Vraag

Mediabox XL bedienen (zappen en pauzeren) via Xbox One S

• 27 november 2018
  • 5 Reacties
  • 1342x Bekeken

Hallo mensen,

We hebben sinds kort een Xbox one S. Ik heb een vraag over de mogelijkheden van de Xbox. Je kunt nl tv kijken en je rand apparatuur aan en uit zetten via de Xbox.

Het tv signaal wordt wel door gegeven maar de mediabox reageerde niet op comando''s vanuit de Xbox. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb idee de optie "de externe code van de media box opgeven "

Waar kan ik deze code vinden? Ik heb een Samsung SMT-G 7400
MEDIABOX. Wie kan mij helpen aub?

Alvast bedankt voor de reacties,
Henry

5 Reacties

Reputatie 7
Hallo Henry1968, welkom op onze Community.

Je hebt nog niet veel reacties gekregen! Gek, want het is een hele goede en technisch interessante vraag. De term externe code ken ik niet. Wel heeft elk appaaraat een eigen unieke HDMI-ID. Vergelijkbaar met een mac adres zoals we dat van internet kennen. Dit zou je kunnen ontdekken met een speciale HDMI tool. Maar daar kun je verder niets mee: Het is namelijk niet mogelijk om de Mediabox XL aan of uit te zetten via HDMI-CEC.
Dank je wel voor je reactie Anne, het werkt intussen wel, het klopt de aan en uit functie werkt niet maar voor de rest werkt het wel, kan zenders wisselen en de tv uitzending op pauze zetten via de Xbox controller.

Nogmaals dank.
Reputatie 7
Gaaf dat je het voor elkaar hebt gekregen! 🙂
@Henry1968 Hoe is het je nu gelukt? ik krijg het nog niet voor elkaar met de afstandsbediening van de XBOX one
Ok, na een hoop uitzoekwerk, alles is gelukt.

even voor mensen die dit ook willen doen:
via de XBOX one kun je in het TV guide menu (instellingen) verschillende apparaten aansturen. TV, Geluid, ook settop box (mijn Horizon box gaf aan dat het een Samsung SMT-G7401 is. dit serienummer snapte mijn XBOX ook, daarmee kun ik na instellen alvast gebruik maken van de knoppen voor kanaal op en neer, start, pauze.

Door naar het Xbox menu te gaan voor energie kun je ook de instellingen voor het aan en uitschakelen van tv en overige apparatuur aangeven. ik heb de audio en settop op schakelen gezet, daarmee gaat alles nu aan als ik de xbox aanzet en alles uit als de box wordt afgesloten.

Reageer