DEJJ

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL blijft op bijwerken staan

Oude mediaBox vervangen en nieuwe geïnstalleerd maar deze blijft op bijwerken staan meer dan een uur 

18 Reacties 18
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @DEJJ,

Welkom op de Community!
Erg naar dat je alleen dat scherm te zien krijgt.

Zo te zien ging er iets niet goed.
Er is in elk geval een nieuwe box naar je onderweg. 

Laat je weten of deze nieuwe box wel tv-beeld geeft?

ErwinB

Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Toevallig een wat langere HDMI kabel?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

We zijn een aantal dagen verder @DEJJ en zo te zien heb je de nieuwe mediabox ontvangen. Hoe gaat het nu? 

MarjolijnWvD

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hi

ik heb hetzelfde probleem 

 

Wat kan ik doen?

Vraaggie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hetzelfde probleem. Wat is de oplossing?

MarjolijnWvD

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 bij mij is het opgelost door een andere instelling (van de modem?) in de meterkast. Door de Ziggo monteur dus!


Niet van toepassing

Als deze er tussen zit, is er geen retour signaal mogelijk en zal de mediabox xl nooit online komen. Als je deze aantreft op je hoofdaansluiting bel dan naar de klantenservice en vraag om een poa-01-b.

 

Om de mxl werkend te krijgen zal de UMU verwijderd moeten worden en daarna moet hij online komen. Tijdelijk rechtstreeks op de hoofdaansluiting. Als dat gelukt is kan de UMU weer terug en kan in ieder geval live tv kijken, interactieve diensten werken dan niet. En vraag je bij ziggo dus om een poa zoals hierboven beschreven.

 

Heb je een huisversterker tussen je hoofdaansluiting en de mxl zoek even op Google of deze retour geschikt is.

 

Heb je door een vorige monteur een poa13 erop gekregen, dan gaat het ook niet werken. Want bij de ingang van de tv is geen retour signaal mogelijk. Tijdelijke oplossing is installeren op de data poort van de poa13 en later terug zetten als de installatie is gelukt.

Daarna ziggo vragen voor poa-01-b!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Vraaggie Problemen zijn er om op te lossen! En dat is inmiddels gelukt door een monteur. Althans, ik zie dat hij is geweest en doe een aanname dat hij het heeft opgelost ! Mocht er nog iets zijn, geef gerust een gil. 

ijsbrand

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren een nieuwe mediabox xl gekregen. Alle kabels vervangen en de mediabox xl aan gesloten. Bijwerken was het enige wat er te zien was. Oude mediabox weer aangesloten konden we weer tv kijken. Vandaag de nieuwe mediabox xl weer aangesloten met als resultaat al ruim 2 uur bijwerken. Mediabox een paar keer gereset help niets. Jammer dat de nieuwe mediabox xl nu al problemen geeft. Ik heb geen vertrouwen meer in deze mediabox xl. Gelukkig heb ik de oude mediabox xl nog.

ijsbrand

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Even een update.

De mediabox xl werkt.

Bowie70

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Horizonbox net een nieuwe gekregen omdat de vorige half werkte, Staat de hele dag op bijwerken. Waarom? Waarom niet een gewoon bijgewerkte modem versturen.

water-escape

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuw abbo ingegaan en blijkbaar hoort daar een ander xl box bij? Ik heb er al een.

 

Iig vervangen maar hij blijft op bijwerken staan.

 

- hoe lossen we dit op?

- wat moet ik met de oude box doen?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @water-escape,

Je hebt inderdaad een nieuwe Mediabox ontvangen. Vervelend dat deze steeds op bijwerken bleef staan.

Inmiddels zie ik dat de box hier in het systeem actief staat. Is de installatie inmiddels wel gelukt?
Voor de oude box is een retourdoos onderweg, die ontvangen we namelijk graag terug.

Alvast bedankt voor het terugsturen!

water-escape

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi. Hij staat nog steeds op bijwerken. De box doet niks anders. Is deze defect? 

Ik denk dat je mij modem online zag? Niet de box. Er staat alleen bijwerken in zijn venstertje.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @water-escape

We zien hier in het systeem de Mediabox XL geregistreerd welke eindigt op 722 (serienummer). Ik begrijp alleen dat je nog steeds bijwerken ziet op de display van de box en dat klinkt niet goed 
Kun je met ons een foto delen van de hoofdaansluiting en hoe de Mediabox XL hierop is aangesloten? En heb je toevallig al geprobeerd of het bijwerken verdwijnt als je de Mediabox XL rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting en deze dan herstart? 

water-escape

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi.

 

zojuist een half uur de box direct aan de groene hoofdaansluiting gehangen. Na 30m nog steeds op bijwerken dus mee gestopt zodat we weer internet hadden. 

ik stuur de andere box dus nog niet retour. Graag spoedig een oplossing (toezenden van box die ge-update is of welkom updaten zoals die ik al had 🙂 )

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, duidelijk! Jammer dat dat niet heeft werkt! Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je mediabox hierop aangesloten is? Hoeveel meter coaxkabel zit er tussen? Kun je de mediabox XL eens van de stroom halen, coaxkabel loskoppelen en daarna (na 5/10 minuten) weer aankoppelen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @water-escape
We hebben een al een tijdje niets meer van je vernomen. Hoe hangt de vlag er momenteel bij? Kunnen we je nog helpen?

Uitgelicht topic