Beantwoord

Mediabox XL problemen

  • 27 juni 2019
  • 17 Reacties
  • 852x Bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 6 reacties
Inmiddels aan de derde box bezig ervaar ik nog steeds problemen met terug kijken en nu en dan met opgenomen programma's. En dat zijn bij uitstek de opties waarvoor ik de box wil gebruiken. Te pas en onpas een snerpend geluid (typisch voor een slecht werkende harddisk), bij terug kijken plotseling terug gaan naar het dan actuele programma, compleet vastlopen zijn de meest voorkomende ergernissen. 😡 Dit al tig keer aangegeven doch Ziggo reageert al niet meer en vindt mij vermoedelijk een lastige zeur. Behalve dan als het abonnementsgeld moet worden af geschreven, dat gaat uiterst trouw en consequent ....... Inmiddels hebben al enkele klanten zoals mijn zoon de nieuwe box die een stuk beter schijnt te werken. Tja dan had ik maar niet zo lastig moeten zijn en accepteren dat ik het volle pond betaal voor een alles behalve volle pond product denk ik.🤔De vraag is wanneer zou ik nu aan de beurt komen voor de nieuwe versie Mediabox XL ?
icon

Best beantwoord door Be rt 27 juni 2019, 23:11

OK duidelijk, een verbinding tussen Mediabox XL en modem. @Gromm

Ik ben en anderen zijn daar 2 jaar geleden nog eens een keer goed ingedoken en hebben van alles uitgeprobeerd in verschillende configuraties en er zijn een paar topics over geschreven met de achtergrond kennis van eerdere topics en netwerk specialisten.
Let wel, dit probleem speelt al sinds dat de Mediabox XL is uitgekomen.

Het volgende is het geval.
Als je Mediabox XL aangesloten hebt met een UTP kabel aan een modem, dan heb je nu al 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges.

De Mediabox XL heeft ook een eigen IP adres in weer een andere IP range via de coax kabel via zijn eigen modem voor replay, on-demand, apps en de gids.
Door een bug in de software van de Mediabox XL gaat het fout doordat de Mediabox XL blijft zoeken door de verbindingen die hij ziet en dan vastloopt of ineens een snerpend geluid geeft.
En dat snerpende geluid bracht mij ertoe om te blijven vragen naar de verbinding met een modem, want dat is werkelijk de enige oorzaak waardoor dit geluid te horen is.

Het kan een tijd goed gaan met een dergelijke configuratie, maar er komen geheid problemen met replay, on-demand, apps en de gids.
Replay heb je al duidelijk ervaren en dat gaat via je IP adres via de coax kabel en niet door middel van de harde schijf.
Zie dit topic voor de oplossing en dat is niet bijna 80.000 keer bekeken omdat een verbinding tussen modem en Mediabox XL zo goed werkt, helaas is dit de enige oplossing om je issues kwijt te raken:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Er is wel een mogelijkheid om de Mediabox XL als Acces Point te gebruiken, maar dit is op eigen risico en Ziggo ondersteunt dit niet.
De Mediabox XL gebruiken als Access Point.

Ziggo schrijft nog steeds op de website dat dit kan,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/persoonlijke-media-afspelen
maar ik vermoed dat dit is opgesteld door de marketing jongens van Ziggo, ik heb nog nooit een techneut gehoord of gelezen die achter deze wijze van aansluiten staat van de Mediabox XL.

Al de honderden gevallen die hier langsgekomen zijn, op dit forum, met dezelfde klachten als jij, zijn allemaal van de problemen afgekomen door de stappen te volgen in het eerder genoemde topic: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ik zou zeggen, probeer het uit en ik lees graag je ervaringen en eigen conclusie.
En zet Automatisch schijfbeheer op uit om te kijken of je opname problemen weg zijn, want dat heeft ook al honderden mensen geholpen.

In ieder geval veel succes gewenst.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Er komt geen nieuwe versie van de MediaboxXL.
Wanneer je een nieuwe box in bruikleen wil ontvangen, dan zal je moeten opteren voor de nieuwe Next.
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Reputatie 7
Badge +26
Als je zoveel problemen met de Media Box XL ervaart, kan je dan volgende doen, want het is niet gezegd dat met een nieuwe media box de problemen uitblijven, daarom de volgende vragen.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

(even gekopieerd van mede gebruiker @Be rt )
Reputatie 7
Badge +35
En zet Automatisch schijfbeheer op uit.
Reputatie 7
Badge +26
Me reactie is weg, moet worden gekeurd door de mods, Sorry @Be rt die had ik niet zien aankomen, de keuring.
Reputatie 7
Badge +35
En het was zo'n goeie reactie, die hoeft helemaal niet gekeurd te worden.☺
Bert, Dave, dank voor de reacties.
Ik kan helaas niet alle reeds gedane acties hier etaleren doch dankzij goed willende monteurs en handig ikke is alles vanaf het verdeelpunt op straat tot aan de mediabox en TV gecontroleerd, zitten er de nieuwste materialen (kabels en stekkers van Hirschmann ) in. De conclusie die overblijft ( bij mij ) is dat het ligt aan de de software of harddisk en misschien beiden. Ik heb hier zeker 10 monteurs langs zien komen en stuk voor stuk het hele traject zien controleren, meten en instellingen aanpassen. Het snerpende geluid schijnt typisch iets te zijn voor de harddisk. Uit ervaring weet ik dat een craschende harddisk ook dit geluid kan produceren.Nu doet hij het als het beeld even blijft staan en het geluid doorloopt, op het moment dat hij weer synchroniseert hoor je dit gesnerp.

