Beantwoord

Mediabox XL geeft groen en blauw beeld i.c.m Philips tv

• 7 december 2019
  • 5 Reacties
  • 316x Bekeken

Sinds twee weken hebben wij de Mediabox XL. Nu komt er regelmatig opeens een effen groen beeld en daarna is het beeld blauw verkleurd. Dit houdt soms een paar seconden aan en soms langer. Als het in een opgenomen programma gebeurt en we spoelen een stuk terug en spelen opnieuw dan is het weg, dus het ligt niet aan de COAX kabel. Wij hebben een Philips tv. Andere HDMI kabel helpt niet, ook met RGB instellingen hebben we al diverse variaties geprobeerd. Heb het idee dat het aan de box zelf ligt.

icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 9 december 2019, 11:44

Hi @mfloris. Welkom op de Ziggo Community. 

Niemand wordt blij van een groen en blauw beeld. Tijd om hiermee aan de slag te gaan, zodat je snel weer kunt genieten van al je favoriete programma's in goede beeldkwaliteit. Je bent in ieder geval zelf al goed aan de slag gegaan, super! Het probleem wat je omschrijft heeft te maken met de HDMI-resolutie. Dit wil soms voorkomen i.c.m een Philips tv. Gelukkig kun je dit gemakkelijk oplossen. Ik raad je aan om via het menu te gaan naar uitgebreide instellingen - beeldinstellingen en vervolgens kies je voor HDMI-resolutie. In dit scherm kun je de resolutie aanpassen naar diverse opties. Het is een kwestie van uitproberen bij welke HDMI-resolutie jouw televisie i.c.m de Mediabox XL het beste beeld geeft. Laat je mij weten of het probleem hiermee is opgelost? :blush:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heb je de spanning al een tijdje van het apparaat gehaald? Kan soms wonderen doen. Anders is wellicht een fabrieksreset noodzakelijk. De opnames blijven daarbij bewaard.

Hi @mfloris. Welkom op de Ziggo Community. 

Niemand wordt blij van een groen en blauw beeld. Tijd om hiermee aan de slag te gaan, zodat je snel weer kunt genieten van al je favoriete programma's in goede beeldkwaliteit. Je bent in ieder geval zelf al goed aan de slag gegaan, super! Het probleem wat je omschrijft heeft te maken met de HDMI-resolutie. Dit wil soms voorkomen i.c.m een Philips tv. Gelukkig kun je dit gemakkelijk oplossen. Ik raad je aan om via het menu te gaan naar uitgebreide instellingen - beeldinstellingen en vervolgens kies je voor HDMI-resolutie. In dit scherm kun je de resolutie aanpassen naar diverse opties. Het is een kwestie van uitproberen bij welke HDMI-resolutie jouw televisie i.c.m de Mediabox XL het beste beeld geeft. Laat je mij weten of het probleem hiermee is opgelost? :blush:

Cecilia: het lijkt opgelost door HDMI resolutie op 1080i te zetten ipd 1080p

Dank

Reputatie 7

Super om te lezen, @mfloris . En bedankt dat je de uitkomst met ons deelt. Dit kan anderen ook weer helpen ^^. 

Een mooie dag gewenst! 

Reputatie 7
Badge +19

Cecilia: het lijkt opgelost door HDMI resolutie op 1080i te zetten ipd 1080p

Dank

Wel vreemd, zeker als je een Full-HD Tv hebt. Die is gemaakt voor het weergeven in 1080P, dus zou dat ook aangeboden moeten kunnen worden.