Beantwoord

Mediabox XL foutcode 8075


Goedemiddag,

Sinds een abonnementswijziging (volop bellen laten vallen en een oud Alles-in-1 Ziggo abonnement is geupdated naar een Tv & Internet complete met een nieuwe Mediabox XL) ondervind ik een aantal problemen. TV en mediabox XL doen het prima maar ik krijg constant de foutmelding 8075 bij Replay TV/NPO gemist et cetera met de boodschap: U heeft een extra zenderpakket nodig om dit te kunnen bekijken.

Heb net een medewerker aan de telefoon gehad die zegt dat we "nog maar even moeten afwachten want misschien gaat hij het dan wel doen". Ook hebben ze (nogmaals) geprobeerd om de zenders opnieuw op te halen, dit had helaas geen enkel effect.

Is er hier iemand die ons hiermee kan helpen? Ik ben de wachtmuziekjes aan de telefoon zo langzamerhand wel een beetje beu ? Alvast dank!

Met vriendelijke groet, Laura
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 19 maart 2018, 14:55

Hoi @Lauraaat en @prienstra17, allereerst van harte welkom op onze Community! Wel vervelend dat de reden een niet werkende mediabox is, maar daar krijg je natuurlijk hulp bij van onze leden en van mij.
Jullie problemen zijn niet exact hetzelfde voor zover ik kan zien, ook al kregen jullie beide een 8075 melding bij On Demand en ReplayTV.

@Lauraaat: Bij jou lijkt de activatie van de mediabox mislukt, er staat hiervoor al een melding in ons systeem welke zo snel mogelijk door IT wordt opgepakt. Nog even geduld dus.

@prienstra17: Bij jou is de activatie niet doorgelopen, deze heb ik nu een zetje gegeven en ik ben benieuwd of hij netjes doorloopt of misschien op dezelfde manier mislukt als bij Laura.

Bekijk origineel

54 Reacties

Reputatie 7
Hoi @Kunstenarium , wat een verhaal en een gedoe 😞 Ik begrijp goed dat je hier wel aardig klaar mee bent. En ik verbaas mij al helemaal dat mijn collega van de klantenservice verwacht dat je gaat betalen voor een film die je samen met hem/haar test 😯 Dat hoort niet, dus die vergoed ik direct.

De foutcode die je krijgt (8075) is een foutcode die je krijgt wanneer je geen abonnement op de betreffende content hebt. Maar Replay moet je natuurlijk sowieso kunnen kijken, dus dat gaat niet goed. In de abonnementsregels zag ik geen fouten, maar omdat het een zakelijk abonnement betreft heb ik een collega gevraagd dit ook te controleren. Daarnaast heb ik voor de zekerheid ook nog een 'refresh' signaal naar je Mediabox XL gestuurd. Dat is een signaal zodat de Mediabox XL weet welke abonnementen hij heeft.

Je geeft aan dat je nog een nieuwe Mediabox XL zou ontvangen, dat zie ik echter niet terug in het systeem. Daarnaast betwijfel ik of dat het probleem oplost, aangezien de foutcode duidt op een fout bij de abonnementsinstellingen (aan onze kant).

Zodra ik terugkoppeling heb van mijn collega die de abonnementsregels nagaat, laat ik het weten. Er is ook een kleine kans dat refresh effect heeft gehad, dus zou je Replay wel nogmaals kunnen testen?
Reputatie 7
Badge +31
@Essie1981 Even wat info over eventuele storingen die vaak voorkomen als je een modem aan een Mediabox XL hebt gekoppeld met een UTP netwerkkabel en het thuisnetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Reputatie 7
Badge +31
@fam.stierp Hoelang heb je dit abonnement?
Als het zeer kort is, dan is nog niet alles in de achterlinggende systemen geactiveerd.

Kijk in Mijn Ziggo en als daar je Mediabox staat onder de kop Producten en je klikt erachter op instellingen en op Opnieuw ophalen met de Mediabox aan, zou het ook kunnen lukken.

Laat SVP even weten of het inmiddels werkt?
Kunstenarium schreef:

ps opnieuw ophalen heb ik ook al gedaan



En hoe is je signaal op NPO1?
  • Om te weten hoe het signaal eruit ziet, moet je de mediabox op NPO1 zetten.
  • Dan Menu > Opties > Diagnostiek.
  • Als je naar beneden gaat met de pijltjes toetsen, zie je daar signaalstertke en signaalkwaliteit staan.
  • Tot hoever reiken die balkjes precies?


Signaalsterkte moet ergens in goed staan.
Signaal kwaliteit liefst uitmuntend

Ik snap dat dit allemaal al eens door de monteurs en is bekeken en door de helpdesk is gevraagd, echter dit is een forum voor en door klanten van Ziggo, wij kunnen die informatie niet uit de achterliggende systemen halen.
Ik denk dat @Be rt hier ook wel iets zinnigs over kan zeggen.
Reputatie 7
Badge +31
TOP, veel kijkplezier gewenst @Kunstenarium ☺

En die nominatie loopt door # lekker Bezig te gebruiken, die wordt opgevangen en verwerkt.
Reputatie 7
Kunstenarium schreef:

@Anne B Ziggo Ik weet niet wat je gedaan hebt maar alsof er een wonder is gebeurt doet én mijn XL extra box het opeens én replay eindelijk!! weer :)

Wow ik ben echt blij, dank je .

Ook bedankt voor de vergoeding van de film, ik hoorde ook dat ik een compensatie kan krijgen aangezien ik dus al 2 a 2,5 maand geen gebruik heb kunnen maken van replay en xl extra box?

Ik raad dus iedereen aan voortaan gewoon meteen naar dit forum want dat had mij dus 2 maanden ellede kunnen besparen ! want het was in een paar dagen opgelost en nog makkelijk en vriendelijk ook zonder al die helpdesk frustatie!

Thanks


Gr.M Leemhuis

Hoe nomineer ik jullie voor zo'n #lekkerBezig award?


Hok @Kunstenarium , heel fijn om te lezen dat het is opgelost! Maar de credits voor het daadwerkelijk oplossen gaat in dit geval naar de collega waar ik het naar door had gezet voor verder onderzoek. Dat is @Richard Ziggo.

Voor een vergoeding, kun je mij een privé bericht sturen? Dan kijk ik er met je naar.
Toevoeging: na het laatste telefoontje met Ziggo doet helemaal niets het meer...
Reputatie 7
Badge +31
is er inmiddels een oplossing? @Lauraaat
Hier hetzelfde. Sinds aantal dagen het abonnement aangepast. In Mijn Ziggo staat de Mediabox niet, de app zegt ook dat er geen Mediabox is, en op mediabox zelf code 8075 bij het terug willen kijken van een programma.
Reputatie 7
Badge +31
Komende werkdagen kunnen hier Ziggo moderators eens naar kijken, zij kunnen dieper in de systemen kijken.
Helaas nog steeds geen oplossing, al 2 dagen een zwart scherm...
Reputatie 7
Hoi @Lauraaat en @prienstra17, allereerst van harte welkom op onze Community! Wel vervelend dat de reden een niet werkende mediabox is, maar daar krijg je natuurlijk hulp bij van onze leden en van mij.
Jullie problemen zijn niet exact hetzelfde voor zover ik kan zien, ook al kregen jullie beide een 8075 melding bij On Demand en ReplayTV.

@Lauraaat: Bij jou lijkt de activatie van de mediabox mislukt, er staat hiervoor al een melding in ons systeem welke zo snel mogelijk door IT wordt opgepakt. Nog even geduld dus.

@prienstra17: Bij jou is de activatie niet doorgelopen, deze heb ik nu een zetje gegeven en ik ben benieuwd of hij netjes doorloopt of misschien op dezelfde manier mislukt als bij Laura.
@Mark Ziggo dank voor je reactie. Moet ik aanvullende acties verrichten of hoef ik zelf niets te doen?
@Mark Ziggo Top! Fijn dat er iets aan wordt gedaan. Wij wachten in spanning af...
Reputatie 7
@prienstra17, je hoeft voorlopig niets te doen. Ik ben wel benieuwd of de foutmelding nu al verdwenen is of nog steeds speelt?

@Lauraaat, hopelijk snel goed nieuws!
@Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.
Reputatie 7
@Lauraaat, inmiddels moet jouw mediabox ook helemaal werken Laura!

prienstra17 schreef:

@Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.



Fijn! 🕺
Mark Ziggo schreef:

@Lauraaat, inmiddels moet jouw mediabox ook helemaal werken Laura!

prienstra17 schreef:

@Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.





Fijn! 🕺



Bij ons werkt de mediabox top! Hartelijk dank voor je hulp @Mark Ziggo! Het enige probleem hier is dat onze wifi het heeft opgegeven na installatie van de mediabox. Dit omdat wij nog een oude umu-01 signaalverdeler hadden. Ziggo gebeld en zij hebben een nieuw modem opgestuurd maar ik kan deze niet bevestigen aan de hoofdaansluiting zonder deze signaalverdeler (die dus niet werkt in combinatie met de mediabox xl). Is er iemand die ons hierbij kan helpen? De telefonische helpdesk snapt niet waar ik het over heb en wil nogmaals hetzelfde modem opsturen...🤔 Lijkt mij niet heel logisch.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo

Dan moet u een SQ601 hebben. Indien ziggo deze niet meer heeft en u woont in de buurt van Emmen kunt u deze gratis bij ons (expert) ophalen.

vr gr Teun
Reputatie 7
Hi Laura, daar heb ik zeker wel een vervanger voor (de klantenservice kan deze ook versturen overigens).

Vraagje, gebruik(te) je de FM aansluiting op de UMU ook?
En heb(/ had) je de UMU in de woonkamer of in de meterkast op de muur?
Mark Ziggo schreef:

Hi Laura, daar heb ik zeker wel een vervanger voor (de klantenservice kan deze ook versturen overigens).

Vraagje, gebruik(te) je de FM aansluiting op de UMU ook?
En heb(/ had) je de UMU in de woonkamer of in de meterkast op de muur?



Hoi Mark, dank voor je snelle reactie weer! Wat gek dat ze dan bij de klantenservice aangeven geen idee te hebben wat het probleem is en me vervolgens een verkeerd modem op sturen 😥 . Onze UMU zat in de woonkamer en wij gebruikten geen FM aansluiting. Alleen Data en telefoon.
Teun schreef:

Hallo

Dan moet u een SQ601 hebben. Indien ziggo deze niet meer heeft en u woont in de buurt van Emmen kunt u deze gratis bij ons (expert) ophalen.

vr gr Teun



Hartelijk dank Teun! Alleen woon ik helaas een heel eind van Emmen af☹
Reputatie 7
Nieuwe splitter is onderweg: een POA-3IEC-NL ter vervanging van je UMU-01. De nieuwe heeft ook een FM aansluiting die je niet hoeft te gebruiken, maar mocht je ooit een radio aan willen sluiten heb je in ieder geval de mogelijkheid.

Ik zou het nieuwe modem daarna wel in gebruik nemen, hij is technisch een stuk beter dan je huidige. Ongeveer twee weken na de bezorgdatum van het nieuwe modem zal het oude modem automatisch worden gedeactiveerd (tenzij we actie ondernemen om dat te voorkomen).
Bij mij wisseling van pakket naar complete. Ook code 8075
Reputatie 7
Hoi @Essie1981, ik vermoed dat het een kwestie van geduld is. Ik zie bij jouw mediabox geen problemen op dit moment.

Een 8075 melding kan voorkomen als je de mediabox pas net hebt aangesloten/geactiveerd, deze moet binnen 24u verdwijnen.

Reageer