Verwijderd account
Niet van toepassing

Mediabox XL blijft laden

sinds vanmorge blijft mijn media box xl door laden ,savonds als ga slapen zet eerst box uit via afstandsbediening dan schakelaar en dan verdeeldoos uit 

had dit probleem ook met vorige media box xl wordt er beetje moedeloos van en alle opties wat ken doen al nagelopen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Probeer dit eens:

Richt de afstandsbediening op de mediabox (zie pijl):

4484c4fb-e8d6-4189-a05a-bc91a9c9dd1a.jpg


  • Druk de koppelingsknop (rechtsonder) in en houd deze ingedrukt totdat de knop met het slotje groen oplicht (na ongeveer 7 seconden)
  • De knop met het slotje zal een paar keer knipperen (3x lang, 3x kort), dan is de koppeling geslaagd.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom op de community @marcello74  

Wat bedoel je precies met doorladen en wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen ?
In principe is het wel beter om de box op de stroom te houden omdat hij dan ook de gids en software kan bijwerken als hij in standby staat. Maar natuurlijk zou hij bij geheel stroomloos te zijn geweest ook wel weer normaal moet opstarten.

 

Je zou dit eens kunnen proberen :
 

  1.  Zet de Mediabox XL uit met de aan-/uitknop
  2.  Haal de HDMI-kabel uit de Mediabox XL
  3.  Zet de Mediabox XL weer aan met de aan-/uitknop
  4. Zodra er geen 'lopend' balkje meer te zien is op de Mediabox XL, dan mag de HDMI kabel weer aangesloten worden
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Gedaan wat je zei en met door laden bedoel ik dat streepjes lopen van links naar rechts

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Mmzz ok dus ook met de hdmi eruit start hij niet door   ?  Dus HDMI eruit, stroom van de box, 30 seconden wachten, stroom erop.

Je zou nog dit trucje kunnen proberen :

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/front-panel-reset-ziggo-mediabox-xl-3364

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Bij slechte verbinding of storing in het signaal kan je beter even geen frontpanel doen.

 

Even hele andere vraag:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

 

Of anders:

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?


En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dave Kom niet in box omdat door blijftladen hoe wil ik dan kijken op npo1 haha

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als ie blijft laden dan heeft ie een zet nodig, kon zijn dat je wel in de box kon komen.

 

Ik ga deze voorleggen aan een moderator die zal dan je helpen in dit topic.

Zet dan even in je profiel je Postcode en Huisnummer (alleen zichtbaar voor jezelf en moderators) wij leden zien dit niet.

 

Tip: laat de Media Box XL gewoon aanstaan met de AB uitzetten en niet stroomloos maken.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ben optie van schiksie proberen is nu scannen als dat werkt is geen monteur nodig

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hoop dat het werkt, dit kan ook een probleem gaan geven, dat de Media Box XL op afstand een zetje moet krijgen.

 

Hulp is onderweg, topic is voorgelegd aan de moderators.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Optie schiksie werkt helaas niet na scannen blijft die laden en welkom in beeld gaat niet verder

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik mis nog en antwoord op de vragen van @Dave- , mogelijk kan dit invloed hebben op de verbinding met de Ziggo servers.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?


En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Bericht gekruist:

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Nee heb geen thuisnetwerk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik krijg toch de indruk dat het signaal niet helemaal lekker meer is.

Wat staat er op deze splitter, ik kan het net niet lezen.

 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

sq601 

trouwens gistere en dagen ervoor had gewoon beeld op media box xl

internet zit ook op splitter en dat werkt gewoon prima

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat de zogenaamde “knightrider” mode ontstaat door slecht signaal  , box zal dan veel eerder foutcodes laten zien ipv helemaal niet meer opstarten.

Als de HDMI truc het niet oplost is vaak laatste redmiddel de reset en daarna toch een monteur of wissel van de box. Ik heb dit probleem ook gehad met de MBXL en die was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, signaal was verder uitstekend en na het verwisselen van de box eigenlijk nooit meer een probleem gehad.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Helaas @Schiksie  dat kan dus wel, spreken uit ervaring, je hoeft maar een oude AOP of verkeerde kabel of breukje te hebben en de MBXL kan de gekste dingen gaan doen.

 

Hij is echt erg gevoelig en meestal in het midden tussen goed en uitmuntend gaat signaal goed met de media box.

Per huishouden kan het verschillen en ook per box 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Be rt wrote:

Ik krijg toch de indruk dat het signaal niet helemaal lekker meer is.

Wat staat er op deze splitter, ik kan het net niet lezen.

 

Deze AOP zit op de onderste AOP en wordt al niet meer gebruikt laatst nog gehoord hier van een monteur, tegenwoordig is het een Nieuwe AOP doos met een POA Stekker.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Oké wist niet weer wat geleerd

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Marcello, is in jouw gebied analoge tv al uitgeschakeld? Daar zien we namelijk wel meer dat Mediabox XL's van het type SMT-G7401 erg lang doen over een (her-)installatie.

Ik zou je adviseren om de aansluiting tussen de Mediabox XL en de hoofdaansluiting even zo kort mogelijk te maken, alle andere apparaten (splitters, versterkers, e.d.) er tussenuit halen en dan een front-panel-reset uitvoeren. Dit hele proces kan dus echt lang duren.

Zoals je zelf al zegt, het signaal is OK want het modem is ook netjes online dus de Mediabox XL zou dat ook moeten kunnen.

 

Nog wel een tip voor de toekomst, haal de Mediabox XL niet meer van de stroom af als je hem niet gebruikt. ‘S nachts voert hij zijn updates uit en die heeft hij eigenlijk 1x per 24u nodig. Doordat jij steeds de stroom eraf haalt mist hij zijn update-window en zal hij na enige tijd proberen op andere tijdstippen te gaan updaten. Dit hele updateproces is erg belangrijk voor de Mediabox XL, we zien veel vreemde problemen bij boxen die niet regelmatig updates kunnen doen.

Uitgelicht topic