Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes

Mediabox XL: veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen over de Mediabox XL op een rij. Voor iedere vraag een ander topic.

1. Hoe moet ik de Extra Mediabox XL opnieuw installeren?
Het heeft soms wat voeten in de aarde. Daarom een speciaal topic over dit specifieke onderwerp.
< Installatie Extra Mediabox XL >

2. De afstandsbediening doet niets, wat nu?
Zonder afstandsbediening zijn we nergens maar het zou wel goed zijn voor de stappenteller.
< De Afstandsbediening >

3. Kan ik opnames overzetten?
Sommige opnames wil je voor het leven. Maar kan dat eigenlijk wel?
< Opnames overzetten >

4. Brandt het rode telefoonlampje altijd op de display?
Een veelvoorkomende vraag. Daarom hebben we alle situaties op een rijtje gezet.
< Rode telefoon op display >

5. Hoe luister ik radio via de mediabox?
Van Radio 1 tot QMusic en alles er tussenin. Luister er flink op los.
< Radio luisteren > 

6. Ik heb verkleurd beeld, wat is er aan de hand?
Als het tv-beeld verandert in een werk van Piet Mondriaan, is er werk aan de winkel.
< Beeldinstellingen >

7. Kan ik bepaalde inhoud blokkeren met een pincode?
Speciaal voor de kleintjes: kinderslot op de mediabox.
< Kinderslot >

8. Mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?
De Community denkt graag met je mee. Begin je eigen topic en stel je vraag. 
< Stel je vraag >

64 Reacties 64
Mietekmike

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hallo,

Je spreekt over een software update van 3.4.1 naar 3.4.2 ? maar de 'uitrol' zal nog niet tot hier 'gerold' zijn dan ?Want , ik heb hier de oude nog en geen .2 !
En als ik de HB laat zoeken naar nieuwe software zegt hij dat ik de nieuwste al heb, maar dat is de 3.4.1 en niet de 3.4.2 ........

Groeten,
Mike T
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
MietekmikeDe update wordt gefaseerd uitgevoerd. Dit kan inderdaad betekenen dat je nog niet aan de beurt bent.
jRappido

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Thijs,

Ik ben ingelogd geweest op de mediabox via gwlogin.net
Ik heb doen in de lan instellingen een tikfout gemaakt en nu geeft de box als IP-adres 192.168.178.250 en DNS 192.168.178.1
Mijn modem zit op 192.168.178.1 met iprange 192.168.178.100-192.168.178.254
Ik kan echter niet meer in de mediabox instellingen komen.
Mijn vraag is nu hoe ik de mediabox weer terug krijg op de standaard instellingen?
Het IP-adres van de mediabox was 192.168.192.1
Ik heb al via het menu fabrieksinstellingen gebruikt en ook front panel reset geprobeerd maar het ipadres blijft 192.168.178.250
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jRappido
De fabrieksinstellingen van de Mediabox geven alleen het TV gedeelte de fabrieksinstellingen.

Je modem/router van je Mediabox XL is een volledig apart gedeelte.

Je kunt in je modem/router van je Mediabox door alle kabels eruit te halen.
Dan geef je je computer/laptop handmatig een IP adres in de range van je modem/router, ik zou 192.168.178.249 , verbind deze met een UTP kabel met je modem/router van de Mediabox XL.
Ga naar je browser en vul hier in: 192.168.178.250

Als het goed is krijg je nu het inlogscherm te zien.

Als alles klaar is je computer/laptop weer in automatisch IP adres ontvangen zetten.

Meer informatie over de Mediabox XL en modem/router en thuisnetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
jRappido

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Met alle kabels eruit bedoel je dan ook de coax en HDMI kabel of alleen netwerk kabels behalve die naar mijn laptop?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jRappido
Alleen netwerk kabels behalve die naar de laptop.
Soms kan het even duren voor het inlogscherm volledig gevuld is, refresh de browser wil wel eens helpen.
jRappido

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt het is gelukt laptop adapter op 192.168.178.249 gezet en DNS op 192.168.178.1
In browser eerst 192.168.178.250 geprobeerd maar dat lukte niet
Toen per ongeluk uit de historie van de browser 192.168.178.1 gekozen en toen kwam ik op het inlogscherm van de mediabox terecht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Graag gedaan.:relaxed:
jRappido

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Enige probleem wat ik nu nog heb is dat ze ziggo go app de mediabox nog steeds niet ziet
Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijf de melding houden dat de mediabox niet gevonden wordt.
Heeft dit soms enige tijd nodig voordat de mediabox weer gevonden kan worden of heb ik nog iets verkeerd gedaan?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan is het misschien nog een optie om de box 30 seconden van de stroom te halen en weer aan te zetten.
Dan een minuut of 5 TV kijken en zien op die in de app verschijnt.
Mirellaenrob

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik weet niet of ik hier juist zit om mijn vraag te beantwoorden.
Maar ik wil thuis via de Media Horizon Box XL de radiozender Skyradio Christmas station luisteren maar deze staat niet in de lijst. Op de DAB+ radio's wordt hij al wel uitgezonden. Komt deze Christmas zender nog beschikbaar op de horizon box?

Bedankt alvast!

Groeten Rob.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mirellaenrob

Vragen mag je overal stellen, niet overal komt een antwoord op van Ziggo op dit klant helpt klant forum.
Maar wel wordt alles gelezen en worden dit soort opmerkingen meegenomen en zo mogelijk, bij veelvuldig verzoek op verschillende sociale media gehonoreerd.

Van mij mag hij ook direct op de Mediabox XL uitgezonden worden.
Thijs Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Ik ga navraag voor jullie doen over Skyradio Christmas, ik laat het weten zodra ik meer weet!
scoop

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, hoe kom ik op hoofdletter gebruik op de afstandbediening van mijn mediabox? Groetjes Paul
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
Even op de achterkant van de AB op de Caps toets drukken dan krijg je hoofdletters, als je weer op Caps drukt krijg je weer kleineletters ?
aajh.van.buul

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De mediabox werkt uitstekend. Wel een minpunt; de verlichting op het schermpje is ZEER zwak. Hebben alle boxen dat probleem? Ook na opnieuw opstarten van de box duurt het lang ( soms TE lang) voor je zenders gevonden zijn cq je abbonement gevonden is. Dat is hinderlijk.
Verder over ZIGGO ben ik zeer tevreden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
aajh.van.buul

De verlichting kun je aanpassen in opties > instellingen.
Staat de box in stand by hoog en 's-nachts, dan start hij sneller.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Be rt wrote:
aajh.van.buul
De verlichting kun je aanpassen in opties > instellingen.

Om precies te zijn: Menu > Instellingen [Tandwieltje Links] > Uitgebreide Instellingen > Mediabox XL > Helderheid van de Display

Goeie tip Be rt, dank je wel! Had er zelf nog niet aan gedacht dat dit kon.
Thijs Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Mirellaenroben Be rt

Ik heb inmiddels antwoord, sorry dat het even heeft geduurd. De kerstzender van Sky komt niet in ons aanbod. Stingray heeft wel elk jaar een themazender met kerstmuziek. 😄

Uitgelicht topic