Poulske

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL: groene waas over het beeld

Sinds vandaag heb ik de Mediabox XL in gebruik en direct na het aansluiten viel mij op dat er een groene waas over het beeld zit. Nu kwam ik de befaamde RGB instelling tegen, maar dit heeft niet mogen helpen.
Het signaal is het ook niet, wanneer ik een On Demand serie aanzet, is de waas nog steeds aanwezig.
Ik heb ook een andere HDMI kabel geprobeerd, en de Mediabox XL direct op de TV aangesloten, buiten de receiver om. Helaas zonder resultaat.

Dit is in combinatie met een Sony TV van nog geen half jaar oud.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Poulske wrote:
Andere apparaten op dezelfde HDMI poort hebben geen problemen.


Dan lijkt het er sterk op dat het issue voortkomt uit de XL en dus is het raadzaam even de tips van robbo en anderen op te volgen. Voer anders eens een fabrieksreset uit van de XL. Als deze niet in orde blijkt, zal Ziggo moeten zorgen voor een nieuw exemplaar.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heb je al een fabrieksreset van de XL uitgevoerd? Zijn ook de beeldinstellingen al eens gecontroleerd op de Tv zelf? Nu lijkt het om iets anders te gaan, maar bij een moderne Tv kun je op elke ingang de instellingen anders instellen en dus kan het prima zo zijn dat er iets aan, of juist uitstaat, wat gewijzigd dient te worden. Maar daar zou je ook achter kunnen komen door b.v. een Blu-ray speler op desbetreffende ingang aan te sluiten. Dan kun je ook zo zien of het de XL is, welke de fout veroorzaakt.
Poulske
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb verschillende HDMI poorten en kabels geprobeerd. En ook de instellingen op de TV aangepast maar heeft helaas niet geholpen.

Fabrieksinstellingen teruggezet heeft ook niet geholpen. Ik zag wel met het resetten dat de kleuren in de menu's wel goed zijn. Het lijkt toch in het signaal te zitten.
Maar dat verklaart niet waarom de kleuren in een serie on demand ook verkeerd zijn.

Zojuist ook geprobeerd de COAX kabel te vervangen, maar met een andere kabel hetzelfde resultaat...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer ook eens de andere intstellingen bv ycbcr 4:4:4 en of 4:2:2. Ipv RGB of automatisch
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat doet de TV als je de coax aan de antenne-ingang aansluit en de
DVB-C Tuner gebruikt om de Digitale free to cable zenders te ontvangen?

Als er dan ook een groen waas is, nou, dan weten we dat het in elk geval niet aan
de Mediabox ligt.

Gr Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ook al een nieuwe hdmi kabel uitgeprobeerd? wat ook kan helpen als de video instellingen niet helpt, een hdmi switch. ( bij de Action €4,99. dit kan ook vaak helpen met dit probleem.)
Poulske
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net de coax kabel op de TV aangesloten en zenders gezocht. Daar is het probleem niet. Blijkt toch de mediabox te zijn.

Andere HDMI kabel heb ik geprobeerd en de andere kleur instellingen werken ook niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Poulske
Ok, bedankt dat je deze test deed.
Toch prettig om nu te weten dat het niet aan de TV ligt of aan een
-weliswaar vreemd- verstoord Coax TV-signaal.

Jammer dat er nog geen oplossing is.
Van de Mediabox XL weet ik te weinig, om je goed verder te kunnen helpen.
Robbo kan dit stukken beter.

Gr Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Poulske wrote:
Net de coax kabel op de TV aangesloten en zenders gezocht. Daar is het probleem niet. Blijkt toch de mediabox te zijn.

Andere HDMI kabel heb ik geprobeerd en de andere kleur instellingen werken ook niet.
PoulskeDan zou ik toch even de gok wagen om bij de action voor €4,99 een hdmi switch te kopen. ( vraag eerst of je deze evt terug kan brengen bij niet werken, daar doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring) Ik weet wel dat dit vaak helpt bij vergelijkende problemen.
Poulske
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Ik zal morgen bij de Action die switch halen. Word vervolgd.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Succes iig. gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Wat doet de TV als je de coax aan de antenne-ingang aansluit en de
DVB-C Tuner gebruikt om de Digitale free to cable zenders te ontvangen?

Als er dan ook een groen waas is, nou, dan weten we dat het in elk geval niet aan
de Mediabox ligt.

Gr Han


Daarom gaf ik ook al aan eens een Blu-ray speler aan te sluiten op de desbetreffende HDMI ingang. Je kan dan zien of het issue voortkomt uit de XL, maar weet ook meteen of de desbetreffende HDMI ingang in orde is, en kan dan ook eventuele instellingen in de Tv zelf aanpassen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A
Inderdaad. Pinpointing the problem!
Dan verder.
Gr Han
Poulske
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Andere apparaten op dezelfde HDMI poort hebben geen problemen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Poulske wrote:
Andere apparaten op dezelfde HDMI poort hebben geen problemen.


Dan lijkt het er sterk op dat het issue voortkomt uit de XL en dus is het raadzaam even de tips van robbo en anderen op te volgen. Voer anders eens een fabrieksreset uit van de XL. Als deze niet in orde blijkt, zal Ziggo moeten zorgen voor een nieuw exemplaar.
Mike01456

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Je hebt dan in ieder geval alles gedaan om uit te sluiten dat het probleem niet in je eigen domein ligt.
Zelf ben ik dit probleem enkele keren tegengekomen, maar dit was i.c.m. receiver waar de HDMI ingang defect bleek te zijn, wat hier niet aan de orde is.
Poulske
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HDMI switch heeft ook niet geholpen. Daaropvolgens heb ik de monteur laten komen, die heeft de mediabox omgeruild.

Daarmee is het probleem opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Poulske Dank voor het melden van je oplossing, hier kunnen anderen ook weer verder mee worden geholpen met dezelfde verschijnselen.

Veel kijkplezier in normale kleuren gewenst.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Poulske wrote:
HDMI switch heeft ook niet geholpen. Daaropvolgens heb ik de monteur laten komen, die heeft de mediabox omgeruild.

Daarmee is het probleem opgelost.


Hier was ik al een beetje bang voor. Maar zoals al is gezegd, je hebt er dan wel alles aan gedaan en staat dan toch sterker. Bedankt voor je bericht en veel kijkplezier gewenst.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Poulske Dank voor het melden van je oplossing, hier kunnen anderen ook weer verder mee worden geholpen met dezelfde verschijnselen.

Veel kijkplezier in normale kleuren gewenst.:relaxed:


Groen is ook een normale kleur hoor Be rt. Of kijk je nooit voetbal? :grin:

Uitgelicht topic