Enne iemand schreef dat er geen nieuwe media box komt, nouja mogelijk gaat hioj anders heten, doch het is wel de vervanger van de mediabox XL en zoonlief heeft hem al ruim een maand staan. Dus ...........
Reputatie 7
Badge +35
Who, dat is al veel gedaan en uitgesloten.

Dan blijft er maar 1 vraag en mogelijkheid over:

Is de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem of is er een verbinding via Wifi met het modem?
Of is de Mediabox XL aangesloten aan een router?

De Nieuwe box heet Next: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next
Voor iedereen te bestellen.
Hallo Bert, klopt. Dit verhaal loopt ook al enkele jaren waarin Ziggo alles behalve intern de box heeft na gekeken/vervangen en op nieuw ingesteld. De box hangt hier achter een de modem met een utp kabel. Kabel en connectoren allen door Ziggo verstrekt en door mij aangesloten. Ik heb jaren in de electronica gewerkt al service monteur en later instructeur dus dat lukt me nog wel👍. Ik ben er van overtuigd dat het een hiaat is in de boxen zelf hetgeen door enkele monteurs ook subtiel werd bevestigd. De problemen treden alleen op bij functies waarbij de harddisk nodig is.
Reputatie 7
Badge +35
OK duidelijk, een verbinding tussen Mediabox XL en modem. @Gromm

Ik ben en anderen zijn daar 2 jaar geleden nog eens een keer goed ingedoken en hebben van alles uitgeprobeerd in verschillende configuraties en er zijn een paar topics over geschreven met de achtergrond kennis van eerdere topics en netwerk specialisten.
Let wel, dit probleem speelt al sinds dat de Mediabox XL is uitgekomen.

Het volgende is het geval.
Als je Mediabox XL aangesloten hebt met een UTP kabel aan een modem, dan heb je nu al 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges.

De Mediabox XL heeft ook een eigen IP adres in weer een andere IP range via de coax kabel via zijn eigen modem voor replay, on-demand, apps en de gids.
Door een bug in de software van de Mediabox XL gaat het fout doordat de Mediabox XL blijft zoeken door de verbindingen die hij ziet en dan vastloopt of ineens een snerpend geluid geeft.
En dat snerpende geluid bracht mij ertoe om te blijven vragen naar de verbinding met een modem, want dat is werkelijk de enige oorzaak waardoor dit geluid te horen is.

Het kan een tijd goed gaan met een dergelijke configuratie, maar er komen geheid problemen met replay, on-demand, apps en de gids.
Replay heb je al duidelijk ervaren en dat gaat via je IP adres via de coax kabel en niet door middel van de harde schijf.
Zie dit topic voor de oplossing en dat is niet bijna 80.000 keer bekeken omdat een verbinding tussen modem en Mediabox XL zo goed werkt, helaas is dit de enige oplossing om je issues kwijt te raken:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Er is wel een mogelijkheid om de Mediabox XL als Acces Point te gebruiken, maar dit is op eigen risico en Ziggo ondersteunt dit niet.
De Mediabox XL gebruiken als Access Point.

Ziggo schrijft nog steeds op de website dat dit kan,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/persoonlijke-media-afspelen
maar ik vermoed dat dit is opgesteld door de marketing jongens van Ziggo, ik heb nog nooit een techneut gehoord of gelezen die achter deze wijze van aansluiten staat van de Mediabox XL.

Al de honderden gevallen die hier langsgekomen zijn, op dit forum, met dezelfde klachten als jij, zijn allemaal van de problemen afgekomen door de stappen te volgen in het eerder genoemde topic: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ik zou zeggen, probeer het uit en ik lees graag je ervaringen en eigen conclusie.
En zet Automatisch schijfbeheer op uit om te kijken of je opname problemen weg zijn, want dat heeft ook al honderden mensen geholpen.

In ieder geval veel succes gewenst.
Bert dank voor het uitgebreide antwoord. Ik ga er werk van maken maar heb er wel de hulp van zoonlief bij nodig. Ik laat je weten wat daar uitkomt, doch kan nog wel ff duren. Ik blijf het wel een te kort koming van Ziggo vinden dat zij klanten hier niet bij helpen. mvg Rob
Reputatie 7
Badge +35
@Gromm schreef: "Ik blijf het wel een tekortkoming van Ziggo vinden dat zij klanten hier niet bij helpen."

Daar ben ik het hartgrondelijk mee eens.

