Beantwoord

Mediabox XL foutcode 8075

Toon eerste bericht

54 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
@fam.stierp Hoelang heb je dit abonnement?
Als het zeer kort is, dan is nog niet alles in de achterlinggende systemen geactiveerd.

Kijk in Mijn Ziggo en als daar je Mediabox staat onder de kop Producten en je klikt erachter op instellingen en op Opnieuw ophalen met de Mediabox aan, zou het ook kunnen lukken.

Laat SVP even weten of het inmiddels werkt?
Zo te zien werkt het nu. Bedankt.
Alllles werkt. Was te ongeduldig
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de mediabox nu ruim een week in huis maar ik kan geen gebruik maken van tv gemist. Ik krijg dan ook de melding 8075.

In mijn ziggo staat de mediabox XL niet vermeld en ook in de app staat er dat ik geen mediabox XL heb.
Reputatie 7
Badge +31
@Armin-t5 Dan contact opnemen met Ziggo, dat kan via de chat:
De chatbox (24/7/365) komt rechts in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Ik heb vanmorgen via de chatfunctie contact gehad met een vriendelijke Ziggo medewerker en de mediabox was intern niet goed geactiveerd bij Ziggo.
Nu werkt het.
Afgelopen juni begaf mijn oude (perfecte werkende )XL mediabox het.
Daarna een nieuwe gehad en opeens dezelfde foutcode 8075 + mijn XL extra box werkte niet meer.
verschillende keren gebeld en verschillende medewerkers gesproken met allen een andere oplossing die niet werkten.
Toen kwam monteur nummer 1 . Hele dag moet je thuis blijven daarvoor want hij kan tussen 8 en 17 komen... afijn hij is 2 uur bezig geweest alles vernieuwd toen nog steeds niet -de fout moest bij de klantenservice liggen althans de monteur.
toen de volgende dag weer gebeld . maar werd mij verteld dat ze vanuit daar niets konden doen de storingingsmelding eraf was . .die vervolgens elke keer opgeschoven werd en dan zou t weer maandag opgelost zijn daarna weer dinsdag enzovoort. overigens elke keer als ik kijk op mijn postcode staat er altijd wel een storing daarna was eindelijk de storing die op mijn postcode stond opgelost dus weer gebeld tien een erg onaardig meisje aan de lijn die zelfs vroeg of ik al een keertje in de (net vier dagen geleden de door monteur aangelegde kabel!!) wou blazen! toen verloor ik even mijn geduld maar goed ik herpakte me weer en
toen heeft ze toch weer een andere monteur gestuurd en voor de zekerheid (WEEERR) een nieuwe box besteld die overigens nooit aangekomen is ...
1,5 week later kwam dus een bijzonder intelligente monteur, ITer, die duidelijk wist waar hij het over had .Hij is ook bijna 1,5u bezig geweest maar kon het probleem ook niet vinden.. Hij zou een nieuwe box voor me bestellen .. Na een paar dagen de monteur weer gebeld maar hij zei nee er is een blokkade ik kan geen box bestellen dat moet de klantenservice doen..
Fijn weer aan de lijn.. (weer 2 weken verder) nu box besteld waar ik op aan het wachten ben maar k heb een vermoeden dat et ook niet opgelost gaat worden hiermee want ik heb net een nieuwe.. Word echt beetje gefrustreerd van , heb nu al 2,5 maand geen werkend abonnement terwijl ik daar wel de volle mop voor betaald . ook is on demand en replay eigenlijk het enige wat ik kijk dus dat mis ik ook gewoon. ook is er een film besteld om te testen of dat het wel deed , en die moet ik ook betalen terwijl ik daar niet eens naar gekeken heb. Heb ook echt t idee dat de mensen die daar de telefoon opnemen soms ook echt niet weten waren ze het over hebben ..zodra ze vragen of ik de stekker r al een keer uit en in heb gedaan begin ik al te stomen haha .. Ik ben ook gewoon hard werkende zzp er heb geen tijd om elke dag 2 uur met Ziggo te bellen.. Ik hoop dus op drie dingen :
1 dat mijn on demand en replay het gewoon weer doet
2 dat mijn xl box het gewoon weer doet want zonder tweede tv is het ook hel hier in huis
3 dat ik ruim gecompenseerd word voor deze al bijna 3 maanden durende ellende . zo niet dan stap ik op .. en niet stilletjes ...
dus wie oh wie heeft de reddende oplossing?
met vr gr
ML
ps opnieuw ophalen heb ik ook al gedaan
ps opnieuw ophalen heb ik ook al gedaan

