Mediabox XL i.c.m. Philips tv: wegvallend beeld en geluid. HDMI switch?

  • 19 april 2015
  • 48 Reacties
  • 40860x Bekeken

Heb sinds enige tijd van Ziggo ( gestart bij v/h UPC ) de Horizonbox DVR Royaal en vanaf installatie last van ca. 3x daags ca. 10 seconden volledige wegvallend geluid en tegelijkertijd ook beeld ( gaat op zwart). Komt ook bij andere merken TV's voor, niet alleen bij Philips. Toestel is van 8-1-2011 en dus pas 4 jaar oud, prima in orde en bevat de meest actuele en inmiddels laatste Philips softwareversie Q5551-0.140.47.0.
Het probleem wordt door Ziggo/UPC als bekend aangemerkt, echter heeft men hier geen oplossing voor.
Dit vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel. Wie weet een oplossing ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

Reputatie 1
Dit voorval komt ook voor bij DVB-C (ex UPC). Niet alleen op Philips maar ook op een Toshiba, inderdaad, vrij vervelend.
Dag Paul van der Burg,

Kan me goed voorstellen dat je hier van baalt. Goed dat je in ieder geval de update al hebt uitgevoerd, dit is erg van belang. De meeste recente toestellen kunnen inmiddels prima overweg met de Horizon Mediabox, helaas worden niet alle televisies meer geüpdate, waardoor het kan zijn dat de Horizon Mediabox en je tv niet goed samenwerken, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Wil daarom eerst nog wat proberen. Heb je de beeldinstellingen al aangepast? Je past de beeldinstellingen van de Horizon Mediabox aan in het menu > opties > uitgebreide instellingen > beeldinstellingen > HDMI-videosignaal. Je vindt hier een paar opties, loop deze allemaal even na.

Heb je daarnaast een andere HDMI-kabel getest?
Dag Paul van der Burg,

Kan me goed voorstellen dat je hier van baalt. Goed dat je in ieder geval de update al hebt uitgevoerd, dit is erg van belang. De meeste recente toestellen kunnen inmiddels prima overweg met de Horizon Mediabox, helaas worden niet alle televisies meer geüpdate, waardoor het kan zijn dat de Horizon Mediabox en je tv niet goed samenwerken, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Wil daarom eerst nog wat proberen. Heb je de beeldinstellingen al aangepast? Je past de beeldinstellingen van de Horizon Mediabox aan in het menu > opties > uitgebreide instellingen > beeldinstellingen > HDMI-videosignaal. Je vindt hier een paar opties, loop deze allemaal even na.

Heb je daarnaast een andere HDMI-kabel getest?


=========================================
1) Ik heb alle typen beeldinstellingen uitgeprobeerd en geen een verhelpt het probleem.
2) Bij installatie door een UPC monteur is al een nieuwe HDMI kabel geinstalleerd.
3) UPC garantiemonteur heeft het probleem niet kunnen verhelpen.

Is toch wel zeer knullig, ook al update een fabrikant als in dit geval Philips de tv niet meer en ik dus de laatste versie vd tv software heb geinstalleerd, zou een provider toch een tv van slechts 4 jaar oud wel moeten ondersteunen met haar apparatuur in dit geval de Horizonbox.
Ik verwacht voor het vele geld dat ik per maand voor mijn Ziggo abonnement betaal een veruit betere service dan het vaststellen dat eea niet oplosbaar is. Dat is wel erg makkelijk en zeker niet klantvriendelijk..
Hoi Paul,

Logisch dat je er zo over denkt, je wilt gewoon een oplossing. Als je alles hebt geprobeerd uit mijn eerdere post ligt het probleem toch in de software.

Voor een goed werkende Horizon Mediabox met de nieuwste mogelijkheden en HD-beeld is bepaalde techniek nodig. De box wordt daarom regelmatig geüpdate. Voor een goede samenwerking tussen tv en Horizon Mediabox moet het apparaat (je tv) deze techniek ook ondersteunen. Het is daarom van belang dat ook de tv regelmatig wordt geüpdate zodat de software elkaar ondersteund. Echter moet er voor de apparatuur wel software ontwikkeld worden.

Ik begrijp volkomen dat je het raar vindt en het er niet mee eens bent. Je kunt de Horizon Mediabox via scart aansluiten, maar snap dat je daar niet op zit te wachten. Er zijn mogelijkheden bekend met een HDMI-switch, maar daar weet ik het fijne niet van. Het lijkt me goed dat we dit even aan de community vragen, ik zal je hier even bij helpen door de titel aan te passen.
Reputatie 5
Badge +6
Er zijn Philips toestellen waarvan de HDMI-1 ingang niet goed werkt.
Overschakelen op HDMI-2 zal in dat geval het probleem verhelpen.
Ik kan je geen garantie geven, maar het is het proberen waard.
Reputatie 4
Badge +4
1 dag aansluiten op een andere TV, dan weet je welk apparaat de oorzaak is van de storing !

Ik denk aan voeding of warmte probleem Horizonbox.

Succes.

Wie verstandig is wacht met de aanschaf van deze oude Horizonbox waar nog de nodige problemen mee zijn, laat Ziggo deze maar verloten onder de klanten die al maanden problemen hebben die nog niet zijn opgelost , en de nieuwe pas uitgeven als alle kinderziektes eruit zijn.!!!
Reputatie 3
Badge +1
Probleem ook met SCART kabel? De HDMI kan een veroorzaker zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Bij deze een link. met dank aan die gene die het gepost heeft Boschje79 gr rob

Probleem was dat als ik mijn TV direct aansloot op de Horizon box dat ik geen beeld had. Dit vanwege HDCP, een kopieerbeveiliging... Nu ondersteunt mijn TV wel degelijk HDCP, maar kan blijkbaar niet goed communiceren met de Horizon box. Ik heb vervolgens een 10-tal HDCP apparaten geprobeerd, inclusief CISCO, Humax en Samsung (interactieve) ontvangers. Probleemloos....

Het probleem is niet onbekend vanuit UPC, zie hier: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=45106.0
Dit is de oplossing: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=47692.msg639519#msg639519.

Blijkbaar lost het kastje ertussen het "communicatieprobleem" op... In het diagnosescherm staat nog steeds dat ik dezelfde Philips TV heb, alleen zonder fout bij DHCP...
Heb sinds enige tijd van Ziggo ( gestart bij v/h UPC ) de Horizonbox DVR Royaal en vanaf installatie last van ca. 3x daags ca. 10 seconden volledige wegvallend geluid en tegelijkertijd ook beeld ( gaat op zwart). Komt ook bij andere merken TV's voor, niet alleen bij Philips. Toestel is van 8-1-2011 en dus pas 4 jaar oud, prima in orde en bevat de meest actuele en inmiddels laatste Philips softwareversie Q5551-0.140.47.0.
Het probleem wordt door Ziggo/UPC als bekend aangemerkt, echter heeft men hier geen oplossing voor.
Dit vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel. Wie weet een oplossing ?
Ik heb hetzelfde probleem met Ci+ aansluiting van Ziggo: beeld valt om de haverklap uit. Maar treed nu ook op bij de playstation. Is het toch een Philips probleem? of communiceert Philips software niet goed met Ziggo?
Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Bravia tv van 4 jaar oud. Nog steeds geen oplossing gevonden en nu komt er een probleem bij. Het beeld verspringt van kleur naar roze met groen. Hopeloos
Reputatie 7
Badge +24
@Geintresseerde,

Gaat het over een ci+ module of heb je toevallig de horizin.
Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.
Reputatie 7
Badge +25
@Geintresseerde,

Gaat het over een ci+ module of heb je toevallig de horizin.
Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.

Als aanvulling op Robbo:
heeft je TV de laatste software???
Het probleem zit zich in de hdmi, het beste wat je kan doen is de horizon box bij uitgebreide instellingen en dan beeld instellingen naar RGB zetten dit zou het moeten oplossen. mocht dat niet zo zijn probeer een andere HDMI kabel.

Ik kom dit heel vaak tegen bij klanten.
Ik heb hetzelfde probleem, met het wegvallen van het beeld en geluid. meestal al de tv. een paar minuten aanstaat.
Ziggo advies: Horizonbox opnieuw instellen naar fabrieksinstellingen.
Dit heb ik gedaan, alleen het helpt dus niks.
Reputatie 7
Badge +24
Wat ik in mijn vorige reactie al heb aangegeven zet de hdmi video signaal eens op RGB. Dit kan je doen in uitgebreide instellingen kies beeld en ga dan naar video signaal. hier kan je de RGB selecteren.
Ik heb dit circus inmiddels ook doorlopen, aan de hand van een juffie van Ziggo. zonder resultaat overigens, maar 'koop toch maar een HDMI 1.3 splitter !!' Wat heeft dat nou voor zin, dat is een gewone splitter. Maar verdomd, een ding van 17 euro van de Media Markt maakt, dat ik nu de Horizon box kan gebruiken. Vraag niet hoe, maar het werkt. Tenminste bij mij en pas één uur, dus afkloppen. Het gaat hier dus inderdaad om het bekende probleem Horizon versus Philips tv. Nu op de Horizon de fabrieksinstellingen teruggezet en alles werkt.
Bekend probleem.
Zelfde met de horizon box kan geen verbinding met de tv maken.
Had dit probleem maar heb het probleem ook gevonden.
Bleek dat als ik meerde apparaten via de HDMI aansluitingen aansloot dat de horizon box dan deze melding gaf.
Ontkoppelde ik deze dan kreeg ik gewoon beeld.
Is best wel vervelend omdat als ik nu 1 van de spelcomputers wil gebruiken moet ik eerst de HDMI erin proppen
en de HDMI ingangen op de meeste Philips tv's zitten op een hele vervelde plek.
het rare is als ik nu de WiiU aansluit valt het beeld weer weg maar zet ik de WiiU aan dan heb ik weer beeld.
HDMI verdeler gaf geen oplossing.
Dit is het welbekende 'handshake' probleem en heeft inderdaad met de beveiligingssoftware te maken op tv + ontvanger. Vaak is de software bij oudere televisies niet meer ondersteund en zwaar verouderd, waardoor dit soort problemen optreden. Enige oplossing is een HDMI verdeelkastje omdat daar de software wel op zit. In dit geval ligt de oorzaak niet bij Ziggo, maar bij een verouderde televisie.
Dit is het welbekende 'handshake' probleem en heeft inderdaad met de beveiligingssoftware te maken op tv + ontvanger. Vaak is de software bij oudere televisies niet meer ondersteund en zwaar verouderd, waardoor dit soort problemen optreden. Enige oplossing is een HDMI verdeelkastje omdat daar de software wel op zit. In dit geval ligt de oorzaak niet bij Ziggo, maar bij een verouderde televisie.

