1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jojelle

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL neemt niet alles op en geen signaalsterkte

Ben de serie Killing Eve aan het opnemen. Laatst begonnen met terugkijken. Bleek dat afl 2 niet opgenomen was. De rest wel. Gister verder kijken, tijdens nieuwe uitzending ook. Blijkt nu dat afl 7, de uitzending van gisteravond, ook niet opgenomen is!

Wazzup?

Heb net nav wat topics hier automatisch schijfbeheer op UIT gezet. Ik dacht, ik check ook even de signaalsterkte en -kwaliteit en wat blijkt? Die balken worden helemaal niet wit! Niks, nakkes, nada. Gek, want met minder dan matig op beide punten zou je bar weinig kunnen zien me dunkt.

Wazzup??
7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Jojelle
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wazzup, geen idee 🙂
Maar misschien kunnen we het oplossen?

Wil je eens een foto maken van je aansluitingen, vanaf de meterkast tot aan je Mediabox XL. En controleer ook even alle kabels, of die er nog wel goed in zitten. Als het een lang stuk is, verplaats je Mediabox XL naar een kortere stuk met een kortere goede kabel en sluit hem dan nog eens aan. Dit zijn al een paar dingen die je kan proberen.

Daarnaast kan je ook even kijken of er storingen zijn in je omgeving via: https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
Jojelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jongens. Het zit er net een maand in allemaal. Gloedjenieuw.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Maar die info heb je daarnet niet geschreven!
Het is anders wel handig om even je Signaalsterkte en Signaalkwaliteit te bekijken via NPO1. Ga naar Instellingen en dan Diagnostiek. Daar kan je de Signaal zien. Geef deze eens door of plaats een foto.

Dat het allemaal nieuw is kan ik ook niet weten en ga je alles even nalopen.
Jojelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Euh.. Dus hoe langer het erin zit, hoe meer problemen? Daar had ik niet op gerekend. De Ziggo-monteur heeft alles overigens geïnstalleerd.

Via NPO1 is de signaalsterkte halverwege goed, de kwaliteit uitmuntend. Al moet ik zeggen dat Netflix ook nog weleens hapert en blokkerig is.

Maar heeft dat ermee te maken dat de opnemer soms een aflevering overslaat?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Je zou ook eens je Modem kunnen resetten, misschien helpt dat?
Nou ja, het is natuurlijk niet goed om zo neer te leggen. Beetje vreemd dat de monteur dit heeft gedaan eigenlijk. Want hier zei de monteur gelijk, in een bocht leggen meneer anders kan het gaan scheuren en kan je over een tijdje nieuwe kabels leggen. Dus het klinkt niet vreemd maar ik zou Ziggo nog wel even een test laten doen op afstand.

Zo'n test kan een moderator voor je regelen. Wacht even tot er iemand langs komt en je topic oppakt. Dan kunnen we er zeker van zijn of het allemaal goed verloopt. Eventueel zou je gelijk nog een foto kunnen maken van hoe het in je huis komt. Dan kunnen de experts hier alvast naar kijken om te zien of dat er wel goed uit ziet. Want soms kan dat ook nog wel eens verschillen (met hoe het is aangesloten).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Jojelle . Welkom hier! We zijn inmiddels een weekje verder.
Hoe gaat het nu? 🙂
Jojelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou... hij heeft gisteren opgenomen. So far so good. Maar dat doet ie wel vaker. Punt is dat ie dat soms dus niet doet! En ik geen idee heb waar dat aan ligt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic