Peter-036

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl valt even helemaal uit bij foutcode 2020

Af en toe valt het beeld even stil en krijg ik foutcode 6010, die is na enkele seconden weer weg.
Met enige regelmaat (dit begint na ongeveer 2 uur aanstaan van de box, en varieert dan in interval) bevriest het beeld en krijg ik foutcode 2020, maar dan valt ook de ventilator en schijf van de mediabox xl even stil.
Bij diagnose heb ik een signaalsterkte die voorbij goed staat, en een signaalkwaliteit uitstekend. (Die 2 waarden stonden voor het plaatsen van een antenneversterker beiden op goed, maar toen had ik elke avond meerdere 2020 uitvallers.)
Het heeft wel goed gewerkt vanaf net voor kerst tot een week geleden, dus circa 1 maand zonder klachten.
Alle controles met andere coax kabels rechtstreeks aansluiten heb ik al geprobeerd.
Kan het zijn dat de mediabox xl zelf deze storing veroorzaakt wanneer hij warmer wordt?
7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Peter-036 . Welkom op de Ziggo Community!
Top dat je deze plek gevonden hebt om je vraag te delen.
Door de omschrijving van wat je allemaal ziet/doet, heb ik inderdaad het gevoel dat er iets in de mediabox zelf niet goed gaat. Ik denk dat het goed is om de mediabox even helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wil je dit eens doen en ons hier vertellen of dit verandering brengt? 🙂

Hopelijk tot snel!
Peter-036
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag, die 'reset' heeft ervoor gezorgd dat we na Kerst een maand geen foutmeldingen (afgezien van een regelmatige 6010-zonder gevolgen) hadden.
Sinds begin deze week ongeveer na 2 uur de 1e 2020, en daarna ongeveer 2 per uur waarbij de ontvangst zo'n 2 minuten 'weg' is.
Na de eerste avond met die meldingen hebben we de box weer teruggezet naar fabrieksinstellingen, en dat hielp nu dus niet (meer?).
Gisteravond bleef de box hangen in de 2020, maar er was een storing in mijn postcodegebied, we hebben de box vannacht stroomloos gehad, en zien straks wel of 'ie 't weer doet.
Waarschijnlijk niet, de storing staat nu op de site als: duurt tot vrijdag 1 februari 10:45 uur.
(Dat was gisteravond: tot 31-1 om 10:40)

Voorlopig ben ik niet echt tevreden over Ziggo, maar het abonnement loopt zeker nog 8 of 9 maanden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Kun je hier een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Peter-036
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De antwoorden: nee, nee en nee.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Dan hoop ik voor je dat de storing snel is opgelost.
Peter-036
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo meldt in elk geval dat die storing opgelost is.

Be rt Je eerste 'hulp posting' Vind ik een beetje aanmatigend:
je gaat er voetstoots vanuit dat iemand die een vraag stelt, zelf nog niets gedaan heeft om het op te lossen, en dat die kennelijk niet in staat is om simpele gedrukte instructies te volgen 😉 .
Mijn mediabox xl kan zijn tv signaal niet aangeleverd krijgen door een utp kabel, dus die vraag was al onzin.
Overigens zit mijn mediabox niet in het netwerk, en hangt aan een coax.


Als het zo blijft, zal ik vermoedelijk het abonnement "uitkijken" al dan niet via ziggo go, en het zeker niet verlengen.

Ik koos voor Ziggo omdat ik Ziggo sport wilde houden dat ik op een vorig adres via Telfort keek, maar voel er nu vooreerst heel veel voor om terug te gaan naar glasvezel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Peter-036 wrote:
Ziggo meldt in elk geval dat die storing opgelost is.

Be rt Je eerste 'hulp posting' Vind ik een beetje aanmatigend:
je gaat er voetstoots vanuit dat iemand die een vraag stelt, zelf nog niets gedaan heeft om het op te lossen, en dat die kennelijk niet in staat is om simpele gedrukte instructies te volgen 😉 .
Mijn mediabox xl kan zijn tv signaal niet aangeleverd krijgen door een utp kabel, dus die vraag was al onzin.
Overigens zit mijn mediabox niet in het netwerk, en hangt aan een coax.


Aanmatigend mag je natuurlijk vinden, dit is de eerste keer dat ik deze feedback krijg.
De vragen die ik stel zijn de meest voorkomende oorzaken van storingen.

Veel mensen hebben nog een oude eerste plaats waar Ziggo binnenkomt en veel mensen hebben een thuisnetwerk en weten niet dat dat niet werkt op den duur.
Ik heb bewust niet de vraag gesteld over je signaal, want dat had je al geschreven.

Ik kan hiervandaan niet zien wat je wel of niet gedaan hebt of weet en ik moet ergns beginnen om iemand te kunnen helpen.
Ik ga geen script volgen met 15 vragen over en weer om er achter te komen wat er uiteindelijk misschien speelt.
Als eerste de meest voorkomende zaken uitsluiten of het probleem vinden, de rest is zonde van mijn tijd en zonde van jou tijd.
50% van de problemen worden op deze wijze met deze vragen opgelost en 75% met een paar vervolgvragen.
De laatste 25% duurt wat langer.
Het gaat mij om de effectiviteit van de vraagwijze en uit de praktijk blijkt de effectiviteit.

No offence en of je bij Ziggo blijft of bij de glasvezel, in ieder geval veel succes gewenst.:relaxed:

Uitgelicht topic