Patrick_6369

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL gaat kort op zwart

Hallo, Sinds dat wij de Mediabox hebben (enkele maanden) gaat de box altijd een seconde of 1-2 op zwart. Dan valt ook het geluid weg. Dat gebeurt altijd zo'n 10-20 minuten nadat hij aangezet is en ongeacht of we Live TV kijken of On Demand. Als ik terugspoel blijft het beeld stabiel, dus aan het signaal ligt het niet.. En hoe lang de box verder ook aan staat, het gebeurt niet nog eens.

Het duurde heel lang voordat ik besefte dat het niet aan de uitzending of signaal kon liggen en ik ook het patroon door had (maar één keer na het aanzetten).

Heeft iemand tips? Roep a.u.b. niet terugzetten naar fabrieksinstellingen want dat ik heb ik zelf en de helpdesk al geprobeerd. En dat werkt dus niet :wink:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je al eens een nieuwe, goed gekeurde, HDMI kabel geprobeerd?
Dit heb ik zelf namelijk ook meegemaakt en dat heeft geholpen. Heb me laten adviseren bij MediaMarkt en het werkte daarna prima en geen beeld verlies meer gehad. Was zoiets wat jij ook zegt.

Al hoewel ik niet zeg dat mijn probleem ook het probleem van jou zal oplossen!
Misschien dat je bij iemand een kabel kan lenen om uit te proberen, voor je iets koopt.

Bekijk in context

11 Reacties 11
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je al eens een nieuwe, goed gekeurde, HDMI kabel geprobeerd?
Dit heb ik zelf namelijk ook meegemaakt en dat heeft geholpen. Heb me laten adviseren bij MediaMarkt en het werkte daarna prima en geen beeld verlies meer gehad. Was zoiets wat jij ook zegt.

Al hoewel ik niet zeg dat mijn probleem ook het probleem van jou zal oplossen!
Misschien dat je bij iemand een kabel kan lenen om uit te proberen, voor je iets koopt.
Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik zal nog eens een andere HDMI-kabel proberen. Kans is natuurlijk dat er iets in de kabel zit.
Ik vind goedgekeurde HDMI-kabels dan geen noodzaak. Op tweakers.net is men het er wel over eens dat de goedkopere Action-kabels e.d. net zo goed moeten werken als de dure. Kabelkeur voor Coax heeft overigens wél zin, maar dat heeft niet aan de kwaliteit van de kabel an sich als wel met de betere de afscherming te maken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is het opgelost?
FTh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe mediabox XL !
De HDMI kabel is geleverd bij de box, dus dat moet een goede kabel zijn.
Vooralsnog geen oplossing !
Met de CI kaart in de TV ging het goed! ben overgeschakeld naar de mediabox omdat de NPo app niet meer werkt
Iemand die me kan helpen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
FTh Welke TV gebruik je? SVP naam, nummers en letters.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
FTh, goed dat je de Community hebt gevonden. Wees welkom! We helpen je graag op weg naar een beeld zonder onderbrekingen. Wat gaat er precies mis als je de mediabox aanzet of wanneer je televisie kijkt?
FTh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, hetzelfde probleem als Patrick, enige tijd na het inschakelen gaat het beeld op zwart 1 of 2 seconden dan komt het beeld terug en even later het geluid. verder op de avond geen probleem meer.
Ik zet de box wel op de laagste stand van stand by ( vanwege het energie gebruik) het opstarten duurt dan ongeveer 1.5 minuut.
De TV is Philips 32PFL8605H/12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
FTh In de Mediabox XL kun je de beeldinstellingen instellen op RGB en 720p.
Menu > opties > uitgebreide instellingen > beeldinstellingen.
Bij mijn Philips was dit de oplossing.
ddejonge

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn tv is FullHD, dan is het toch zonde van het beeld om deze op 720p te zetten?
Of geeft de mediabox XL alleen maar 720p door?

Groet,
Boris48

Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
ik heb het zelfde (probleempje)
Heb is gekeken wat nu een goed gekeurde HDMI kabel is.
Kwam ik dit tegen.
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/05/hdmi-mythes-en-fabels-hdmi-kabel-beeld-op-tv-veranderen/
M.a.w. zeg het maar....

Groet, Boris48
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
ddejonge wrote:
Mijn tv is FullHD, dan is het toch zonde van het beeld om deze op 720p te zetten?
Of geeft de mediabox XL alleen maar 720p door?

Groet,


Ziggo is 1080i, je TV haalt dit op naar 1080p. ddejonge
Als je de box op 720p zet haalt je TV dit ook op naar 1080p, ben benieuwd of je verschil ziet.
Ik zie niet veel verschil tussen 1080i en 720p, maar dat kan ook aan mijn TV liggen.

Uitgelicht topic