Gelukkig helpen Ziggo moderators hier op de Ziggo community wel met dit probleem☺, mocht je er niet uitkomen.
Ik heb ze al getipt en zij lezen trouwens alles door en helpen zeer effectief, zij kunnen en mogen en graven echt diep tot een probleem is opgelost.
Bert dank. Ik zal het onthouden. Ben benieuwd. Wuiff Rob
Reputatie 7
Bert dank. Ik zal het onthouden. Ben benieuwd. Wuiff Rob
Ik geloof dat @Be rt het antwoord al heeft gegeven, tenminste... dit zou ik ook adviseren:

De Nieuwe box heet Next: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next
Voor iedereen te bestellen.
Bert, Mark, nogmaals dank voor jullie reacties. Ik heb vandaag contact gezocht met Ziggo omdat ik gisteravond weer eens niet naar een film uit het demand pakket kon kijken. Hij crashte en ik kreeg een storingsmelding ( 2020 ). Dus Ziggo benaderd en gewezen op mijn klachten history aangevuld met de door Bert aangegeven mogelijke oplossing.
En ja hoor.......een muur van welwillendheid. Ik kon de box gratis laten omruilen ( zou de 4e worden) of naar NEXT overstappen en eenmalig € 19,95 aansluitkosten plus € 0,50 per maand verhoging van het abonnement. 34 Jaar abonnee, en de laatste 4 jaar vol tarief voor een product met problemen zijn onvoldoende om ook maar de geringste tegemoetkoming voor te stellen. Ik weet nog niet wat ik ga doen maar zou het liefste een bombrief sturen. Als ik een ondeugdelijk product lever tegen vol tarief is er geen klant die het accepteert. Ziggo heeft dankzij monopoli op de kabel (coax) en het ontbreken van glas hier, maling aan ,mijn klachten lijkt het. Dus nog maar even afkoelen en dan ???????????
Reputatie 7
Badge +35
@Gromm Heb je de stappen in het hier onderstaande topic al uitgevoerd?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Zo nee, dan kan dit nog steeds de oorzaak zijn van je storingen.

"Ziggo heeft dankzij monopoli op de kabel (coax) en het ontbreken van glas hier, maling aan ,mijn klachten lijkt het. "

Je klachten worden hier opgepakt op dit klant helpt klant forum en een Ziggo moderator heeft ook nog geadviseerd wat je moet doen om de klachten kwijt te raken.
Heb je die adviezen al opgevolgd?
Zo nee, doe dat dan eerst voor je iedereen gaat beschuldigen er mailing aan te hebben.
Reputatie 7
Badge +35
@Gromm schreef: "Ziggo heeft dankzij monopoli op de kabel (coax) en het ontbreken van glas hier, maling aan ,mijn klachten lijkt het. Dus nog maar even afkoelen en dan ??????????? "
De kabel is eigendom van Ziggo, dat is geen monopolie, er zijn nog andere mogelijkheden.

Ik zou dan ook een klacht indienen bij KPN en andere glasvezel providers, omdat ze te laks zijn met glas en/of hun koper niet dusdanig op orde hebben, zodat er te weinig snelheid en mogelijkheden zijn via de 2/4 koperdraadjes.
In dit geval laat de concurrentie steken vallen en versterkt het "monopolie".

Kortingen zijn er voor nieuwe klanten en niet meer voor bestaande klanten.
Ik heb ook de Next en dan ga je een nieuw Next abonnement aan.
Jammer voor iedereen, maar met iedereen korting geven, dat kan en gaan vanzelf de abonnementskosten met al die korting erbij opgeteld omhoog.
Het moet uit de lengte of breedte komen.
Bert helder, en ik moet nog aan de stappen beginnen. Iedereen korting geven is ook niet waar ik verbolgen over ben. Er zijn zat mensen die gelukkig zijn met de huidige mediabox XL. Bij onze zoon en een buurvrouw hier is al maanden terug een Next geplaatst zonder een dubbeltje kosten. Het gaat mij om een aantal mensen die kritisch zijn ( zoals ik ) en blijkbaar opties gebruiken waarbij de technische tekortkomingen opspelen. Wanneer je als trouwe klant ( 34jr) dan na jaren van geduld bij de overstap naar een opvolger geen enkel gebaar of tegemoetkoming ervaart vind ik dat teleurstellend. Zelf jaren lang als leidinggevende werkzaam geweest in de hoek van klanten reacties bij een grote automatiseerder vind ik dit getuigen van een totaal gebrek aan respect voor je klanten. Het gaat mij hierbij om de opstelling van het bedrijf dat blijkbaar meer bezig is met de financiën dan met de klanten. En zonder klanten.......
Intussen ben ook al een paar jaar bezig om de gemeente en enkele kabelexploitanten op de huid te zitten. Je zult begrijpen dat dat nog wel even aan loopt... 😉En nogmaals, ik behoef niets gratis maar ervaar het als een klap in het gezicht wanneer ik al 3 jaar terug te horen kreeg dat er een betere box in de maak was als opvolger. In die 3 jaar heb ik nagenoeg de hele club monteurs gezien, alle onderdelen zijn vervangen, alle kabels vervangen etc..ect.. Dus zou je als leverancier een sympathiek gebaar kunnen maken tóch ??
Ik laat het verder rusten. Dank voor je reacties en fijne zondag. mvg. Rob

Reageer