Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes

Mediabox XL: alles wat jij moet weten over de nieuwe upgrade

Let op: na het uitvoeren van de upgrade zijn alle gemaakte opnames verdwenen. Kijk dus eerst je opnames voordat je de upgrade uitvoert! 


Wat zijn de voordelen van de upgrade?

  • Neem tot 400 uur van je favoriete programma’s op
  • Bekijk je opnames overal via de Ziggo GO app
  • Neem moeiteloos meerdere programma’s tegelijk op
  • Supersnel zoeken
  • Nieuwe interface

 

Ik heb na de upgrade een foutcode. Wat moet ik doen?

Vul de foutcode hier in en volg de stappen voor een snelle oplossing.

 

Wanneer krijg ik de upgrade?
In de aankomende maanden ontvang je ruim van tevoren bericht wanneer jouw Mediabox XL aan de beurt is. Vanaf november starten we met de eerste mediaboxen.

 

Kan ik mijn bestaande opnames ook veiligstellen?
Nee, de opnames kun je niet overzetten naar een andere harde schijf. Bekijk jouw opnames dus voordat je de upgrade uitvoert. Na de upgrade zijn de opnames namelijk verdwenen.

 

Kan ik de upgrade ook uitstellen zodat ik mijn opnames nog kan bekijken?
Ja hoor, dat kan! Je kunt de upgrade maximaal vier weken uitstellen. Daarna voert de Mediabox XL de upgrade automatisch uit.

 

Hoe lang duurt de upgrade?
Zodra je de upgrade start, duurt het maximaal 15 minuten voordat deze is voltooid. Let op! Tijdens de installatie gaat het beeld op zwart. Haal de box tijdens de installatie niet van de stroom en wacht totdat de Mediabox XL weer vanzelf is opgestart.

 

Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Wat gebeurt er met mijn geplande opnames, bestelde dagpas en voorkeursinstellingen? Deze komen te vervallen na de upgrade. Bekijk de opnames dus vóórdat je de upgrade uitvoert. En heb je een dagpas besteld, stel dan de upgrade nog eventjes uit.

 

Hoe kan ik controleren of ik de upgrade al heb geïnstalleerd? 
Dat zie je het eenvoudigst aan de nieuwe menustructuur. Bekijk hier de verschillen.

 

Kan ik dan nu ook de afstandsbediening met stembesturing kopen?
Jazeker! Zo kan je via een spraakopdracht je opname 5 minuten verder spoelen of supersnel een zoekopdracht doen naar je favoriete acteur. Met deze afstandsbediening kom je echt nóóit meer van de bank. Haal de afstandsbediening nu gratis op in één van onze winkels. Maak daarvoor een ophaalafspraak.  Je kunt hem ook bestellen, voor maar € 6,95 (dat zijn de verzend- en verwerkingskosten).
Let op: deze afstandsbediening werkt alleen i.c.m. de nieuwe upgrade.

 

Verbruikt de Mediabox XL ook minder stroom na de upgrade?
Het stroomverbruik is nagenoeg hetzelfde na de upgrade.

 

Waar zijn mijn favoriete zenders gebleven?
Na de upgrade is de favoriete zenderlijst leeg. Maar met deze video is jouw lijst zo weer gereed.

 

Verandert mijn pincode ook?
Nee, de pincode blijft gewoon hetzelfde. Deze wordt namelijk niet gereset.

 

Heb ik na de upgrade ook weer toegang tot YouTube?
Nee, de YouTube app is géén onderdeel van deze upgrade.

 

Kan ik na de upgrade nog video bestanden streamen naar de mediabox XL?
Nee, deze functie komt te vervallen.

 

Mijn Mediabox XL werkt als accesspoint. Moet ik deze opnieuw instellen na de upgrade?
De instelling van accesspoint blijft gewoon intact. Let wel, na de upgrade kun je de Mediabox XL niet meer via het menu instellen als accesspoint. Dit doe je dan door in te loggen via het modemgedeelte.