En hoe is je signaal op NPO1?
  • Om te weten hoe het signaal eruit ziet, moet je de mediabox op NPO1 zetten.
  • Dan Menu > Opties > Diagnostiek.
  • Als je naar beneden gaat met de pijltjes toetsen, zie je daar signaalstertke en signaalkwaliteit staan.
  • Tot hoever reiken die balkjes precies?

Signaalsterkte moet ergens in goed staan.
Signaal kwaliteit liefst uitmuntend

Ik snap dat dit allemaal al eens door de monteurs en is bekeken en door de helpdesk is gevraagd, echter dit is een forum voor en door klanten van Ziggo, wij kunnen die informatie niet uit de achterliggende systemen halen.
Ik denk dat @Be rt hier ook wel iets zinnigs over kan zeggen.
Reputatie 7
Badge +31
@Kunstenarium Dit is een puinhoop, duidelijk.

Even wat vragen om één en ander uit te sluiten of duidelijk te hebben.

Daarnaast leg ik het direct bij een Ziggo moderator neer die veel dieper in de achtergrond kan kijken en een mogelijke oorzaak kan zien.

Zoals @gebruikers-naam ook al vroeg: Wat is je signaalsterkte en signaalkwaliteit?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Bedankt voor de snelle reactie 🙂
UTP kabel zit er in en is verbonden met modem en apparaat , maar als ik die eruit haal krijg ik dezelfde code
(mijn vorige werkende box had ik alles gewoon met wifi zelfs nog een extra coax ertussen en toen deed alles het prima)
Ja is opgenomen in thuisnetwerk maar als ik die eraf haal doet deze nog steeds zelfde foutcode )
signaalsterkte: goed
Signaalkwaliteit L uitmuntend

en de monteurs hebben alles zo aangesloten ..
Bedankt voor de snelle reactie :)
UTP kabel zit er in en is verbonden met modem en apparaat , maar als ik die eruit haal krijg ik dezelfde code
(mijn vorige werkende box had ik alles gewoon met wifi zelfs nog een extra coax ertussen en toen deed alles het prima)
Ja is opgenomen in thuisnetwerk maar als ik die eraf haal doet deze nog steeds zelfde foutcode )
signaalsterkte: goed
Signaalkwaliteit L uitmuntend

en de monteurs hebben alles zo aangesloten ..

signaalsterkte staat op goed en uitmuntend
Reputatie 7
Badge +31
@Kunstenarium

Diezelfde code is logisch, omdat de Mediabox nog even die instelling vasthoud.
Als je het modem aan de Mediabox XL aansluit gebeuren er veel dingen, je hebt dan 2 DHCP servers in je netwerk, 1 van het modem en 1 van de Mediabox XL en door een bug in de Mediabox XL gaat de Mediabox XL ook zoeken op de andere IP adressen en dat geeft haperingen en foutcodes.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor alle basisfuncties als on-demand en replay enz.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

OK, de volgende stappen om te kijken of de storingen weg kunnen blijven:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Zet hierna de Mediabox XL 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup, zodat de oude instellingen er werkelijk uit zijn.
Reputatie 7
Badge +31
@Kunstenarium Helaas weet niet iedereen onderstaand en ook niet alle monteurs helaas en Ziggo heeft op de website staan dat een verbinding tussen modem en Mediabox XL mogelijk is.
Maar onderstaand topic wordt gemiddeld 80 keer per dag gelezen en al meer dan 30.000 keer in één jaar en dat is niet omdat het thuisnetwerk zo goed werkt:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
@be rt

Ook deze optie heb ik al eens geprobeerd maar zonder succes
Maar ik zal het nu nog eens doen .: )
Gedaan, staat in gateway modus stroom.eraf maar ook dit mocht niet baten helaas...
Reputatie 7
Badge +31
Dan kan misschien een Ziggo moderator nog iets zien in je box.
Zij komen hier iedere paar werkdagen langs in ieder topic.

