Lauraaat

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL foutcode 8075

Goedemiddag,

Sinds een abonnementswijziging (volop bellen laten vallen en een oud Alles-in-1 Ziggo abonnement is geupdated naar een Tv & Internet complete met een nieuwe Mediabox XL) ondervind ik een aantal problemen. TV en mediabox XL doen het prima maar ik krijg constant de foutmelding 8075 bij Replay TV/NPO gemist et cetera met de boodschap: U heeft een extra zenderpakket nodig om dit te kunnen bekijken.

Heb net een medewerker aan de telefoon gehad die zegt dat we "nog maar even moeten afwachten want misschien gaat hij het dan wel doen". Ook hebben ze (nogmaals) geprobeerd om de zenders opnieuw op te halen, dit had helaas geen enkel effect.

Is er hier iemand die ons hiermee kan helpen? Ik ben de wachtmuziekjes aan de telefoon zo langzamerhand wel een beetje beu ? Alvast dank!

Met vriendelijke groet, Laura
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Lauraaat en prienstra17, allereerst van harte welkom op onze Community! Wel vervelend dat de reden een niet werkende mediabox is, maar daar krijg je natuurlijk hulp bij van onze leden en van mij.
Jullie problemen zijn niet exact hetzelfde voor zover ik kan zien, ook al kregen jullie beide een 8075 melding bij On Demand en ReplayTV.

Lauraaat: Bij jou lijkt de activatie van de mediabox mislukt, er staat hiervoor al een melding in ons systeem welke zo snel mogelijk door IT wordt opgepakt. Nog even geduld dus.

prienstra17: Bij jou is de activatie niet doorgelopen, deze heb ik nu een zetje gegeven en ik ben benieuwd of hij netjes doorloopt of misschien op dezelfde manier mislukt als bij Laura.

Bekijk in context

54 Reacties 54
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toevoeging: na het laatste telefoontje met Ziggo doet helemaal niets het meer...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
is er inmiddels een oplossing? Lauraaat
prienstra17

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde. Sinds aantal dagen het abonnement aangepast. In Mijn Ziggo staat de Mediabox niet, de app zegt ook dat er geen Mediabox is, en op mediabox zelf code 8075 bij het terug willen kijken van een programma.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Komende werkdagen kunnen hier Ziggo moderators eens naar kijken, zij kunnen dieper in de systemen kijken.
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas nog steeds geen oplossing, al 2 dagen een zwart scherm...
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Lauraaat en prienstra17, allereerst van harte welkom op onze Community! Wel vervelend dat de reden een niet werkende mediabox is, maar daar krijg je natuurlijk hulp bij van onze leden en van mij.
Jullie problemen zijn niet exact hetzelfde voor zover ik kan zien, ook al kregen jullie beide een 8075 melding bij On Demand en ReplayTV.

Lauraaat: Bij jou lijkt de activatie van de mediabox mislukt, er staat hiervoor al een melding in ons systeem welke zo snel mogelijk door IT wordt opgepakt. Nog even geduld dus.

prienstra17: Bij jou is de activatie niet doorgelopen, deze heb ik nu een zetje gegeven en ik ben benieuwd of hij netjes doorloopt of misschien op dezelfde manier mislukt als bij Laura.
prienstra17

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo dank voor je reactie. Moet ik aanvullende acties verrichten of hoef ik zelf niets te doen?
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Top! Fijn dat er iets aan wordt gedaan. Wij wachten in spanning af...
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
prienstra17, je hoeft voorlopig niets te doen. Ik ben wel benieuwd of de foutmelding nu al verdwenen is of nog steeds speelt?

Lauraaat, hopelijk snel goed nieuws!
prienstra17

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Lauraaat, inmiddels moet jouw mediabox ook helemaal werken Laura!

prienstra17 wrote:
Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.


Fijn! :man_dancing:
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Lauraaat, inmiddels moet jouw mediabox ook helemaal werken Laura!

prienstra17 wrote:
Mark Ziggo dank voor de snelle reactie en oplossing. Bij mij werkt het nu naar behoren.




Fijn! :man_dancing:


Bij ons werkt de mediabox top! Hartelijk dank voor je hulp Mark Ziggo! Het enige probleem hier is dat onze wifi het heeft opgegeven na installatie van de mediabox. Dit omdat wij nog een oude umu-01 signaalverdeler hadden. Ziggo gebeld en zij hebben een nieuw modem opgestuurd maar ik kan deze niet bevestigen aan de hoofdaansluiting zonder deze signaalverdeler (die dus niet werkt in combinatie met de mediabox xl). Is er iemand die ons hierbij kan helpen? De telefonische helpdesk snapt niet waar ik het over heb en wil nogmaals hetzelfde modem opsturen...:thinking: Lijkt mij niet heel logisch.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Dan moet u een SQ601 hebben. Indien ziggo deze niet meer heeft en u woont in de buurt van Emmen kunt u deze gratis bij ons (expert) ophalen.

vr gr Teun
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Laura, daar heb ik zeker wel een vervanger voor (de klantenservice kan deze ook versturen overigens).

Vraagje, gebruik(te) je de FM aansluiting op de UMU ook?
En heb(/ had) je de UMU in de woonkamer of in de meterkast op de muur?
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Laura, daar heb ik zeker wel een vervanger voor (de klantenservice kan deze ook versturen overigens).

Vraagje, gebruik(te) je de FM aansluiting op de UMU ook?
En heb(/ had) je de UMU in de woonkamer of in de meterkast op de muur?


Hoi Mark, dank voor je snelle reactie weer! Wat gek dat ze dan bij de klantenservice aangeven geen idee te hebben wat het probleem is en me vervolgens een verkeerd modem op sturen :disappointed_relieved: . Onze UMU zat in de woonkamer en wij gebruikten geen FM aansluiting. Alleen Data en telefoon.
Lauraaat
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Hallo

Dan moet u een SQ601 hebben. Indien ziggo deze niet meer heeft en u woont in de buurt van Emmen kunt u deze gratis bij ons (expert) ophalen.

vr gr Teun


Hartelijk dank Teun! Alleen woon ik helaas een heel eind van Emmen af:frowning2:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Nieuwe splitter is onderweg: een POA-3IEC-NL ter vervanging van je UMU-01. De nieuwe heeft ook een FM aansluiting die je niet hoeft te gebruiken, maar mocht je ooit een radio aan willen sluiten heb je in ieder geval de mogelijkheid.

Ik zou het nieuwe modem daarna wel in gebruik nemen, hij is technisch een stuk beter dan je huidige. Ongeveer twee weken na de bezorgdatum van het nieuwe modem zal het oude modem automatisch worden gedeactiveerd (tenzij we actie ondernemen om dat te voorkomen).
Essie1981

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij wisseling van pakket naar complete. Ook code 8075
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Essie1981, ik vermoed dat het een kwestie van geduld is. Ik zie bij jouw mediabox geen problemen op dit moment.

Een 8075 melding kan voorkomen als je de mediabox pas net hebt aangesloten/geactiveerd, deze moet binnen 24u verdwijnen.

Uitgelicht topic