Henry1960

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL geeft Code 2040 aan

Heb 2 mediaboxen, 1 beneden en 1 boven de XL

Heb meerdere malen een monteur op bezoek gehad om de code 2040 die verscheen op de TV (Samsung) te verhelpen.

Veel dingen zijn vervangen en dus uitgesloten

Zoals Nieuwe ethernet kabel, Hdmi kabel en kastje vervangen, zonder resultaat.

Uiteindelijk is er besloten om een Scart kabel aan te sluiten.

Ook contact gehad met Samsung nederland en die vertelde mij dat ik eens moest testen om de TV van Boven (probleem) beneden aan moest sluiten op de grote box om te kijken of daar ook de code 2040 te zien was.

Echter geen probleem.

Dus geen TV probleem zou je zeggen.
Zij zeggen dat het iets met een update te maken zou kunnen hebben van de XL

Ziggo zegt dat het misschien de TV zou kunnen zijn.

Help !!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henry1960
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de scart eruit gehaald en de hdmi kabel erin weer in geplugged, en rara geen code 2040 meer. ????????????????
Tv staat nu een uur aan .

Bekijk in context

11 Reacties 11
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Henry,

Blijft de foutcode 2040 in beeld of verdwijnt ie weer heel snel?
En in welke volgorde zet je de tv en de Extra Mediabox XL aan?
Met deze foutcode kun je het beste eerst de Extra Mediabox XL aan zetten en pas daarna de tv, maar wellicht doe je dat al.

Groet,
Evert
Henry1960
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Foutcode blijft constant in beeld

En ja doe eerst ook op advies van een monteur de box aan en dan de TV
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hmm, balen dat dat niet helpt!

Helpt het wel als je bij Menu > Opties > Uitgebreide Instellingen > Beeldinstellingen > HDMI Videosignaal kiest voor RGB?
Zo niet, laat die dan op RGB staan en zet bij HDMI-resolutie (ook in het menu bij Beeldinstellingen) de resolutie eens op 1080i of 720p. Hopelijk helpt dat dan wel.
Henry1960
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas kan ik daar niets van wijzigen

HDMI Videosignal staat op ycbcr-4:2:2
Zie wel RGB in het rijtje staan maar die kan je niet aanvingern.

HDMI Resolutie staat op V576P en daar kan je ook niets wijzigen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kun je het wel wijzigen als je de scart kabel eruit haalt en de box weer aansluit via hdmi?
Henry1960
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de scart eruit gehaald en de hdmi kabel erin weer in geplugged, en rara geen code 2040 meer. ????????????????
Tv staat nu een uur aan .
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Uuuh, hier heb ik geen verklaring voor :nerd: :thinking:
Ik hoop in ieder geval dat je te maken hebt met de wonderen van de elektronische wereld en dat die foutcode ook weg blijft! 🙂

Mocht ie toch terug komen, probeer dan nog eens of je het HDMI videosignaal kunt zetten op RGB en de resolutie op 720p of 1080i.
Ik zou er nu in ieder geval nog niet te veel aan doen, want het werkt :wink:
Henry1960
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt iig voor het meedenken en ik blijf er even vanaf, als de code terug komt meld ik mij wel weer. 😉
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Mooi dat het weer werkt Henry! Welkom op onze Community trouwens 🙂

HDMI is volledig digitaal, beide apparaten aan de uiteinden van de HDMI kabel wisselen digitaal informatie uit om de beste beeldinstellingen af te stemmen. Foutcode 2040 houd in dat de mediabox geen correcte data terugkrijgt van het op de HDMI aangesloten apparaat. Dit kan meerdere redenen hebben. Belangrijk is een goede HDMI kabel, en dat je tv de nieuwst software update heeft bijvoorbeeld. Helpt dit allemaal niet dan doet je tv iets wat deze eigenlijk niet zou moeten doen. Sluit je een andere tv aan dan is het probleem immers opgelost, dit heb jij ook ervaren lees ik.

Mocht het terugkomen dan is een HDMI-switch of HDMI-splitter het proberen waard, ik hoor graag of andere Community leden daar ervaring mee hebben.
marianneoctavia

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook hier dezelfde melding 2040, ik heb van de week een nieuwe mediabox ontvangen, de oude deed het niet meer goed, ik heb vanalles geprobeerd, boven de mediabox aangesloten daar doet hij het wel, beneden doet hij het ook alleen heb geen beeld wel geluid. heb mijn samsung tv net een update gegeven en een andere hdmi kabel aangesloten maar ook dit maakt niets uit nog steeds dezelfde melding. ik denk niet dat het aan mijn tvkabel ligt want dan zou ik ook geen geluid moeten hebben toch?
ik heb een versterker ontvangen van ziggo maar kan deze nog niet aansluiten heb geen inbus sleutel om de beschermdoppen te verwijderen :expressionless:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
marianneoctaviana Je hebt al veel zelf geprobeerd, lees ik.

Je hebt een aantal nieuwe apparaten gekregen, ik vermoed dat dit valt onder de installatie garantie.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Ik zou nu Ziggo bellen of chatten via deze pagina, de chatbox komt in het midden van de pagina als er iemand beschikbaar is: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Uitgelicht topic