 

Heb ik na de upgrade ook een apart modem nodig?
Nee hoor, het internet blijft op dezelfde manier werken. Ook na de upgrade.

 

Heb jij nog andere vragen? Laat dan gerust een reactie achter!

246 Reacties 246
Safeer

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Kan ik de mediabox xl na de upgrade verbinden met mijn wifi netwerk

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Hey @Safeer . 
In principe geeft de laatste vraag in dit topic al antwoord op jouw vraag. 
Heb je op dit moment je Mediabox XL verbonden met de wifi, of niet? 

Safeer

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

hey @Lycke Ziggo nee heb het niet met wifi verbonden op het moment

BasDeVries

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Beste Ziggo.

Kunnen jullie ook de reeds gemaakt opnames voor de update overzetten naar het nieuwe online account? Want dat krijgen we dus toch allemaal... Of in ieder geval een optie bieden om op tijd dit over te kunnen gaan zetten?

Ik neem programma's niet voor niets op. Dan kan ik het kijken wanneer IK dat wil. Nu gaan jullie bepalen wanneer ik voor het laatst daar de kans voor heb anders is de update uitgevoerd en het weg! En eh, doe dat binnen 4 weken… Whut? Das niet zo netjes! Ik betaal voor deze service.. Tenminste... Ja check.. heb de rekeningen betaald... Ik begrijp ook heel goed dat je een update project op een geven moment moet afronden maar niet zo als jullie het nu stellen. Als ik over drie maanden een serie wil gaan kijken die ik nu opneem, maar niet kijk omdat ik een andere serie aan het kijken ben, is dat mijn goed recht toch? Lijkt me ook dat ik niet de enige ben. Zeker met een Netflix waar je kan kiezen om een serie te gaan kijken als alle afleveringen er op staan. In tegenstelling tot TV waar je de boel opneemt per week 1, en tegen het einde van het seizoen pas alles gaat kijken. 

Ik wil zelfs wel over naar de nieuwe box en een duurder abbo afsluiten, maar wat bied je voor een mogelijkheid om de huidige opnames van de XL box op MIJN tijd te kunnen kijken? Kan ik bv de XL box lostrekken van de kabel en daarmee jullie geforceerde update beleid blokkeren en daarmee de gemaakte opnames behouden, en later toch terug kijken? Intussen de nieuwe box verder kijken en opnemen… of kan ik dan niets meer terug kijken wat er al op XL staat? 

En wat te denken over opnames die dierbaar zijn? 

Dit update beleid is een beetje te kort door de bocht Ziggo!

Kom met meer opties, alternatieven… tijdelijke externe disk die je niet mag verwijderen bij de upgrade omdat je dan wel alles kwijt bent… Begrijp heus de rechten kwesties.. Hier kunnen jullie ook wat voor verzinnen! Slimme koppen er bij en gaan! 

Ben benieuwd!

mvgr

Bas

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

“Kunnen jullie ook de reeds gemaakt opnames voor de update overzetten naar het nieuwe online account? Want dat krijgen we dus toch allemaal... Of in ieder geval een optie bieden om op tijd dit over te kunnen gaan zetten?”

 

Dit kan niet, Ziggo zou dan toegang tot je harde schijf moeten hebben. Opnames zijn verder al zo versleuteld opgeslagen dat het überhaupt onmogelijk is opnames over te zetten.

 

Van echt belangrijke opnames had altijd al een back up gemaakt moeten worden, de box heeft ook niet het eeuwige leven .

