Mollo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL software

Beste community,

Vorige week na lang wikken en wegen besloten om weg tegaan bij Ziggo, en over te stappen naar T-mobile. Zoals jullie mogen verwachten direct gebeld door Ziggo en een heel mooi voorstel gekregen om toch te blijven met het Complete TV en internet abonnement (dit hadden we ook al).

Het voordeel houdt in:

  • Een mooie korting, over de gehele looptijd
  • en de Mediabox Next ipv de Mediabox XL

Helaas kreeg ik 3 dagen later een humax box toegestuurd van TV start. Hierop gebeld met de opzeglijn en aangegeven dat dit niet was afgesproken. Dit vonden zij ook raar, en vervolgens gaven zij aan dat het kwam omdat de Next box pas vanaf juli geleverd wordt en dat ik die dan mag ontvangen (ik wordt hier tzt over gebeld) en dat ik tot die tijd een nieuwe Mediabox XL zou krijgen, maar dan wel een met de nieuwe software zodat het zoveel mogelijk naar de verwachting is die geschept is tijdens de telefoongesprekken, lees de ervaring van een nieuwe mediabox Next. 

Wederom 3 dagen later de nieuwe mediabox XL in huis (over snelle levering geen klachten ;)), aangesloten en hele installatieproces doorgelopen, “software update” gehad, maar toen dit alles klaar was, blijk ik nog steeds dezelfde software te hebben als op de vorige box. 

Kortom, ik heb wel een nieuwe Mediabox XL, maar niet de beloofde nieuwe software. Nu kan ik hier ook niks over terug vinden op de site en/of het forum hier (alleen veel onduidelijkheid). 

Wie heeft er wel al een Mediabox XL met de nieuwe software en hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze ook krijg. Constant bellen komt ook een beetje mijn neus uit natuurlijk.

Softwareversie op de box is: 1-inlife-193.2.3_h34_S20_200_70.0.1_16990755

4 Reacties 4
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedenavond @Mollo en welkom op de Community,

Goed dat je ook de Ziggo Next in jouw bezit hebt. Ik lees dat je een vraag hebt over de nieuwste software van de Mediabox Next. Je mediabox hoort vanzelf nieuwe software op te halen 
op het moment dat er nieuwe software beschikbaar is. Met de stappen op deze pagina kun je controleren of er een nieuwere versie te downloaden is.

Ik ben alleen wel heel benieuwd vanwaar je deze vraag stelt? Zijn er nu functies die niet naar wens werken?

Mollo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul, 

 

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

Er is mij toegezegd dat ik een Mediabox XL zou krijgen mét de nieuwe software, zodat de ervaring gelijk is aan de Mediabox Next. Dit blijkt niet het geval te zijn. Hoe kan ik nu updaten naar de nieuwe, toegezegde software?

Zoals gezegd is de software gelijk aan de Mediabox XL die ik al had, dus ik ben er in dat geval nog niet op vooruit gegaan.

 

Ik hoor het graag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb wel gelezen dat die “Next look and feel” software op de Mediabox XL, heel langzaam uitgerold gaat worden over Nederland, maar welke regio, wanneer, ben ik nog niet tegengekomen.

Mogelijk een verkoper die niet geheel op de hoogte was of te enthousiast in zijn verhaal?

Mogelijk weet @Paul Ziggo meer over de uitrol van de  “Next look and feel” van de Mediabox XL of die moet nog niet exact bekend zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Sorry dat ik je verkeerd begreep @Mollo ! De nieuwe software “Next look and Feel update” is nog in de testfase. Op dit moment is er helaas nog geen datum bekend.
Zodra de nieuwe software zijn live-gang krijgt laten wij dit uiteraard via alle bekende kanalen weten.

Uitgelicht topic