Beantwoord

Mediabox XL heeft geen wifi-signaal

• 12 november 2018
  • 8 reacties
  • 4415 keer bekeken

Hallo;

Ik heb een paar vragen over de Ziggo Horizon media box. Als eerste snapte ik niet goed hoe in te loggen, uiteindelijk is het wel gelukt! De IP adressen die op het forum rondgaan blijken niet juist te zijn. Uiteindelijk blijkt, lezen is ook zo wat, dat de loginnaam GWLOGIN.Net de juiste was. Daarna kon ik datgene doen wat nodig was.

Is het een bekend iets dat deze naam als login naam bestaat?

Is het een aanpassing van leverancier of heeft iemand (ken de achtergrond / geschiedenis van de box niet) de login naam aangepast?

Het volgende probleem was Wifi. Deze kon je wel detecteren, maar werkte niet. Hoe ik ook mijn best deed, niets werkte. Signaal en al het andere was goed, alles volgens “het boekje”

Om Wifi aan de gang te krijgen heb ik een netwerk kabel aangesloten tussen de Media box en de Ziggo Ubee modem. Zie daar, nu werkt het wel?

Ik heb eerst een Wifi App gebruikt om te zien welke kanalen er al gebruikt zijn in huis en omgeving. Wifi modem staat op een andere kanaal als de Media box en nu werkt het naar volle tevredenheid. Bereik is max 20 meter buiten, dat was de bedoeling.

Wat ik niet snap is waarom de media box zelf geen wifi signaal voor internet geeft en dat de verbinding tussen box en modem de oplossing is?

De handleidingen die ik heb gevonden beschrijven een dergelijke oplossing niet?

Wat kan er nog fout zijn aan de instellingen van de Horizon media box voor het Wifi probleem?

Er zit nog een extra media box uitbreiding aangesloten via de netwerkpoort, dat als bijkomende informatie over het systeem.

Modem via data aansluiting (SQ061), Media box via antenne uitgang SQ061. Radio uitgang niet afgedopt.

Alvast dank voor de genomen moeite dit bericht te lezen.

Tips worden met grote belangstelling gelezen.
icon

Best beantwoord door Be rt 16 november 2018, 17:44

Het modem/Wifi deel van de Mediabox XL heeft geen verbinding met het internet @Nieuwsgierig
daar heb je het modem voor in oud Ziggo gebied.

De Mediabox XL losgekoppeld geeft wel een Wifi signaal, maar is niet verbonden met het internet via de coax kabel.

In oud-UPC gebied kan het modem van de Mediabox XL wel werken en dan heb je geen modem nodig.

De Mediabox XL kan wel werken als Acces Point en Wifi punt, maar dan moet je de instellingen veranderen in de Mediabox XL / modem deel en daar moet je wel kaas van netwerkinstellingen, IP range, subnet mask en DHCP gegeten hebben, 1 stap verkeerd en de hele box doet niets meer en deze manier van instellen wordt niet ondersteunt door Ziggo helpdesk e.d. en de kosten voor het vervangen van de Mediabox XL zijn voor jezelf.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

8 Reacties

Helaas gaat er van alles mis als je een modem verbind met de Mediabox XL.
Het kan even goed gaan, maar er komen geheid allerlei vreemde storingen in je netwerk en Mediabox XL.
Als je een verbinding hebt, dan heb je al 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP rangs wat kan leiden tot wel verbinding, maar geen internet.

Door een bug in de software kun je ook problemen krijgen met replay, on-demand, apps en de gids in de Mediabox XL.

Zie dit topic: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Dank voor deze reactie. Ik heb het gelezen en accepter de " voorwaarden" van de installatie als het nu is. Bij problemen kabel weg, resetten en alles is weer "normaal" . Ik probeer echter te begrijpen waarom ik de Horizon box qua Wifi punt niet aan de gang krijg anders dan via het modem. Bug, ok, maar dat geeft nog niet HET antwoord op de vraag. Ben en blijf nieuwsgierig! 🤔
@Nieuwsgierig schreef: "Ik probeer echter te begrijpen waarom ik de Horizon box qua Wifi punt niet aan de gang krijg anders dan via het modem."