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Safeer wrote:

hey @Lycke Ziggo nee heb het niet met wifi verbonden op het moment

Oke. Maar dat wil je wel? Gaat het erom dat je de Mediabox XL als accespoint wil gaan gebruiken of niet? Anders begrijp ik misschien je vraag niet helemaal. Wat wil je precies doen? 🙂 

 

@BasDeVries . Zoals gezegd; opnames kunnen niet worden overgezet. Dat is natuurlijk heel erg jammer, maar er is niets aan te doen. Mocht in de huidige situatie je mediabox stuk gaan, dan ben je opnames bijvoorbeeld ook kwijt. Daarom is het fijn dat in de nieuwe situatie de opnames in de cloud komen, waardoor je ze dus niet kwijtraakt bij het overgaan. 

 

Edit; je hebt het over 4 weken. Het is echter eigenlijk 7 weken. Je krijgt de mail 3 weken voor de update en wanneer de update er is (3 weken later ) kan je nog 4 weken uitstellen. Het is nog steeds beperkt, maar je hebt dus wel iets langer 🙂 

BasDeVries

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Steefb wrote:

 

Van echt belangrijke opnames had altijd al een back up gemaakt moeten worden, de box heeft ook niet het eeuwige leven .

 

Kunt u me vertellen hoe ik dat doe? Een back-up maken van die belangrijke opnames?

En 4 weken vindt ik wel een schil contrast met een niet eeuwig leven voor een mediabox.. Dus eigenlijk zegt Ziggo: Jammer voor je klant, en we bieden geen oplossing en je hebt er maar mee te dealen… Kosten baten van ontwikkelen van een migratie tool? Te hoog doen we niet beetje in die trend?

Een antwoord richting een oplossing blijft ook uit! Meedenken met de klant?

Zo iets van u kunt een nieuwe box met een duurder abbo nemen, en wij (Ziggo) vragen niet direct de Horizon box terug te sturen.. u kunt nog één jaar de box houden en die daarna terugsturen. Dan heeft u de tijd om de opnames te kijken en tegelijk over te gaan op de nieuwe diensten. Misschien zijn er nog andere oplossingen? Jullie zijn de experts. 

 

 

Popeye

Level 6
  • 104Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Hoe wordt de volgorde van uitrol bepaald; kan ik een upgrade aanvragen? 

Wij hadden maandag bezoek van een monteur in verband met de aanhoudende problemen met Netflix (en een nieuwe MXL die niet wilde installeren). Hij vertelde over de upgrade en dat dit waarschijnlijk de enige echte oplossing is. Zelfs de nieuwe MXL gaat het probleem waarschijnlijk niet oplossen volgens hem. Hij was mening dat we ons konden aanmelden voor de upgrade (zou nog Beta testing zijn?) maar we konden allebei geen info daarover vinden. Mogelijk was hij niet volledig op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes
BasDeVries wrote:
Steefb wrote:

 

Van echt belangrijke opnames had altijd al een back up gemaakt moeten worden, de box heeft ook niet het eeuwige leven .

 

Kunt u me vertellen hoe ik dat doe? Een back-up maken van die belangrijke opnames?

En 4 weken vindt ik wel een schil contrast met een niet eeuwig leven voor een mediabox.. Dus eigenlijk zegt Ziggo: Jammer voor je klant, en we bieden geen oplossing en je hebt er maar mee te dealen… Kosten baten van ontwikkelen van een migratie tool? Te hoog doen we niet beetje in die trend?

Een antwoord richting een oplossing blijft ook uit! Meedenken met de klant?

Zo iets van u kunt een nieuwe box met een duurder abbo nemen, en wij (Ziggo) vragen niet direct de Horizon box terug te sturen.. u kunt nog één jaar de box houden en die daarna terugsturen. Dan heeft u de tijd om de opnames te kijken en tegelijk over te gaan op de nieuwe diensten. Misschien zijn er nog andere oplossingen? Jullie zijn de experts. 

 

 

heeft jou mediabox xl een scartaansluiting? anders is geen mogelijkheid om een backup te maken

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Popeye wrote:

Hoe wordt de volgorde van uitrol bepaald; kan ik een upgrade aanvragen? 

