1
Vraag
2
Reacties
mwcorstjens

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mediabox XL en aansluiting van een video recorder

Goedemiddag, ik heb n mediabox XL van Ziggo. Het lukt mij niet om hier ook een videao recorder op aan te sluiten. Kan dit überhaupt niet of ligt het aan mij. Bij mijn vorige mediabox van Ziggo had ik zelfs twee video's aangesloten. Dat ging prima. Ik heb hier een schema van gemaakt en dat schema gevolgd met deze XL box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat kan ook niet, de recorder moet op de TV worden aangesloten .

Misschien heb je wat aan dit topic van Willem

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat kan ook niet, de recorder moet op de TV worden aangesloten .

Misschien heb je wat aan dit topic van Willem

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Waarom zou je een videorecorder willen aansluiten als de Mediabox XL een ingebouwde harde schijf heeft..?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:
Waarom zou je een videorecorder willen aansluiten als de Mediabox XL een ingebouwde harde schijf heeft..?


Vaak heeft men nog videobanden die men wil zien. Maar het lijkt me dat je in deze tijd niet vaak meer zal opnemen met een Videorecorder. Met een DVD recorder doet men dat nog wel, maar ook dat neemt langzaam af, daar deze ook niet meer worden gefabriceerd, en het analoge signaal vaak ook nog eens vervalt. Opnemen op een andere manier is dan, zoals je weet, wel mogelijk, maar dat is voor velen wellicht ook een brug te ver. Zeker als men andere middelen heeft op te nemen, zoals hier het geval is met de XL.

Als de XL, (7400) word gebruikt is er nog wel een scart aansluiting aanwezig, en zou je daarvan af in principe opnames op DVD of een videoband kunnen zetten. Maar zeker op een videoband zal dat er niet beter op worden. Zeker niet als het om een standaard Videorecorder gaat en geen S-VHS.

Men zal op den duur toch andere methodes moeten gaan zoeken op te nemen en zich erin berusten dat de wereld snel veranderd. Het is ook maar de vraag hoe lang we nog kunnen opnemen op een harde schijf...
mwcorstjens
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb trouwens een dvd recorder, 1 vhs combi dvd, 1 video recorder. Alle drie nog met een scart aansluiting. De XL heeft ook een scart aansluiting. Ik wil videobanden terug kunnen kijken. Er staat veel interessant materiaal op. Ook wat op de dvd recorder staat. Gisteravond heb ik gebeld met Ziggo en volgens de jongen aan de telefoon komt er in juli een mediabox waarmee het wel zou kunnen. Ik vind het triest dat je het eigenlijk bij de vuilnis kunt zetten . Wat een weggooi maatschappij!
mwcorstjens
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou ook op willen nemen met de dvd recorder. Sommige opnames wil je graag zelf bewaren. Ik heb geen idee hoe ik het moet aansluiten. Zoals ik al eerder schreef is het me een aantal jaren geleden uitstekend gelukt met een andere media box.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
mwcorstjens lees dan die link bij de 2e post en de reactie van Willem. En die jongen van de helpdesk verkoopt onzin. Wanneer die box komt is nog in nevelen gehuld .
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
mwcorstjens de Mediabox XL heeft geen binnenkomende SCART-aansluiting (versie 7400 heeft wel een uitgaande).
De genoemde apparatuur zal dus op de tv moeten worden aangesloten, niet op de Mediabox XL.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Zolang er nog TV's zijn met een scart-ingang, kan mwcorstjens al haar opnames blijven bekijken. Op nieuwe TV's zal je de start-ingang niet meer terugvinden. Dan zul je een scart naar hdmi-converter moeten kopen, zoals deze.

