Vraag

Mediabox XL - veel foutmeldingen bij Apps en OnDemand (7010, 8015)

  • 14 mei 2019
  • 3 Reacties
  • 1398x Bekeken

Geachte,

laatste tijd kunnen we heel vaak geen gebruik maken van de ziggo App store en on demand omdat we de foutcode 7010 krijgen en code 8015. We hebben vaak 15 minuten gewachten zoals er staat en ook de media box aan en uit gezet ook hebben we de voeding al meerdere mailen er afgehaald ( harde reset ) graag horen we van jullie wat we hier aan kunnen doen want nu is het zonde van het geld

mvg

miss_syl

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Kijk de aansluitingen coax etc eens goed na. Zit alles nog goed? druk alles nog eens goed aan .Hoewel andere problemen, maar ik vraag het toch even: Heb je een losse modem, en deze via een utp verbonden aan de media box xl? Plaats anders even een screenshot hoe alles is aangesloten.
Alles zit met originele kabels aangesloten en alles zit ook goed vast. Heeft voorheen altijd gewerkt
Reputatie 7
Badge +26
@Miss_syl Kan je even in het menu optie>diagnostiek de waardes doorgeven hoe de Signaal sterkte is? De media box xl werkt het best als deze halverwege in de goed staat. In iedergeval in de goed. Zwak, of in de uitmuntend kan storing veroorzaken. Inz. Uitmuntend : een te sterk signaal geeft net als een zwak signaal storing. ( over sturing)

Signaal kwaliteit moet WEL in de uitmuntend staan ( maximaal) .

Door bv werkzaamheden/onderhoud kan het binnenkomende signaal sterk toenemen. Dan moet het signaal gedempt worden.

Reageer