPG, zie de vraag hieronder.
8. Er ontbreken gegevens in de gids, hoe los ik dit op?
9. Hoe verwijder ik geplande opnames van een serie?
Via het menu: Ga naar Media -> Geplande Opname. Ga naar de bewuste opname en druk op OK. Je krijgt dan de optie om de opnamereeks te verwijderen.
Via de EPG: Ga naar een opname van het bewuste programma. Druk op Ok en kies Annuleer Opname. Je krijgt dan de keuze om alleen deze opname te annuleren of de gehele reeks.
10. Hoe stel ik ondertiteling in?
- Ondertiteling voor doven en slechthorenden
- De automatische ondertiteltaal aanpassen
- Eenmalig een andere ondertiteltaal kiezen
11. Kan ik bepaalde inhoud blokkeren met een pincode?

- Per zender. Spreekt voor zich, je kunt per zender een vergrendeling met pincode instellen.
- Kinderslot. Met deze optie kun je een blokkade instellen op inhoud op basis van een leeftijdsgrens. Je kunt dus bijvoorbeeld alle inhoud die voor 12 jaar en ouder geschikt wordt geacht in één keer blokkeren.
Mocht je deze pincode ooit kwijtraken dan kun je hem zelf resetten. In Mijn Ziggo zit een optie om de pincode te resetten (Producten> Beheer je televisiediensten). Als ook dat niet lukt dan kunnen wij hem op afstand resetten via onze systemen.
12. Ik krijg een foutcode..... Wat nu??!
13. Kan ik mijn Ziggo Mediabox XL als accespoint gebruiken?
14. Waarom werkt Netflix niet mee?
Gerelateerde onderwerpen:
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!
6010 - Wat te doen bij deze foutcode?
8182 - Wat te doen bij deze foutcode?