Wij hadden maandag bezoek van een monteur in verband met de aanhoudende problemen met Netflix (en een nieuwe MXL die niet wilde installeren). Hij vertelde over de upgrade en dat dit waarschijnlijk de enige echte oplossing is. Zelfs de nieuwe MXL gaat het probleem waarschijnlijk niet oplossen volgens hem. Hij was mening dat we ons konden aanmelden voor de upgrade (zou nog Beta testing zijn?) maar we konden allebei geen info daarover vinden. Mogelijk was hij niet volledig op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?


Ik heb helaas geen mogelijkheid om hier invloed op uit te oefenen, sorry. Wellicht dat de monteur het daadwerkelijk over de testfase had. Maar dan nog zullen we testen nooit inzetten als oplossing voor een probleem. Vreemd dat de problemen bij jou niet op te lossen zijn. Netflix moet prima kunnen werken met een (niet geupgrade) mediabox XL.  We kunnen altijd even kijken of we hier nog bij kunnen helpen. Maak dan even een nieuw topic aan. 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Mijn Mediabox XL werkt als accesspoint. Moet ik deze opnieuw instellen na de upgrade?
De instelling van accesspoint blijft gewoon intact. let wel, na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kun je de Mediabox XL niet meer via het menu instellen als accesspoint. Dit doe je dan door in te loggen via het modemgedeelte.

 

Dus nog steeds de disclaimer geen netwerkkabel vanaf een connectbox aansluiten op de MBXL, dit gaat naar alle waarschijnlijkheid problemen opleveren!!!

Safeer wrote:

Kan ik de mediabox xl na de upgrade verbinden met mijn wifi netwerk

@Safeer 

Nee je verbindt andere apparaten met de MBXL noemthet een ingebouwde WiFi Booster, het internetsignaal krijgt het toestel via coax binnen. De mediabox XL is onderdeel van je Wifi netwerk! 

Is het anders dan ontbreken er de nodige details in het startbericht en mijn begrip van hoe dit toestel werkt.

Michael1983

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Waarom daalt het stroomverbruik niet na de update

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat het gigantische stroomverbruik van de Mediabox XL te wijten was aan o.a. de harde schijf. Nu deze niet meer gebruikt wordt, omdat alles in de cloud gaat, had ik toch gehoopt dat het zou dalen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Michael1983 wrote:

Waarom daalt het stroomverbruik niet na de update

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat het gigantische stroomverbruik van de Mediabox XL te wijten was aan o.a. de harde schijf. Nu deze niet meer gebruikt wordt, omdat alles in de cloud gaat, had ik toch gehoopt dat het zou dalen.

 

Goedemorgen!

Goeie vraag. Logisch dat je er vanuit zou gaan dat het stroomverbruik flink anders zou zijn na de update. Dit is echter niet het geval. Vooropgesteld; het stroomverbruik zal wel iets later worden. Maar het verschil is niet zo groot dat we dit groots aankondigen. 
Kort gezegd; de harde schijf functioneert alsnog, na de update. Dat wat je live kijkt wordt alsnog constant opgenomen voor het terugspoelen bijvoorbeeld. 
Wel verschilt het bijvoorbeeld op het gebied van daadwerkelijke opnames. Eerder ging de harde schijf werken/aan wanneer je hij een opname maakte terwijl de mediabox in stand-by stond. Dat is nu niet het geval. Maar hier zal dus wel een verschil door komen. 

Michael1983

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Een helder antwoord, Lycke - dank je!

sx06105

Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Toen ik enige maanden geleden informatie vroeg over de Next-box en ik te kennen had gegeven dat ik niet zo gecharmeerd was van de gehanteerde koppelverkoop (HBO er verplicht bij) kreeg ik via de klantenservice de suggestie om over te stappen op de XL. Daar voelde ik niet veel voor, vanwege het absurd hoge stroomgebruik. Toen kreeg ik te horen dat men bezig was met testen om de harde schijf uit te zetten en opslag in de Cloud te gaan doen, net als bij de Next. Koeling was dan ook niet meer nodig, dus dat zou het stroomverbruik enorm reduceren. Ik heb daar een aantal  maanden op zitten wachten, maar nu is het er…
En dan lees ik bovenstaand, uiterst teleurstellend bericht over het stroomverbruik.
Ik ga dus die overtap niet maken. Zolang de cisco het vol houdt, blijf ik, maar een overstap naar de XL (stroomverbruik) of de Next (prijs) zit er dus niet in. Einde box is dan einde abonnement.