Of iemand anders moet nog een briljant idee hebben?
Ja iemand ???
Zou ook nog een nieuwe box krijgen maar nog niets ontvangen ook... 😞
Reputatie 7
Hoi @Kunstenarium , wat een verhaal en een gedoe 😞 Ik begrijp goed dat je hier wel aardig klaar mee bent. En ik verbaas mij al helemaal dat mijn collega van de klantenservice verwacht dat je gaat betalen voor een film die je samen met hem/haar test 😯 Dat hoort niet, dus die vergoed ik direct.

De foutcode die je krijgt (8075) is een foutcode die je krijgt wanneer je geen abonnement op de betreffende content hebt. Maar Replay moet je natuurlijk sowieso kunnen kijken, dus dat gaat niet goed. In de abonnementsregels zag ik geen fouten, maar omdat het een zakelijk abonnement betreft heb ik een collega gevraagd dit ook te controleren. Daarnaast heb ik voor de zekerheid ook nog een 'refresh' signaal naar je Mediabox XL gestuurd. Dat is een signaal zodat de Mediabox XL weet welke abonnementen hij heeft.

Je geeft aan dat je nog een nieuwe Mediabox XL zou ontvangen, dat zie ik echter niet terug in het systeem. Daarnaast betwijfel ik of dat het probleem oplost, aangezien de foutcode duidt op een fout bij de abonnementsinstellingen (aan onze kant).

Zodra ik terugkoppeling heb van mijn collega die de abonnementsregels nagaat, laat ik het weten. Er is ook een kleine kans dat refresh effect heeft gehad, dus zou je Replay wel nogmaals kunnen testen?
@Anne B Ziggo Ik weet niet wat je gedaan hebt maar alsof er een wonder is gebeurt doet én mijn XL extra box het opeens én replay eindelijk!! weer 🙂

Wow ik ben echt blij, dank je .

Ook bedankt voor de vergoeding van de film, ik hoorde ook dat ik een compensatie kan krijgen aangezien ik dus al 2 a 2,5 maand geen gebruik heb kunnen maken van replay en xl extra box?

Ik raad dus iedereen aan voortaan gewoon meteen naar dit forum want dat had mij dus 2 maanden ellede kunnen besparen ! want het was in een paar dagen opgelost en nog makkelijk en vriendelijk ook zonder al die helpdesk frustatie!

Thanks

Gr.M Leemhuis

Hoe nomineer ik jullie voor zo'n #lekkerBezig award?
Reputatie 7
Badge +31
TOP, veel kijkplezier gewenst @Kunstenarium ☺

En die nominatie loopt door # lekker Bezig te gebruiken, die wordt opgevangen en verwerkt.
@Be rt #lekkerbezig
Reputatie 7
@Anne B Ziggo Ik weet niet wat je gedaan hebt maar alsof er een wonder is gebeurt doet én mijn XL extra box het opeens én replay eindelijk!! weer :)

Wow ik ben echt blij, dank je .

Ook bedankt voor de vergoeding van de film, ik hoorde ook dat ik een compensatie kan krijgen aangezien ik dus al 2 a 2,5 maand geen gebruik heb kunnen maken van replay en xl extra box?

Ik raad dus iedereen aan voortaan gewoon meteen naar dit forum want dat had mij dus 2 maanden ellede kunnen besparen ! want het was in een paar dagen opgelost en nog makkelijk en vriendelijk ook zonder al die helpdesk frustatie!

Thanks

Gr.M Leemhuis

Hoe nomineer ik jullie voor zo'n #lekkerBezig award?

Hok @Kunstenarium , heel fijn om te lezen dat het is opgelost! Maar de credits voor het daadwerkelijk oplossen gaat in dit geval naar de collega waar ik het naar door had gezet voor verder onderzoek. Dat is @Richard Ziggo.

Voor een vergoeding, kun je mij een privé bericht sturen? Dan kijk ik er met je naar.
Reputatie 1
Badge +2
Mijn box replay werkt niet goed. Gisteravond keek ik Nederland 1. Op eens bestond het bestand niet meer. Op nieuw afgespeeld. En toen was het goed. Dit was op de extra media box boven. Voor de rest ben ik. Tevreden.
@Anne B Ziggo geen idee hoe ik een prive bericht stuur hier ook

Reageer