Mediabox XL i.c.m. Philips tv: wegvallend beeld en geluid. HDMI switch?

  • 19 april 2015
  • 48 Reacties
  • 40860x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
De horizon die hoort in iedergeval via een retour geschikte versterker te lopen bijvoorbeeld een Tratek FRA 0752/N. Ik ben zelf niet bekend met het merk Marantz. Het klopt dat de telefonie en het internet het nog niet doen op de horizon, hier is Ziggo nog mee bezig. Dat is alleen voor mensen die nog in het oud UPC gebied wonen. Je kan de horizon instellen als een WiFi switch via een UTP kabel vanaf het modem naar de horizon en dan het thuisnetwerk instellen. Ziggo zelf levert de horizon alleen nog maar voor tv. Dat de horizon kan gebruikt worden als WiFi switch dat is de "luxe" die er bij komt. Zorg er veder voor dat de aansluitingen overeen komen met de installatie guide die je bij de horizon heb gekregen. Wat zie je als de horizon storing geeft, een foutmelding of loopt hij vast?

Groetjes Donny.

De Horizonbox behoort officieel niet via een versterker te lopen, daar de Horizonbox zelf al een ingebouwde versterker heeft i.v.m. de meerdere ingebouwde C-tuners en als deze al via de genoemde versterker moet lopen, dan via het aansluitpunt met de zwakste versterking.
Officieel is het inderdaad beter om het rechtstreeks via het aop te laten lopen maar in sommige klantgevallen is dat geen optie
Heb sinds enige tijd van Ziggo ( gestart bij v/h UPC ) de Horizonbox DVR Royaal en vanaf installatie last van ca. 3x daags ca. 10 seconden volledige wegvallend geluid en tegelijkertijd ook beeld ( gaat op zwart). Komt ook bij andere merken TV's voor, niet alleen bij Philips. Toestel is van 8-1-2011 en dus pas 4 jaar oud, prima in orde en bevat de meest actuele en inmiddels laatste Philips softwareversie Q5551-0.140.47.0.
Het probleem wordt door Ziggo/UPC als bekend aangemerkt, echter heeft men hier geen oplossing voor.
Dit vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel. Wie weet een oplossing ?
ik heb een Philips tv 40pfl8008/k12 2 jaar oud, nog steeds garantie ,is al 4 x weggeweest ,andere printen erin,om hopeloos van te worden. Steeds valt het beeld weg als er HDMI in beeld komt, gaat heel de avond door. Heb ook bij ziggo de horizon box en betaal €89 p/m. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen helpen!
Reputatie 7
Badge +11
heb je ook een antenne signaal naar de tv lopen? zo ja, haal die er eens uit en het toestel even een paar minuten van de stroom af dat heeft bij een paar klanten van ons ook geholpen.
voor de rest: philips heeft inderdaad heel vaak handshake problemen.

Teun
Hallo,
I.o.m. Amber van Ziggo de splitter (geen switch) krijg ik van Ziggo gecompenseerd.
Heb jouw raad opgevolgd en het artikel besteld.
Is geleverd deze week en aangesloten. Nu al 2 dagen geen last. Nog even afwachten om vast te stellen dat mijn probleem is opgelost, maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Ik geef binnenkort definitief uitsluitsel hierover, maar toch al. vast dank voor jouw advies.


Goededag!

Ik zie dat mensen nog steeds veel last hebben van de foutcode op de horizon: "2040". Ik had het zelfde probleem, i.c.m een philips tv. Is gewoon netjes up to date maar bleef zeggen dat hij niet hdcp geverifieerd was. Dit is de oplossing: HDMI Switch, vrij goedkoop kastje. Voor 20 euro heb je dat kastje en die omzeild het HDCP protocol, dit word helaas niet ondersteund door ziggo zelf of verteld. Door dit kastje heb ik gewoon haarscherp beeld op mijn tv nu.

Hier is de link waar je hem kan bestellen: http://www.miniinthebox.com/nl/hdmi-v1-3-naar-2x-hdmi-v1-3-splitter-voor-smart-led-hdtv-apple-tv-blu-ray-dvd_p664106.html

Wellicht zou je het dan alsnog kunnen proberen om ziggo het te laten vergoeden.

Groetjes!

Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.


Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen :)

In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.
Reputatie 7
Badge +24

Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.


Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen :)

In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.


Fijn dat de tip heeft geholpen. idd geen verschil.althans niet met blote oog waar te nemen. De instellingen zijn gewoon een verwerking van kleuren. ( komt daar op neer en niet geheel exact) Standaard wordt geadviseerd de voor hd ycbcr 4.4.4 echter sommige tv's en monitoren lijken moeite te hebben met deze. RGB wordt door de meeste tv's en monitoren ondersteunt. Het verschil is uiterst minimaal is mijn ervaring. gr rob

Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.


Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen :)

In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.


Fijn dat de tip heeft geholpen. idd geen verschil.althans niet met blote oog waar te nemen. De instellingen zijn gewoon een verwerking van kleuren. ( komt daar op neer en niet geheel exact) Standaard wordt geadviseerd de voor hd ycbcr 4.4.4 echter sommige tv's en monitoren lijken moeite te hebben met deze. RGB wordt door de meeste tv's en monitoren ondersteunt. Het verschil is uiterst minimaal is mijn ervaring. gr rob


======
Hallo,
De splitter blijkt na een week gebruik bij nader inzien toch niet de oplossing voor mijn problemen, want het wegvallen van beeld en geluid "doet het weer" helaas. Balen dus. Heb nu jouw raad opgevolgd nl. wat ik ook al eerder eens geprobeerd had en heb nu het hdmi videosignaal weer van Äutomatisch" op RGB gezet. Ben wederom benieuwd, want het blijft balen dat een Philips TV van slechts 4 jaar oud niet standaard werkt icm de Horizon box.
Ik meldt me over ca. 1 week weer op het Ziggo forum.
Hallo,
De splitter blijkt na een week gebruik bij nader inzien toch niet de oplossing voor mijn problemen, want het wegvallen van beeld en geluid "doet het weer" helaas. Balen dus. Heb nu jouw raad opgevolgd nl. wat ik ook al eerder eens geprobeerd had en heb nu het hdmi videosignaal weer van Äutomatisch" op RGB gezet. Ben wederom benieuwd, want het blijft balen dat een Philips TV van slechts 4 jaar oud niet standaard werkt icm de Horizon box.
Ik meldt me over ca. 1 week weer op het Ziggo forum.[/quote]
========================================
Hallo again,
Helaas blijkt ook de HDMI video instelling RGB niets te helpen.
Ik ga eea maar weer eens mailen aan Ziggo, wwordt er wel heel moe van.

[quote=Paul van der Burg]
Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.


Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen :)

In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.


Fijn dat de tip heeft geholpen. idd geen verschil.althans niet met blote oog waar te nemen. De instellingen zijn gewoon een verwerking van kleuren. ( komt daar op neer en niet geheel exact) Standaard wordt geadviseerd de voor hd ycbcr 4.4.4 echter sommige tv's en monitoren lijken moeite te hebben met deze. RGB wordt door de meeste tv's en monitoren ondersteunt. Het verschil is uiterst minimaal is mijn ervaring. gr rob
Ik had ook problemen.
Blijkt dat bij Philips de HDMI1 op HDMI 2.0 protocol staat, de overigen op protocol 1.4 (zoals de meeste kabels die je koopt). Om goed te kunnen aansluiten met het 2.0 protocol dient de software van de TV up2date te zijn wat meestal niet het geval is bij de meeste TV kijkers (ik hou mij daar ook nooit mee bezig).
Ik heb de horizon box op HDMI2 aangesloten en heb geen problemen meer (tot nu toe).
De Horizon zit niet op protocol 2.0 want dan zou hij op een 1.4 poort niet werken.

Samengevat. Horizon box niet op de HDMI1 aansluiten maar op nummer 2, 3 of 4

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben

Bob
Ook ik heb dit probleem met een PHtv van 2007 met software van 2009. Ben nu aangesloten via Scart. Ik heb inmiddels vele tips verzameld en ga het dit weekend proberen. Ook dit laatste tip van de verschillende aansluitpoorten neem ik mee.
Ik ben voorlopig niet van plan een nw tv te kopen, maar hierna zal het vast een Samsung worden ;)

Oh en als Ziggo de stappen met je doorneemt van 'je moet alles in goede volgorde opstarten..' is het te grappig om te horen en online te lezen dat je eerst je horizonbox moet aanzetten en dan pas je tv, terwijl op je tv bij foutcode 2040 staat dat je eerst je tv moet aanzetten en dan pas je horizonbox...
Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Bravia tv van 4 jaar oud. Nog steeds geen oplossing gevonden en nu komt er een probleem bij. Het beeld verspringt van kleur naar roze met groen. Hopeloos

Ik heb ook een Sony Bravia, is het probleem bij jou nog opgelost?
Reputatie 7
Badge +19
Even niet ingaande op alle berichten, maar op de vraag of er een HDMI switch/splitter gebruikt moet gaan worden. Natuurlijk kan dat, en het hoeft ook niet zoveel te kosten, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je zulke stappen moet ondernemen om iets werkend te krijgen.

Heb je te weinig HDMI ingangen (dat speelt ook hier) dan kun je kiezen voor een HDMI switch. Maar ik vind het persoonlijk een tekortkoming van de gebruikte apparatuur, als die niet naar behoren werkt zonder een HDMI switch. Dat moet gewoon niet nodig zijn. Nogmaals de kosten hoeven het niet te zijn, maar het lijkt mij dat het simpelweg niet nodig moet zijn, om normaal Tv te kunnen kijken.

Mvg. Willem
Even niet ingaande op alle berichten, maar op de vraag of er een HDMI switch/splitter gebruikt moet gaan worden. Natuurlijk kan dat, en het hoeft ook niet zoveel te kosten, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je zulke stappen moet ondernemen om iets werkend te krijgen.

Heb je te weinig HDMI ingangen (dat speelt ook hier) dan kun je kiezen voor een HDMI switch. Maar ik vind het persoonlijk een tekortkoming van de gebruikte apparatuur, als die niet naar behoren werkt zonder een HDMI switch. Dat moet gewoon niet nodig zijn. Nogmaals de kosten hoeven het niet te zijn, maar het lijkt mij dat het simpelweg niet nodig moet zijn, om normaal Tv te kunnen kijken.

Mvg. Willem
Zou het probleem dan echt opgelost zijn? En welke zou ik dan moeten kopen?
Reputatie 7
Badge +19
Zou het probleem dan echt opgelost zijn? En welke zou ik dan moeten kopen?

-->Dat is moeilijk te zeggen, daar dit in elke situatie verschilt, maar ik zie wel vaker dat het een goede uitwerking heeft. Probeer het eens met een HDMI switch van de Action. Kost 5 Euro en werkt verdikkeme ook nog:) Ik heb er een gekocht als proef maar mistte de voeding. Die krijgt de switch echter van de HDMI aansluiting en alleen de aansluitingen welke in gebruik zijn, zijn te selecteren. Ik was zeer verbaast en zelfs met de goedkope HDMI kabels van de Action zag ik geen artefacten of andere vreemde storingen, dus het is de moeite waard het eens te proberen. Je kan je er op die manier in ieder geval geen buil aan vallen.

Mvg. Willem.
Even niet ingaande op alle berichten, maar op de vraag of er een HDMI switch/splitter gebruikt moet gaan worden. Natuurlijk kan dat, en het hoeft ook niet zoveel te kosten, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je zulke stappen moet ondernemen om iets werkend te krijgen.

Heb je te weinig HDMI ingangen (dat speelt ook hier) dan kun je kiezen voor een HDMI switch. Maar ik vind het persoonlijk een tekortkoming van de gebruikte apparatuur, als die niet naar behoren werkt zonder een HDMI switch. Dat moet gewoon niet nodig zijn. Nogmaals de kosten hoeven het niet te zijn, maar het lijkt mij dat het simpelweg niet nodig moet zijn, om normaal Tv te kunnen kijken.

Mvg. Willem
Willem, misschien doe ik iets verkeerd. Ik heb zo'n kastje gekocht en de HDMI via out verbonden met de mediabox en dan in een van ingangen de HDMI naar tv, maar hij doet niets en andersom ook niet. Wat doe ik verkeerd?
Reputatie 7
Badge +19
Willebil,

dat is een onjuiste aansluiting. De HDMI out, moet op de Tv worden aangesloten, hetgeen logisch is, daar daar het signaal wordt uitgestuurd, en dus naar de Tv dient te gaan.

Voorts gebruik je, als je er één apparaat op aansluit, als eerste HDMI 1. Gebruik je een 2e apparaat/bron, dan sluit je die aan op HDMI 2 etc.

Nu kies je op de Tv de juiste ingang, dus dié HDMI ingang waarop de switch in aangesloten en je kiest op de de switch voor ingang 1. De led daarbij gaat dan branden (indien aanwezig) en je hebt beeld. Althans, zo zou het moeten zijn. Maak er zelf ook gebruik van door te weinig ingangen en dat werkt uitstekend. Heb ook de goedkope van de Action ene tijdje aangesloten gehad en ook deze deed zijn werk prima.

Mvg. Willem.
Bij mij werkte de HDMI switch van Action niet (HDCP probleem bleef); MAAR: zoek bij Alibaba eens op HDMI switch HDCP stripper. Kost ook een tientje incl verzendkosten naar NL en doet het wél!
Snelle levering ook trouwens, binnen 2 weken 😃
Reputatie 7
Badge +19
Dan doet de HDMI switch kennelijk toch iets anders met het signaal. Maar toch zie ik ook vaak dat dit prima werkt. Dank echter voor de reply, want er zijn altijd mensen welke dat kunnen gebruiken.

Mvg. Willem
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Met deze geen foutcode 2040... tot nu toe dan.. net binnen.