Andere oplossing kan zijn een AV-receiver met luidsprekers aan te schaffen. Is wel een investering, maar lost het HDMI probleem op en levert een flinke verbetering van de geluidskwaliteit op.
Geachte Ziggo,
Ik betaal nog steeds een hoop geld per maand en ik vind dat Ziggo mijn bovenstaande probleem moet oplossen en niet ik en ik ga zeker geen extra geld uitgeven om extra switches o.i.d. uit te proberen.
Ik heb nu korting vanwege dit probleem, maar heb liever een monteur thuis die eea voor mij oplost.
Reputatie 7
Badge +24
Begrijp ik. Echter ik denk dat de monteur ook hier weinig aan kan doen. Het is te proberen of Ziggo deze switch wil vergoeden. Zo duur is dit ook weer niet:) Monteur sturen is duurder denk ik.
Goededag!

Ik zie dat mensen nog steeds veel last hebben van de foutcode op de horizon: "2040". Ik had het zelfde probleem, i.c.m een philips tv. Is gewoon netjes up to date maar bleef zeggen dat hij niet hdcp geverifieerd was. Dit is de oplossing: HDMI Switch, vrij goedkoop kastje. Voor 20 euro heb je dat kastje en die omzeild het HDCP protocol, dit word helaas niet ondersteund door ziggo zelf of verteld. Door dit kastje heb ik gewoon haarscherp beeld op mijn tv nu.

Hier is de link waar je hem kan bestellen: http://www.miniinthebox.com/nl/hdmi-v1-3-naar-2x-hdmi-v1-3-splitter-voor-smart-led-hdtv-apple-tv-blu-ray-dvd_p664106.html

Wellicht zou je het dan alsnog kunnen proberen om ziggo het te laten vergoeden.

Groetjes!
De horizon mediabox loopt bij mij via een hagelnieuwe marantz versterker, en ik heb het probleem ook.
Ben meer dan 10 jaar zeer tevreden Ziggo klant geweest. Heb nu sinds 3 maanden een Horizon mediabox,
en heb nog geen avond zonder ellende tv kunnen kijken. Ook werken internet en bellen niet via de box. Dit
moet ik nog steeds via het aparte modem doen. Maar ondertussen natuurlijk wel 60 euro per maand betalen.
En met duizenden klanten met problemen, vind men bij ziggo het dus waarschijnlijk nog steeds niet de moeite
om met een goede oplossing te komen. Het ligt natuurlijk eerst aan kabels, tv's etc.
De horizon die hoort in iedergeval via een retour geschikte versterker te lopen bijvoorbeeld een Tratek FRA 0752/N. Ik ben zelf niet bekend met het merk Marantz. Het klopt dat de telefonie en het internet het nog niet doen op de horizon, hier is Ziggo nog mee bezig. Dat is alleen voor mensen die nog in het oud UPC gebied wonen. Je kan de horizon instellen als een WiFi switch via een UTP kabel vanaf het modem naar de horizon en dan het thuisnetwerk instellen. Ziggo zelf levert de horizon alleen nog maar voor tv. Dat de horizon kan gebruikt worden als WiFi switch dat is de "luxe" die er bij komt. Zorg er veder voor dat de aansluitingen overeen komen met de installatie guide die je bij de horizon heb gekregen. Wat zie je als de horizon storing geeft, een foutmelding of loopt hij vast?

Groetjes Donny.