Peter-036 wrote:
Ziggo meldt in elk geval dat die storing opgelost is.
Be rt Je eerste 'hulp posting' Vind ik een beetje aanmatigend:
je gaat er voetstoots vanuit dat iemand die een vraag stelt, zelf nog niets gedaan heeft om het op te lossen, en dat die kennelijk niet in staat is om simpele gedrukte instructies te volgen 😉 .
Mijn mediabox xl kan zijn tv signaal niet aangeleverd krijgen door een utp kabel, dus die vraag was al onzin.
Overigens zit mijn mediabox niet in het netwerk, en hangt aan een coax.
Aanmatigend mag je natuurlijk vinden, dit is de eerste keer dat ik deze feedback krijg.
De vragen die ik stel zijn de meest voorkomende oorzaken van storingen.
Veel mensen hebben nog een oude eerste plaats waar Ziggo binnenkomt en veel mensen hebben een thuisnetwerk en weten niet dat dat niet werkt op den duur.
Ik heb bewust niet de vraag gesteld over je signaal, want dat had je al geschreven.
Ik kan hiervandaan niet zien wat je wel of niet gedaan hebt of weet en ik moet ergns beginnen om iemand te kunnen helpen.
Ik ga geen script volgen met 15 vragen over en weer om er achter te komen wat er uiteindelijk misschien speelt.
Als eerste de meest voorkomende zaken uitsluiten of het probleem vinden, de rest is zonde van mijn tijd en zonde van jou tijd.
50% van de problemen worden op deze wijze met deze vragen opgelost en 75% met een paar vervolgvragen.
De laatste 25% duurt wat langer.
Het gaat mij om de effectiviteit van de vraagwijze en uit de praktijk blijkt de effectiviteit.
No offence en of je bij Ziggo blijft of bij de glasvezel, in ieder geval veel succes gewenst.:relaxed: