Wajn

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox xl - vaak zwart of bevroren beeld

Afgelopen woensdag is de Mediabox xl geinstalleerd door Ziggo. Diezelfde avond had ik al het probleem dat het beeldscherm meerdere malen zwart werd - ook geen geluid. De dagen erna kreeg ik ook dat het beeld bevroor. Dit duurt een 15 tal seconden en dan komt er weer beeld en geluid.
Dit probleem doet zich voor op alle zenders die ik tot nog toe bekeken heb, bij live tv en bij opnames.
Gisteravond liep de mediabox vast, er was geen andere oplossing dan het apparaat van de stroom af te halen en opnieuw op te starten.
Ook reageerd de mediabox erg traag. En nee niet door lege batterijen.

Graag zie ik jullie hulp tegemoet.
Wajn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
arjan

Heb je de box al eens even aan en uit gezet via knopje achterzijde?
Probeer ook eens bij de instelling bij hdmi videosignaal deze op RGB te zetten. Test deze tips eerst even uit en kijk of het beter gaat. Anders horen we het wel, succes gr Rob.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit?
Menu > opties > diagnose en even wachten tot er 2 witte balkjes in beeld komen.
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Tijdens het zappen gebeurt het wel eens dat bij mij het beeld zwart blijft. Wanneer ik dan twee zenders verder zap, heb ik weer beeld. Ik heb begrepen dat dit bij andere klanten ook wel eens gebeurt.
Ik ervaar dit niet echt als een probleem. Vastlopers heb ik zelf niet of nauwelijks ervaren.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
arjan

Heb je de box al eens even aan en uit gezet via knopje achterzijde?
Probeer ook eens bij de instelling bij hdmi videosignaal deze op RGB te zetten. Test deze tips eerst even uit en kijk of het beter gaat. Anders horen we het wel, succes gr Rob.
Krabben41

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waarschijnlijk Philips tv als dat zo is easylink van tv uitzetten horizon beeldinstellingen op rgb en resolututie op 720p vast zetten dan kan het nog voor komen maar stuk minder
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas alles geprobeerd, maar beeld blijft zwart worden, ook in opname van de mediabox.
Het is geen instelling van de tv, want het wordt steeds op hetzelfde moment zwart. Dus het is opgenomen terwijl de tv uit staat.
Het vastlopen van de mediabox gebeurd regelmatig, gaat gepaard met een luid snerpend geluid. Niet alleen tijdens het zappen, maar ook als ik in het menu wil gaan om iets in te stellen. De mediabox doet dan niets meer, uitzetten is de enigste mogelijkheid. Wel blijft het beeld(stilstaand)op de tv zichtbaar.
Vaak komt het voor dat er wel beeld is maar geen geluid.
Is dit nu een probleem van de mediabox......?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even wat algemene vragen:
Heb je de box in een thuisnetwerk opgenomen?
Kun je hier je signaalsterkte en signaalkwaliteit plaatsen van NPO1, het liefst met een foto?
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Even wat algemene vragen:
Heb je de box in een thuisnetwerk opgenomen?
Kun je hier je signaalsterkte en signaalkwaliteit plaatsen van NPO1, het liefst met een foto?


Beste Bert,

Nee niet in een thuisnetwerk opgenomen.
signaal is goed en uitstekend in die volgorde.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wajn,

Is het een philips tv wat al gevraagd is?
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
Wajn,

Is het een philips tv wat al gevraagd is?


Ja het is een philips tv, maar ik twijfel of het daaraan ligt.
Zoals gezegd wordt het zwarte beeld ook bij opnames zichtbaar, als ik dan terugspoel en opnieuw afspeel komt op hetzelfde moment ook weer het zwarte beeld en geen geluid.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is vervelend om te zeggen, maar het is wel een probleem wat hoofdzakelijk bij de philips voor komt. RGB instelling in het menu beeld> hdmi video signaal kan dit oplossen. Zorg er ook voor dat de philips tv up to date is qua software. Mocht dit allemaal niet helpen, kan deze handshake probleem wat vermoedelijk bij jou patner speelt opgelost worden door een hdmi switch aan te schaffen. De hdmi switch bij de action kost maar 4,99 euro en doet niets onder van de vaak te dure switch aparatuur elders. Ik zou voor dit bedrag de gok wagen. ( kan natuurlijk niet in je portemeniks:wink: kijken, maar bij veel gebruikers van een philips tv helpt dit. Succes gr Rob

Nogmaals de aangeboden tips KUNNEN helpen. Een enkel keer is dit ook niet de oplossing , en speelt er iets anders.

Edit: zet btw ook eens de automatische schijf beheer uit, dit voorkomt ook veel problemen bij opnames en het afspelen hiervan.
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Robbo,

Die heb ik ook allemaal geprobeerd, maar hoe verklaar je dan het voortdurend vastlopen van de box, het beeld bevriest en de box reageert nergens meer op.
En hoe verklaar je dat de "storingen"ook opgenomen worden zonder dat daar de tv bij aan staat.
Als iets door de box wordt opgenomen gaat dat toch buiten de hdmi uitgang om.:thinking:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ja daar heb je een punt, maar heb de iig de automatische schijfbeheer uitgezet?

Als er een storing ook wordt opgenomen dat ligt dat in de meeste gevallen aan het signaal die dan niet goed is. Aangezien je zegt dat dit ook afspeelt bij live tv kijken en dit ook bij het bekijken van opnames, dat dit natuurlijk ook de handshake probleem KAN zijn. En niet zo zeer de opname op zich. ( een gestoorde signaal ontvangst wordt natuurlijk ook als het ware opgenomen als dit het zou zijn) nu je ook aangeeft dat de box vastloopt, ik toch meer denk aan de handshake. Of laat ziggo eens je box uitlezen. Dit kan via de helpdesk, of wellicht dat een van de moderators mee leest, en het oppakt. Zij kunnen evt zien wat er evt speelt en verkeerds is.

Verder even over het signaal. Een te sterk signaal geeft net zo veel problemen als te zwak. Kan je even aangeven hoe alles is aangesloten? En het hier delen? Maak evt screenshots. Maar ik denk je box even uit laten lezen zeker een optie is!
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Robbo,

Ik ga eerst eens proberen een switch te bemachtigen. Ziggo heeft alles aangesloten, het enige dat ik weet is dat hij nieuwe connectoren heeft genomen.
Alles zit ingebouwd in een kast, en kom er daardoor moeilijk bij om een foto te maken.
Zodra ik een switch er tussen heb, laat ik het resultaat weten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Koop dan eerst die van action, 4,99 ipv een duurdere! Zo is evt bij het niet werken de kosten ook niet te hoog, hoewel je bij de meeste winkeliers het art. terug kan brengen. Succes gr Rob.
Wajn
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
Koop dan eerst die van action, 4,99 ipv een duurdere! Zo is evt bij het niet werken de kosten ook niet te hoog, hoewel je bij de meeste winkeliers het art. terug kan brengen. Succes gr Rob.


THX

Uitgelicht topic