Kalikarpa

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mediabox XL - soundbar bedienen met afstandsbediening

Gisteren mediabox XL geinstaleerd redelijk tevreden alleen de volume regelaar op de afstands
bedienning werkt niet op mijn soundbar van samsung die met een optische kabel verbonden is met een van zelfde merk TV heeft u hier een oplossing voor bij voorbaat dank
GR Andre
24 Reacties 24
Musicfreaker

Level 1
  • 206Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Hoi André, welkom op de community. Heeft jouw sounbar ook een hdmi ingang? En heeft de tv een hdmi ARC aansluiting? Zo ja, sluit dan een hdmi kabel aan op de hdmi ingang van de sounbar en op de hdmi arc van de tv. Op deze manier kun je de soundbar regelen met de AB van de Mediabox XL. Ik heb zelf een JBL 5.1 bar en dat werkt op deze manier.
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo! Musicfreaker
Bedankt voor de tip ik heb deze opgevolgd maar helaas geen resultaat maar toch dank
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Je moet de afstandsbediening wel geprogrammeerd hebben voor de samsung tv. Is dat wel gedaan?? en dan de sound bar op de hdmi-arc aansluiten.

Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja dat heeft een zigo istallatiemonteur gedaan
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ook op de tv ingesteld dat het geluid er via optisch uitgaat??? heb je toevallig een Qled?

Teun
Musicfreaker

Level 1
  • 206Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Teun wrote:
Ook op de tv ingesteld dat het geluid er via optisch uitgaat??? heb je toevallig een Qled?

Teun

Hoi Teun, het geluid gaat dan toch via hdmi arc i.p.v. optisch? Hierdoor werkt de AB op de soundbar.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij een samsung tv moet je in het menu bij geluidsinstelling wel aangeven dat het er optisch uit moet.

Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi ! Teun
Ik moet je zeggen dat ik een man van bijna 80 jaar ben en dat het mij alle maal technisch boven mijn pet gaat ik weet wel dat mijn tv ongeveer 10 jaar oud is en hdmi ingangen
maar er staat nergens ARC bij de tv is wel verboden met hdmi met de mediabox XL en de
soundbar met optische kabel naar de tv

GR Andre
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Welke type samsung tv heb je?? Wil ik nog wel even verder kijken of ik kan helpen.


gr Teun
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
je kan de soundbar ook koppelen aan de afstandsbedieming van de mediabox als het goed is.. Ik heb toevallig gisteren een goedkope jbl soundbar gekocht en die kon ik in "learning mode "zetten.. 2 knoppen 5 sec indrukken en dan de aan/uit en de volumeknoppen indrukken....zo leert hij de soundbar . Check de handleiding van de soundbar staat gerust wel ergens wat van vermeld. Succes
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Teun !

Dit is het enige wat ik heb kunnen vinden het is een TV samsung uit serie 6
Met het model nr ue40c6000rw

GR Andre
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Zojuist even gekeken, maar je moet de tv geluidsinstellingen zo instellen: geluid externe speakers en geluid tv aan. Als je alleen ext. speakers selecteert dan werkt de volume niet. Als je het dus aansluit moet je in het menu geluid kiezen: ext speakers en tv geluid. Als je dan het volume regelt, gaat de de tv speaker ook mee en kan dan een echo veroorzaken in het geluid. Dit is te verhelpen door een hoofdtelefoon plugje in de hoofdtelefoonaansluiting te plaatsen. Je zou het eerst eens kunnen testen door een hoofdtelefoontje aan te sluiten. Laatst bij een klant van ons ook zo gedaan.
Hopelijk kun je hier iets mee.

vr gr Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Teun !
Zo juist uw laatste tip geprobeerd maar geen succes afstandsbediening van mediabox
volume regelaar werkt niet op het geluid van de soundbar wel op die speaker van de
TV maar dat hoor je niet omdat daar dat koptelefoonplugje inzit

GR Andre
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Das vervelend, zou het zo gauw niet meer weten. optische kabel ook ver genoeg erin? sommige optische kabels hebben aan het eind een verdikking waardoor hij niet diep genoeg gaat. Als je toevallig in de buurt van Emmen woont kunnen we elkaar misschien wel helpen. Moet toch op te lossen zijn, of niet dan?

Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor uw inzet en gaat maar verder met 2 ab

Gr Andre
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Andre. Moet toch willen!!! Ben vanmiddag ook weer bij een klant geweest met een soortgelijk probleem en was ook oplosbaar. Wil je eens een schetsje maken van je situatie. En als je de soundbar er niet op aansluit gaat dan je tv wel harder met de ab van de horizonbox??

Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Teun !
Hier de situatie schets
Samsung TV Modelue40c6000rw uit serie 6 verboden met media box xl door een
hdmi kabel [geen ARC ] onder de tv een soundbar ook samsung HWJ-550 die verbonden is
met tv door een optische kabel de AB van de media box werkt WEL op de speaker van de tv
Maar die zet ik via het menu van de tv [externe speaker] UIT dus op de soundbar voor een beter geluid maar dan werkt de volumeregeling van de AB van de media box NIET
ik hoop dat u hier van wat kan bakken ?
GR Andre
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Andre.

Ben even ergens anders druk mee bezig, maar ga het toch verder voor je uitzoeken. Je hoort nog even van mij.

gr Teun
Kalikarpa
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
OK !!
Rustig aan hoor !geen haast

Uitgelicht topic