Mediabox XL: veelgestelde vragen

Toon eerste bericht

62 Reacties

Reputatie 5
Badge
Ik ben een Horizonbox-gebruiker sinds december en op kleine puntjes (langzaam laden teletekst en soms te snel reageren op een cijfer; dan tik je 1 en krijg je 11) na ben ik er goed aan gewend. Opnemen op afstand werkt feilloos. En ik ben een type die figuurlijk weleens een apparaat door het raam wil gooien als het niet werkt. Hij staat er nog dus dat zegt genoeg. En ja, is geen topbox maar ook andere decoders hebben hun probleempjes hier en daar.
Reputatie 7
LOUD schreef:

Serieus waarom gebruiken mensen überhaupt nog die inferieure mediabox.

Welkom op de Community! Ik ben het met robbo eens dat er voor veel probleem een oplossing te bieden is. Welke problemen ervaar je?
Hallo allemaal en @Thijs Ziggo,

De uitrol van 3.4.2 is er geweest, dus wordt dit topic nog aangepast.

Hier kan je wel wat vinden, maar ik vind het summier wat betreft
Wat is er nog meer verbeterd?
De stabiliteit en werking van de Mediabox XL zijn verbeterd.
We hebben de Youtube app en het kanaal waarop Netflix staat, verbeterd.
Diverse kleine verbeteringen qua gebruiksgemak.

Komt er ook nog informatie over de extra mediabox xl. We weten dat hij niet meer geleverd wordt, maar wat er voor de rest gebeurt vind ik onduidelijk.

Mvg, Beeblebrox
Reputatie 7
Beeblebrox schreef:

Hallo allemaal en @Thijs Ziggo,

De uitrol van 3.4.2 is er geweest, dus wordt dit topic nog aangepast.

Hier kan je wel wat vinden, maar ik vind het summier wat betreft

Wat is er nog meer verbeterd?
De stabiliteit en werking van de Mediabox XL zijn verbeterd.
We hebben de Youtube app en het kanaal waarop Netflix staat, verbeterd.
Diverse kleine verbeteringen qua gebruiksgemak.

Komt er ook nog informatie over de extra mediabox xl. We weten dat hij niet meer geleverd wordt, maar wat er voor de rest gebeurt vind ik onduidelijk.

Mvg, Beeblebrox

Goede vraag! Wat er op de site staat zijn inderdaad slechts enkele punten van de update. Dit is wat er in de update van 3.4.2 zat:

-Het On Demand menu is verbeterd
-Verbeterde Channel bar:

Bij het zappen geeft de informatiebalk onderin nu niet alleen het huidige programma weer maar ook het volgende programma
Je kunt met de pijltjestoetsen naar rechts, omhoog en naar beneden klikken om via de informatiebalk door de TV-gids te navigeren
Op zenders met Replay kun je ook naar links klikken om het voorgaande programma te starten met Replay
De informatiebalk is lager gepositioneerd zodat deze aanzienlijk minder van het beeld in beslag neemt
-Verbeterd hoofdmenu
-Het hoofdmenu bevat nu een optie om direct naar de Apps te gaan
-De menuoptie Opties is nu een tandwiel
-De menuoptie Zoeken is nu een vergrootglas

-Opnames:
Geplande opname menu geeft nu ook ingestelde opnames weer die nog niet (of niet meer) in de TV-gids staan
Bij het afspelen van een opname kun je nu direct de betreffende opname verwijderen via het context menu (door op OK te klikken)