Over het algemeen zijn er met converters altijd wel oplossingen te vinden om oude apparatuur te kunnen blijven gebruiken wanneer op nieuwe apparatuur aansluitingen komen te vervallen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mwcorstjens wrote:
Ik heb trouwens een dvd recorder, 1 vhs combi dvd, 1 video recorder. Alle drie nog met een scart aansluiting. De XL heeft ook een scart aansluiting. Ik wil videobanden terug kunnen kijken. Er staat veel interessant materiaal op. Ook wat op de dvd recorder staat. Gisteravond heb ik gebeld met Ziggo en volgens de jongen aan de telefoon komt er in juli een mediabox waarmee het wel zou kunnen. Ik vind het triest dat je het eigenlijk bij de vuilnis kunt zetten . Wat een weggooi maatschappij!


Je moet deze ook gewoon op de Tv aansluiten. Niet op de decoder/ontvanger. Die is daar niet voor. Je kan hooguit opnemen van een decoder, maar niet weergeven. Je hoeft dus niets weg te gooien. Is er geen scart aanwezig op de Tv, dan zijn er zelfs nog mogelijkheden het signaal om te zetten naar HDMI, maar dat is niet heel goedkoop. Maar er zijn al wat tips geplaatst, die moet je dan natuurlijk wel lezen en niet meteen denken dat je kan weggooien wat je hebt, al sterft naast de Videorecorder ook de DVD recorder langzaam uit. Ook deze laatste word nieuw niet meer gefabriceerd. En ja, ook ik vind dat we teveel (moeten) weggooien, en dat het op het moment allemaal wel erg snel gaat, te snel zelfs, maar hier kunnen ook wij als beantwoorders niets aan veranderen...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mwcorstjens wrote:
Ik zou ook op willen nemen met de dvd recorder. Sommige opnames wil je graag zelf bewaren. Ik heb geen idee hoe ik het moet aansluiten. Zoals ik al eerder schreef is het me een aantal jaren geleden uitstekend gelukt met een andere media box.


Kijk hier eens:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:
mwcorstjens lees dan die link bij de 2e post en de reactie van Willem. En die jongen van de helpdesk verkoopt onzin. Wanneer die box komt is nog in nevelen gehuld .


Als die er al komt in die vorm. Ik denk dat de medewerker meneer maar wat heeft wijsgemaakt. En ja, ik heb net al opgemerkt dat men natuurlijk wel moet lezen! Er worden vaak tips gegeven, waar men kennelijk overheen leest, om vast te houden aan wat men denkt.

In ieder geval is weggooien helemaal niet aan de orde. Is er geen scart, dan koop je één omvormer naar HDMI en je kan weergeven. Wil je alle 3 de apparaten gebruiken, wat in mijn opinie een beetje overbodig is, kun je altijd nog een scart splitter gebruiken. En ja, als het analoge signaal weg is, word het allemaal nou eenmaal even anders. Ook wij kunnen daar niets tegen doen. Maar ik zie best weleens dat men dat wel op ons afreageert. Dat moet men even afleren, want we proberen met zijn allen wel belangeloos te helpen.

Alleen de moderators worden dik betaald...

Sorry Anne H Ziggo en anderen ... Maar jullie zijn natuurlijk wel een beetje de Dagobert Duc's van de Community...:wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
iMark wrote:
Zolang er nog TV's zijn met een scart-ingang, kan mwcorstjens al haar opnames blijven bekijken. Op nieuwe TV's zal je de start-ingang niet meer terugvinden. Dan zul je een scart naar hdmi-converter moeten kopen, zoals deze.

Over het algemeen zijn er met converters altijd wel oplossingen te vinden om oude apparatuur te kunnen blijven gebruiken wanneer op nieuwe apparatuur aansluitingen komen te vervallen.


Het komt nog wel voor dat er een 'scart' aansluiting aanwezig is, maar dan als Din aansluiting of gelijksoortig, zoals ook aanwezig op de Humax 5500c/5550c. Dat is ruimtebesparend. Op veel Tv's is er geen ruimte meer voor scart, maar werkt men ook bij andere aansluitingen vaak met (de door mij vaak vervloekte) verloopjes waarvoor geld dat er één standaard is: Geen standaard...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je ziet het mwcorstjens

er valt genoeg te lezen, en er zijn ook best nog wat mogelijkheden. Niets weggooien dus!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: Duck of Duck's mag ook met ck worden geschreven... :grin:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic