Noud Aerts

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL geeft foutcode 1001 + Ziggo GO werkt niet 'geen abonnement'?

Vandaag 9-3-2019 zal de datum zijn om over te stappen naar ziggo! Nu alles aangesloten zoals het hoort,maar krijg een foutmelding 1001. De aansluitingen zijn allemaal goed want vorige eigenaar had ook ziggo! Nu vertelde ze me probeer het eens via ziggo go app, gedaan maar geeft ie aan dat ik een abo nodig heb. Maar die moet ik toch gewoon al hebben?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Noud Aerts Kan je evt even hier een screenshot plaatsen van je aop/sop. Evt zowel meterkast indien van toepassing en in woon kamer. Mijn vermoeden is dat er nog een verouderde aansluiting aanwezig is. die niet retour geschikt is. Deze wordt gratis vv.

Inz. ziggo go: Zijn de gegevens in mijn ziggo al compleet?

edit: hier nog evt een link met wellicht nuttige info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1001/

Bekijk in context

8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Noud Aerts Kan je evt even hier een screenshot plaatsen van je aop/sop. Evt zowel meterkast indien van toepassing en in woon kamer. Mijn vermoeden is dat er nog een verouderde aansluiting aanwezig is. die niet retour geschikt is. Deze wordt gratis vv.

Inz. ziggo go: Zijn de gegevens in mijn ziggo al compleet?

edit: hier nog evt een link met wellicht nuttige info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1001/
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Als je net een ziggogo account aangemaakt hebt kan het kloppen dat het niet gelijkt werkt.
Dit kan 24/48 uur duren voor dat die actief is.
1001 is de melding dat de mediabox-xl geen verbinding kan leggen met ziggo.
Dus mogelijk word er ergens retour signaal geblokkeerd.

Je zou kunnen inloggen op de mediabox xl om te kijken of de box up en downstream kanalen krijgt dan weet je of de box wel zou moeten kunnen werken.
RALkuijpers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Noud Aerts Kan je evt even hier een screenshot plaatsen van je aop/sop. Evt zowel meterkast indien van toepassing en in woon kamer. Mijn vermoeden is dat er nog een verouderde aansluiting aanwezig is. die niet retour geschikt is. Deze wordt gratis vv.

Inz. ziggo go: Zijn de gegevens in mijn ziggo al compleet?

edit: hier nog evt een link met wellicht nuttige info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1001/


Edit: Oh dear. Ik zag je aan voor een medewerker van Ziggo. Mijn excuses. :joy:


robbo, ik ervaar hetzelfde probleem. Bij mij ligt het probleem echter bij de aop. Deze

1) blokeert het retoursignaal, of
2) is niet in staat een retoursignaal te zenden

Zie de bijlagen. Het coax aansluitpunt in de woonkamer moet ook nagekeken en zonodig vervangen worden. Ik begrijp dat het aop waar Ziggo als eerste binnenkomt kostenloos wordt vervangen, maar verdere aansluitpunten op kosten van de klant worden vervangen. Zoals te zien bevindt de groene kabel zich in de meterkast. Het is mij onduidelijk waar de dunnere (donker)groene kabel voor dient. Mogelijk is dit de TV-kabel(?)


Deze is echter niet afgewerkt, er hangen alleen draden aan. Ik ben geen elektra monteur en laat ze dus maar met rust. 🙂


Mijn Mediabox XL is model 7001, een SCART kabel is zodoende niet bijgeleverd. Daarnaast heb ik onlangs een 4K Smart TV aangeschaft. Deze is nog onderweg. De Mediabox XL zal ik voorlopig in gebruik nemen met een samsung LE32A330J1 TV. HD Ready, geen wifi verbinding, aanwezig zijn: 1 coax aansluitpunt, 2 HDMI aansluitpunten, 1 SCART aansluiting.


Vanzelfsprekend heb ik een aanvraag ingediend voor een Mediabox Next. Deze aanvraag wordt doorgezet zodra ik laat weten dat de Mediabox XL in gebruik is. Mijn voorstel is dat de monteur naast het vervangen van de aop meteen een Mediabox Next aanlevert en installeert.


Bij het afsluiten van mijn TV Complete en Internet Complete abonnement heb ik geen gebruik gemaakt van de gratis monteur service. Welke kosten zijn voor Ziggo en welke kosten zijn voor mij?


Kleine voetnoot: Het modem is aangesloten in de meterkast en op juiste wijze geplaatst en functioneert naar behoren.


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Ricky Kuijpers


robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
RALkuijpers Het lijkt mij dat ook idd de aop in de goot vervangen dient te worden. Zover ik weet vervangt Ziggo de sop in de meterkast maar ook 1 aop in de woonkamer. Als de evt de nieuwe aop in de schroot past is er naar mijn idee geen probleem voor de monteur.

Mijn ervaring: Mijn ouders zijn onlangs verhuisd naar een bejaardenhuis/ woning en vergelijkbare situatie. de sop werd vv in meterkast, en een aop in een schroot werd ook door een 1 gats aop vv. die ook retour geschikt was.
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Klopt ziggo vervangt gratis het Aop en de weg naar de eerste tv.
Dus eventueel krijg je ook een goede kabel naar je eerste tv.
Als je binnen de installatie garantie valt. (binnen 8 weken na ontvangst pakket)
Anders Is het vervangen van Aop gratis en de rest tegen kosten van 50 euro per bezoek.
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
RALkuijpers wrote:

robbo wrote:
Noud Aerts Kan je evt even hier een screenshot plaatsen van je aop/sop. Evt zowel meterkast indien van toepassing en in woon kamer. Mijn vermoeden is dat er nog een verouderde aansluiting aanwezig is. die niet retour geschikt is. Deze wordt gratis vv.

Inz. ziggo go: Zijn de gegevens in mijn ziggo al compleet?

edit: hier nog evt een link met wellicht nuttige info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1001/
Edit: Oh dear. Ik zag je aan voor een medewerker van Ziggo. Mijn excuses. :joy:



robbo, ik ervaar hetzelfde probleem. Bij mij ligt het probleem echter bij de aop. Deze

1) blokeert het retoursignaal, of
2) is niet in staat een retoursignaal te zenden

Zie de bijlagen. Het coax aansluitpunt in de woonkamer moet ook nagekeken en zonodig vervangen worden. Ik begrijp dat het aop waar Ziggo als eerste binnenkomt kostenloos wordt vervangen, maar verdere aansluitpunten op kosten van de klant worden vervangen. Zoals te zien bevindt de groene kabel zich in de meterkast. Het is mij onduidelijk waar de dunnere (donker)groene kabel voor dient. Mogelijk is dit de TV-kabel(?)


Deze is echter niet afgewerkt, er hangen alleen draden aan. Ik ben geen elektra monteur en laat ze dus maar met rust. 🙂


Mijn Mediabox XL is model 7001, een SCART kabel is zodoende niet bijgeleverd. Daarnaast heb ik onlangs een 4K Smart TV aangeschaft. Deze is nog onderweg. De Mediabox XL zal ik voorlopig in gebruik nemen met een samsung LE32A330J1 TV. HD Ready, geen wifi verbinding, aanwezig zijn: 1 coax aansluitpunt, 2 HDMI aansluitpunten, 1 SCART aansluiting.


Vanzelfsprekend heb ik een aanvraag ingediend voor een Mediabox Next. Deze aanvraag wordt doorgezet zodra ik laat weten dat de Mediabox XL in gebruik is. Mijn voorstel is dat de monteur naast het vervangen van de aop meteen een Mediabox Next aanlevert en installeert.


Bij het afsluiten van mijn TV Complete en Internet Complete abonnement heb ik geen gebruik gemaakt van de gratis monteur service. Welke kosten zijn voor Ziggo en welke kosten zijn voor mij?


Kleine voetnoot: Het modem is aangesloten in de meterkast en op juiste wijze geplaatst en functioneert naar behoren.


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Ricky Kuijpers





Dit Aop is de juiste!
alleen zie ik daar een 2 verdeler (poaupc) met alleen de kabel van het modem.
De kabel naar wcd in de woonkamer is niet aangesloten en daarom krijg je ook de foutmelding.
De 2 gats wcd in de woonkamer kan ook het retour blokkeren.
Niet allemaal dus het zou kunnen werken maar dan moet de wcd wel aangesloten zijn op de 2 verdeler.
RALkuijpers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ComputerSmurf We zijn tot dezelfde conclusie gekomen. Er zit geen connector op, ken gelukkig iemand die verstand heeft van elektra dus dat komt wel goed. Daarna zal wel blijken of het retoursignaal wel/niet wordt geblokkeerd. Pfff... 'even aansluiten' :sweat_smile:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
RALkuijpers wrote:
Bij het afsluiten van mijn TV Complete en Internet Complete abonnement heb ik geen gebruik gemaakt van de gratis monteur service. Welke kosten zijn voor Ziggo en welke kosten zijn voor mij?

Binnen 8 weken kun je altijd nog gebruikmaken van de installatiegarantie, zie de voorwaarden bij een Installatiemonteur. Een afspraak inplannen kan simpel via www.ziggo.nl/afspraakmaken, maar ik zie dat je die inmiddels al in hebt laten plannen. Komt vast goed!

Uitgelicht topic