abuijsen

Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox XL afstandsbediening koppelen met Panasonic tv TX-48CX400E; code 2153 werkt niet.

Ik krijg de afstandsbediening van de Mediabox niet gekoppeld met mijn Panasonic tv TX-48CX400E. De code 2153 "pakt" niet.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik weet niet welke stappen je uitgevoerd hebt, maar voor de zekerheid hier is het stappenplan te vinden.
De praktijk wijst uit dat de stappen in een redelijk vlot tempo achter elkaar uitgevoerd dient te worden om effect te hebben.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Panasonic&code=2153
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Be rt,

Deze stappen zijn uitgevoerd door de monteur van Ziggo. De code 2153 "pakt" hij niet.
De monteur verwees mij naar dit community met het vermoeden dat er misschien nog andere codes voor de Panasonic tv's zijn....
Weet jij dit misschien?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo abuijsen

Je zou hier nog even kunnen kijken. De afstandsbediening van de horizon box heeft namelijk ook nog een aantal subcodes. dit probleem komt ook vaak voor bij tv's van loewe

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Panasonic&code=2153

vr gr Teun.

l;ukt het niet dan is er volgens mij ook nog een andere methode, maar dan moet ik even kijken in mijn map.
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Teun,

De link die je mij adviseert is dezelfde als de link van Be rt. Dit is al door de monteur van Ziggo uitgevoerd.

John Buijsen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo John.

Ik heb nog wel een andere optie, maar dat staat thuis op mijn pc. Ben nu aan het werk. Zal het morgenvroeg even naar je mailen via een pb.

vr gr Teun
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Teun,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik wacht af.

Gr.
John
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Komt in orde!

Teun
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Teun! Wat gaaf dat je thuis even dingen uit gaat zoeken voor abuijsen 🙂 #LekkerBezig!

@abuijsen, bij deze een welkom op onze Community. We lezen graag mee met de oplossing.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo abuijsen

je hebt post.

gr Teun
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Teun, Kun je de aangeboden oplossing ook hier posten? 🙂
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Anne

heb ts een mail gestuurd en als het werkt wil ik dit wel delen.

vr gr Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo abuijsen al getest?? ga morgen op vakantie en ben benieuwd of het gelukt is.

Teun
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Nee Teun, ben zelf (onverwacht) een weekendje weg. (wel de laptop meegenomen.... :-).
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi John.

Geen probleem hoor, ga zelf ook even weg, ik hoor het zie het vanzelf wel.

vr gr Teun.
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Teun,

Nog niet gedurfd jouw oplossing uit te proberen.
Loop nu tegen een ander probleem op.
Wij hebben Netflix (maken we erg veel gebruik van) dat ik nu nog gebruik met de aparte knop op de afstandsbediening van mijn televisie. Dit functioneert uitstekend.
Als ik Netflix probeer via kanaalkeuzeknop 150 duurt het een eeuwigheid voordat hij opstart en valt het beeld regelmatig weg. Ook als ik Netflix gebruik via het menu en een app gebeurt hetzelfde als met kanaal 150.
Als ik de afstandsbediening koppel, kan ik de knop van Netflix ook niet meer gebruiken op de afstandsbediening van de tv.......
Jammer. Je hebt heel veel moeite gedaan om mij behulpzaam te zijn, maar ik blijf dan toch maar 2 afstandsbedieningen gebruiken.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo John

is goed zo, maar mocht je het toch eens gaan proberen laat het dan maar even weten hoe het afloopt.
sorry voor de late reactie maar ben net terug uit turkije.

ge Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Anne H Ziggo .

Het bestand om de subcodes te proberen kan ik hier niet posten (denk ik) is namelijk een exel bestand, maar hoe kan ik hem prive naar je sturen?? als ik je een pm stuur?

gr Teun

Uitgelicht topic