Wat betreft de Extra Mediabox XL heb ik nog geen concrete informatie. Zodra die er wel is, dan horen jullie dat uiteraard van ons.
Wat een uitmuntende tip over het instellen van de ondertiteling: "Het is van belang om de automatische ondertiteltaal naar wens in te stellen. Doe je dat namelijk niet, dan moet je bij een On Demand film of serie telkens handmatig de ondertiteling aanzetten". Tot vandaag moesten we inderdaad elke keer de ondertiteling handmatig aanzetten. Waarom staat deze extra tip/instelling niet in de FAQ voor het instellen van de ondertiteling??????? Bedankt Thijs, scheelt ons een hoop werk!!!👏
Mijn horizon mediabox gaat altijd op rood en de tijd verdwijnt ook als ik de box weer aan zet toon het beeld welkom en er komt altijd 1 balkje dat op en neer gaat in de mediabox voor dat ik 1 zender krijg. Wat is dit en ik heb de box al div keer naar fabrieksinstellingen gedaan.
Reputatie 7
Badge +17
Dan is de box toch gewoon aan het starten?
Reputatie 7
Badge +25
@monismeets Dan staat de Mediabox XL op een energiebesparende stand in standby. Wil je dit niet meer, zet dan de Energieverbruik in Standby op Hoog. (Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in Standby)
Badge
Hallo,
Ik heb heel lang meegedaan met een IPV6 test en nu moet ik volgende week weer mijn eigen mediabox XL gebruiken. geen probleem want die heeft tijden op de slaapkamer zijn dienst bewezen.
Nu heb ik Ziggo Go ook op de testaccount gedraaid.
Nu heb ik al eerder een keer MijnZiggo account gekoppeld aan Vodafone. en nu kan ik mijn Mediabox XL niet meer vinden in mijn eigen inlog op de ZiggoGo omgeving.
Ik heb net gebeld met de helpdesk en die hebben mijn account en de mediabox gecontroleerd. Alles is geregistreerd en zichtbaar voor de medewerker.
Echter krijg in hem niet te zien in mijn ZIggoGo omgeving.
Voorheen had ik een andere inlog voor ZiggoGo, echter sinds de samenvoeging met Vodafone heb ik nu een andere inlognaam en nu heb ik dus dit probleem.

HELP!!!
Reputatie 7
Badge +31
@Mol Dat kan een Ziggo moderator goed zien in de achtergrond, hoop ik.
Zij beheren ook de test.
Ik zal dat bij één van hen neerleggen.
Reputatie 7
Mol schreef:

Hallo,
Ik heb heel lang meegedaan met een IPV6 test en nu moet ik volgende week weer mijn eigen mediabox XL gebruiken. geen probleem want die heeft tijden op de slaapkamer zijn dienst bewezen.
Nu heb ik Ziggo Go ook op de testaccount gedraaid.
Nu heb ik al eerder een keer MijnZiggo account gekoppeld aan Vodafone. en nu kan ik mijn Mediabox XL niet meer vinden in mijn eigen inlog op de ZiggoGo omgeving.
Ik heb net gebeld met de helpdesk en die hebben mijn account en de mediabox gecontroleerd. Alles is geregistreerd en zichtbaar voor de medewerker.
Echter krijg in hem niet te zien in mijn ZIggoGo omgeving.
Voorheen had ik een andere inlog voor ZiggoGo, echter sinds de samenvoeging met Vodafone heb ik nu een andere inlognaam en nu heb ik dus dit probleem.

HELP!!!

Wil je een mail sturen naar community@vodafoneziggo.com ? Dan pakken de testcollega's het op 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Na de testperiode iPV6 de "oude" box weer aangesloten.
Echter, hoewel ik de laatste update heb en CPU op 2 staat, de batterijen heb vervangen valt het gebruik mij zwaar tegen.
De instellingen zijn sinds de vorige testperiode niet gewijzigd.
*Het laden van de programmagids gaat erg traag en als ik binnen de gids gaat zoeken naar de info dan krijg ik vaak de voorgaande programmaomschrijvingen voorgeschoteld.
*Als ik op de programmagids voor of achteruit wil kijken of naar andere zenders, dan zapt het zelf nog enkele plaatsen of zenders door voordat het stopt en niet waar ik wil dat het stopt.
*Hetzelfde doet zich voor als ik "gewoon" van kanaal wil wisselen. Ik ben dan een paar kanalen verder voordat het stopt en dan kan ik weer terug zappen en hopen dat ik op de zender kom waar ik wil.
*Een maal een zender gekozen, heb ik vaak een zwart beeld. Ik moet dan even door of terug zappen om beeld te krijgen.
*Het zelfde doet zich ook voor bij ondemand, Videoland en keuzemomenten binnen apps als YouTube ed. Ook bij programma's terugkijken vindt het probleem plaats.
*Het geluid valt soms tegen, het klinkt dan of je door een rioolbuis luistert.
Maar goed, een maal beeld en op de juiste zender, kan ik mijn oververhitte vingers weer rust gunnen, toch? Maar het blijft behelpen.

Reageer