Beantwoord

Mediabox XL in eco stand

Mediabox gaat iedere keer vanuit eco stand naar standby bij omschakelen van zender op tv na ongeveer 10min gaat deze weer naar eco totdat we weer een andere zender kiezen op de
Tv
Dit is toch niet normaal wie weet een oplossing?
icon

Best beantwoord door Johnchristel 2 oktober 2017, 14:52

Vandaag zoals het er nu naar uitziet probleem opgelost.Wat blijkt de mediabox heeft ook een infrarood ontvanger en deze reageert schijnbaar op de LG afstandsbediening ik heb deze ir ontvanger nu afgeplakt en nu blijft de box gewoon in eco staan totdat ik de eigelijke afstandbediening van de box gebruik. Zie foto voor plaats ir sensor

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Begrijp ik dat je TV kijkt zonder de Mediabox XL te gebruiken en dat de box dan aangaat en weer uit?
Hoe ziet één en ander er uit als dit fenomeen zich voordoet?
Mediabox staat in eco stand terwijl ik tv kijk zodra ik op de tv omschakel naar een andere zender start de mediabox op duurt ongeveer 90 sec en staat dan op standny gele led aan en klokje is zichtbaar na ongebeer 10min gaat de mediabox weer naar eco stand, als ik tenminste niet weer een andere zender op de tv selecteer.
Reputatie 3
Badge +3
Dit gebeurt bij mij ook weleens wanneer mijn humax 5200c inschakelt. De mediabox xl wordt kennelijk geactiveerd door een signaal van buitenaf.
Maar dit gebeurt bij mij niet tijdens het verwisselen van zender op tv.
Ik heb de indruk dat de mediabox xl geactiveerd wordt door een signaal via de coaxkabel.
Vandaag zoals het er nu naar uitziet probleem opgelost.Wat blijkt de mediabox heeft ook een infrarood ontvanger en deze reageert schijnbaar op de LG afstandsbediening ik heb deze ir ontvanger nu afgeplakt en nu blijft de box gewoon in eco staan totdat ik de eigelijke afstandbediening van de box gebruik. Zie foto voor plaats ir sensor