robbo wrote:
Noud Aerts Kan je evt even hier een screenshot plaatsen van je aop/sop. Evt zowel meterkast indien van toepassing en in woon kamer. Mijn vermoeden is dat er nog een verouderde aansluiting aanwezig is. die niet retour geschikt is. Deze wordt gratis vv.
Inz. ziggo go: Zijn de gegevens in mijn ziggo al compleet?
edit: hier nog evt een link met wellicht nuttige info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1001/
Edit: Oh dear. Ik zag je aan voor een medewerker van Ziggo. Mijn excuses. :joy:
robbo, ik ervaar hetzelfde probleem. Bij mij ligt het probleem echter bij de aop. Deze
1) blokeert het retoursignaal, of
2) is niet in staat een retoursignaal te zenden
Zie de bijlagen. Het coax aansluitpunt in de woonkamer moet ook nagekeken en zonodig vervangen worden. Ik begrijp dat het aop waar Ziggo als eerste binnenkomt kostenloos wordt vervangen, maar verdere aansluitpunten op kosten van de klant worden vervangen. Zoals te zien bevindt de groene kabel zich in de meterkast. Het is mij onduidelijk waar de dunnere (donker)groene kabel voor dient. Mogelijk is dit de TV-kabel(?)
Deze is echter niet afgewerkt, er hangen alleen draden aan. Ik ben geen elektra monteur en laat ze dus maar met rust.
🙂 Mijn Mediabox XL is model 7001, een SCART kabel is zodoende niet bijgeleverd. Daarnaast heb ik onlangs een 4K Smart TV aangeschaft. Deze is nog onderweg. De Mediabox XL zal ik voorlopig in gebruik nemen met een samsung LE32A330J1 TV. HD Ready, geen wifi verbinding, aanwezig zijn: 1 coax aansluitpunt, 2 HDMI aansluitpunten, 1 SCART aansluiting.
Vanzelfsprekend heb ik een aanvraag ingediend voor een Mediabox Next. Deze aanvraag wordt doorgezet zodra ik laat weten dat de Mediabox XL in gebruik is. Mijn voorstel is dat de monteur naast het vervangen van de aop meteen een Mediabox Next aanlevert en installeert.
Bij het afsluiten van mijn TV Complete en Internet Complete abonnement heb ik geen gebruik gemaakt van de gratis monteur service. Welke kosten zijn voor Ziggo en welke kosten zijn voor mij?
Kleine voetnoot: Het modem is aangesloten in de meterkast en op juiste wijze geplaatst en functioneert naar behoren.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Ricky Kuijpers