Vraag

Mediabox XL Horizon valt vaak uit en maakt veel geluid

• 6 december 2019
  • 5 Reacties
  • 595x Bekeken

De laatste maanden valt de mediabox XL regelmatig (zeker 2 x per week) uit en moet dan opnieuw opstarten. De box maakt ook veel meer geluid dan in het begin (heb de box al een paar jaar). Ook connectie afstandsbediening en box hapert steeds meer. Hoe kan ik een nieuwe mediabox horizon ontvangen of beter nog de MediaNext ? 

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +35

De mediabox Next kun je krijgen bij een TV Max abonnement en minstens Internet Complete.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Maar de Mediabox XL zou ook goed moeten kunnen werken.

Wil je op zoek naar de oorzaak?

Want als het iets is met het signaal, dan werkt de next ook niet goed.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dank voor je reactie. Bijgaand foto´s van de signaal sterkte en signaal kwaliteit. Signaalsterkte dus niet goed. En een foto van de plek waar ziggo binnen komt. Mediabox zit niet in een thuisnetwerk. Mediabox is via HDMI gelinkt aan TV en rechtstreeks via coax antennekabel op ziggo punt.

Kan t aan de splitter liggen ? 

Reputatie 7
Badge +35

OK, dat gaat niet goed met je signaal.

Splitter op splitter geeft te veel weerstand, waardoor je te weinig signaal hebt en ook het teruggaande signaal naar Ziggo van de Mediabox XL vrijwel ook niet goed gaat.

En de witte stekker lijkt me ook niet afgeschermd tegen allerlei storende zenders zoals 4G en andere zenders.

Voor anderen die geen .docx kunnen openen heb ik hier even de foto's geplaatst.

Ik zou contact opnemen met Ziggo en vragen om een POA-01 splitter met een bijbehorende kabel naar het modem, dan kan de SQ 601 eraf en van daaruit verder alles weer aansluiten, mogelijk heb je een versterker nodig als je meer dan 10 meter coax in je huis hebt liggen.

Laat even weten hoe het verder verloopt of als je nog vragen hebt?

Dank Bert, ik neem contact op met Ziggo….

Reputatie 7

@RuudJosette Welkom op de Community! Leuk dat je hier gelijk antwoord vindt op je vraag. Heb je inmiddels al iemand gesproken van Ziggo?

Reageer