Beantwoord

Mediabox XL: foutcode 6010


Na de laatste update van de Horizon Box krijg ik als ik de TV aanzetten een melding
van kan geen verbinding maken foutcode 6010
maar er is gewoon verbinding en deze blijft ook actief
ook later op de avond blijft de verbinding actief

Verder heb ik nog een opmerking
Na laatste update maakt de horizon box veel lawaai
Toen heb ik de Box tijdelijk een half uur uitgezet en daarna weer aan gezet en geluid was weg
icon

Best beantwoord door mguzz 6 oktober 2017, 15:52

Link met eventuele oplossingen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-6010/

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
foutcode 6010 kan soms heel even in beeld komen als er even geen IP verbinding is met Ziggo.

Hoe is je signaalsterkte als de box op NPO1 staat?
menu-opties-diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.
Signaalsterkte is eerste balkje halverwege goed
tweede balkje uitstekend
Melding komt bijna elke dag foutcode 6010
Reputatie 7
Badge +31
Dat lijkt geen probleem.
Hoelang blijft die melding staan?

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk?
Box is niet opgenomen in een thuisnetwerk
melding blijft eventjes staan als ik op oke drukt gaat deze weg
Reputatie 6
Link met eventuele oplossingen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-6010/
probleem is opgelost door gebruik te maken van bovengenoemde site
hartelijke dank
Heb ook sinds kort bovenvermeld probleem en heb al meerdere keren de Horizonbox 10 tellen uitgezet en dam is het probleem weg, maar naar een paar dagen is het probleem er weer. Bij het aanzetten komt kort foutmelding 6010 in beeld en dan lijkt alles te werken, behalve replay tv. Om Replay weer werkend te krijgen moet weer de box uit en aan via de achterzijde. Heb hier nog nooit last van gehad maar sinds 2 weken dit gedonder. Energie stand staan op hoog en signaalsterkte is uitstekend alsmede de sterkte van het signaal voor beeldkwaliteit. Dus ziggo zeg het maar, want hier wordt ik ook gestoord van.
Reputatie 7
Badge +31
@Richard.dekker
Wat is je signaalsterkte exact als je Mediabox XL op NPO1 staat?
Het streepje van de signaal sterkte reikt net onder uit van uitmuntend. Heb het probleem nu ook weer, echter na het stroomloos maken van de Horizonbox werkt replay tv nog steeds niet.
Signaalsterke staat halverwege goed
Reputatie 7
Badge +31
Richard.dekker schreef:

Het streepje van de signaal sterkte reikt net onder uit van uitmuntend. Heb het probleem nu ook weer, echter na het stroomloos maken van de Horizonbox werkt replay tv nog steeds niet.


Gebruik je een versterker naar de Horizon box?
Zo ja, dan zou ik een aansluiting minder versterking proberen.

Te hoog signaal in uitmuntend vindt de Horizon box niet fijn en gaat allerlei storingen veroorzaken.
Het signaal wordt in diverse regio's steeds beter/sterker door werkzaamheden.
Verbetering van oude netwerken en kasten.
Waar vroeger een versterker nodig was blijkt deze nu te hoog signaal te gaan geven.
bij mij is probleem al op gelost hoor
heb trouwens geen versterker tussen horizon