Als je een verbinding hebt tussen modem en MB, dan heb je al 2 DHCP servers in je netwerk, 1 van het modem en 1 van de MB en dan ook nog in 2 verschillende IP ranges wat kan leiden tot wel verbinding, maar geen internet.

Als je modem DHCP server IP adressen geeft aan apparaten in de reeks 192.168.178.XXX
met als gateway/poort naar het internet 192.168.178.1

En je Mediabox XL DHCP server geeft aan de Wifi een IP adres 192.168.100.XXX
dan kan een apparaat in de reeks 192.168.100.XXX geen verbinding maken met 192.168.178.1

Zie het maar als een weg die doodloopt, omdat er geen afslag is naar de internetweg, er is wel verbinding met de Wifi, maar geen verbinding met het internet.
Top, dank, dat is de eerste hobbel genomen in het begrijpen van de materie. Zoals aangegeven accepteer ik de "voorwaarden" van het mogelijk verstoren ontvangst in deze opzet. Toch blijft de laatste vraag, helaas, nog open. De Media box geeft géén wifi verbinding met internet als deze los gekoppeld is van het modem. Dus ZONDER netwerk kabel doet het ding niets meer dan TV ontvangen. Je kan wel zien dat er een Wifi spot is, maar naar internet, ho maar. Paar uur aan besteed, no luck. Als ik nu ook deze vraag beantwoord zou krijgen heb ik rust en kan ik dit probleem proberen te vergeten. De oplossing van Ziggo is een Wifi booster, maar kom op, zou ik zeggen. Een apparaat met een functie ingebouwd moet toch gewoon kunnen werken? Tenzij dat de IP adressen op voorhand elkaar al dwarsliggen, maar dan op de coax naar Ziggo centrale? Dat brengt me plots op het idee het modem eruit te trekken en enkel de Horizonbox te laten werken met Wifi. Als dat lukt dan is het duidelijk, ga het proberen en zal jullie op de hoogte houden van het resultaat😉
Het modem/Wifi deel van de Mediabox XL heeft geen verbinding met het internet @Nieuwsgierig
daar heb je het modem voor in oud Ziggo gebied.

De Mediabox XL losgekoppeld geeft wel een Wifi signaal, maar is niet verbonden met het internet via de coax kabel.

In oud-UPC gebied kan het modem van de Mediabox XL wel werken en dan heb je geen modem nodig.

De Mediabox XL kan wel werken als Acces Point en Wifi punt, maar dan moet je de instellingen veranderen in de Mediabox XL / modem deel en daar moet je wel kaas van netwerkinstellingen, IP range, subnet mask en DHCP gegeten hebben, 1 stap verkeerd en de hele box doet niets meer en deze manier van instellen wordt niet ondersteunt door Ziggo helpdesk e.d. en de kosten voor het vervangen van de Mediabox XL zijn voor jezelf.
Top, duidelijk, dank. Nu even nadenken wat de beste oplossing gaat worden. Booster van Ziggo voor 1 euro per maand lijkt dan het beste. Kopen is 59 euro (of 59 maanden bij huren) Blijft bij huren eigendom van Ziggo en bij problemen gratis omruilen😉 5 jaar geen omkijken meer, begint mij steeds meer te bevallen...

Dank voor de info, echt top! Ik kan het probleem nu van mij afzetten, opgelost!
@Nieuwsgierig De Wifibooster via voor 1 euro per maand is een hele mooie oplossing en hij werkt uitstekend hier, hij staat midden in het huis, van voor tot achter geeft hij verbinding.
Maar om snel internet overal te hebben, heb ik voor het modem weer aan en helemaal acterin een Wifibooster via het stopcontact.

In ieder geval veel internetplezier gewenst.☺
Nog even ter afsluiting van het probleem, gisteren gekeken op horizon box instellingen, gelukkig geen 2e DHCP server IP, alles netjes op 0.0.0.0 gebleven. Afblijven dus en zo laten. Iedereen is tevreden met de oplossing. 2e expander mogelijk alsnog.