 

BasDeVries

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Serieus...via scart een backup maken? Met een videorecorder oid? Waar zijn die USB poorten voor dan? Nou ja whatever. Wordt wel beetje zuur van zit verhaal merk ik. 

Oké als je dan toch geforceerd wordt naar een ander platform dan maar de andere box.

Kan ik deze lawaai verwarming die bijna elke dag wel een keer op nieuw boot de deur uit doen. 

Hartelijk dank voor alle goede ideeën en oplossingen ;-/

 

MSoesbergen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is deze upgrade verplicht en wordt deze op afstand door jullie uitgevoerd? Mocht het niet bevallen kan ik dan downgraden naar de oudere versie?

Alvast bedankt,

Marthijn

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
MSoesbergen wrote:

Is deze upgrade verplicht en wordt deze op afstand door jullie uitgevoerd? Mocht het niet bevallen kan ik dan downgraden naar de oudere versie?

Alvast bedankt,

Marthijn

 

Goedemorgen, @MSoesbergen . 

Kan ik de upgrade ook uitstellen zodat ik mijn opnames nog kan bekijken?
Ja hoor, dat kan! Je kunt de upgrade maximaal vier weken uitstellen. Daarna voert de Mediabox XL de upgrade automatisch uit.”

 

Je kunt de upgrade uitstellen, maar wanneer deze eenmaal geïnstalleerd is kan je niet terug. Je kunt het ook niet eeuwig uitstellen. Alle mediaboxen gaan uiteindelijk over. Maak je je zorgen? Zijn er dingen die we wellicht kunnen verhelderen waardoor we dit wegnemen? 🙂

 

Nostalgia

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Lycke Ziggo wrote:
Michael1983 wrote:

Waarom daalt het stroomverbruik niet na de update

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat het gigantische stroomverbruik van de Mediabox XL te wijten was aan o.a. de harde schijf. Nu deze niet meer gebruikt wordt, omdat alles in de cloud gaat, had ik toch gehoopt dat het zou dalen.

 

Goedemorgen!

Goeie vraag. Logisch dat je er vanuit zou gaan dat het stroomverbruik flink anders zou zijn na de update. Dit is echter niet het geval. Vooropgesteld; het stroomverbruik zal wel iets later worden. Maar het verschil is niet zo groot dat we dit groots aankondigen. 
Kort gezegd; de harde schijf functioneert alsnog, na de update. Dat wat je live kijkt wordt alsnog constant opgenomen voor het terugspoelen bijvoorbeeld. 
Wel verschilt het bijvoorbeeld op het gebied van daadwerkelijke opnames. Eerder ging de harde schijf werken/aan wanneer je hij een opname maakte terwijl de mediabox in stand-by stond. Dat is nu niet het geval. Maar hier zal dus wel een verschil door komen. 

Ik begrijp het verhaal over de harddisk niet. Als Beta tester heb ik andere ervaringen. een programma op tv was al een tijdje bezig toen ik ging kijken, een groot gedeelte dus gemist.

Ik ga de rest opnemen, dus zou je denken dat je het begin niet meer kan afspelen. Toen ik de opname terug wilde zien kreeg ik de keus of ik het programma vanaf het begin wilde zien, dus ik kijk en ja… via de cloud kreeg ik het volledige programma te zien. Klopt het verhaal dan  wel over het terugspoelen via de harddisk.

Uitgelicht topic