marthuis1

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL maakt raar geluid

mijn mediabox xl maakt raar geluid, net of er een ouderwets fax berichr vertuurd word, hoog piepgeluid, dan weer bromgeluid
8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Maakt de Mediabox XL zelf dit geluid of komt dit geluid uit de speakers?
Als het de box zelf is, haal hem dan even van de stroom en ga dan voorzichtig met een stofzuiger langs de zijkanten. Wellicht zit er van binnen te veel stof waardoor het koelen niet goed gaat.

Groet,
Evert
marthuis1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het is mediabox zelf, ik denk dat het de harde schijf is die ik hoor
marthuis1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
de mediabox staat nu uit (alleen tijd staat er nu op) en dan bromt hij ook af en toe, net een trafo die bromt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat zou toch de fan kunnen zijn die aan het rommelen is, maar de harde schijf draait ook nog een tijd door.
Ik hoop dat je vind welke het is.

Maar goed is anders.
Blijf je ervaringen hier plaatsen.
Er komen ook Ziggo moderators langs die bij kunnen springen als er problemen ontstaan die niet snel opgelost worden op dit klant helpt klant forum.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi marthuis1, welkom op onze Community! Je hebt al wat tips gekregen, maar zo'n brommend/piepend geluid betekent toch vaak een defect aan de harde schijf of een ventilator wat je niet zomaar oplost.

Ik kan de Mediabox XL omruilen voor een vervangend exemplaar, dat kan ook via de Klantenservice.
Of je kunt je interesse in de Mediabox Next opgeven via het daartoe bestemde formulier. Dan krijg je een aanbod voor de Mediabox Next in plaats van je Mediabox XL zodra deze voor jou beschikbaar wordt. Als je Mediabox XL het nog even volhoudt zou ik daarvoor kiezen.
marthuis1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Mark,

ik wil graag gebruik maken van het aanbod om de Mediabox Next te krijgen.
Ik heb het formulier ingevuld, en de reden opgegeven dat mijn mediabox XL technische problemen heeft.
Ik heb gisteren voorzichtig het stof verwijderd met de stofzuiger, maar het gekraak en gebrom blijft.

ik heb nog een vraagje,
kan ik mijn films op de harde schijf van de Mediabox XL ergens opslaan, zodat ze niet verloren gaan?

vriendelijke groet,
Martin
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
marthuis1 wrote:
Ik heb het formulier ingevuld, en de reden opgegeven dat mijn mediabox XL technische problemen heeft.

Mooi, houd je mailbox in de gaten!

marthuis1 wrote:
kan ik mijn films op de harde schijf van de Mediabox XL ergens opslaan, zodat ze niet verloren gaan?

Nee, dat kan helaas niet (bij mijn weten). Er zit een beveiliging op om digitale piraterij tegen te gaan.
marthuis1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dank je wel Mark, voor je hulp,
en jammer dat je de films niet op kan slaan, maar wel logisch.
dat word een paar dagen films kijken, als de Mediabox het blijft doen.
:thumbsup:

Uitgelicht topic