Kwant5962

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Mediabox springt spontaan op foutcode 8015 bij On Demand na kijken film

Ondanks de diverse oplossingen die Ziggo geeft, zoals alles opnieuw opstarten, stekker eruit en erin na 10 seconden etc.etc. en geen storingsmelding, krijg ik de Horizonbox niet uit de foutcode 8015. Er is écht niets gebeurd! Ik zit gewoon een film te kijken en nadat ik deze had afgekeken en een andere wilde starten, kwam spontaan deze foutcode en krijg hem er niet uit. Whattodo?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kwant5962
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi hoi,

Inmiddels (nogmaals) alle kabels, vooral de coaxkabel, nagelopen en inderdaad deze zat er tóch niet helemaal goed in (vorige keer had ik hem ook al verder erin geduwd). Dus ik zal je advies ter harte nemen en iig na het stofzuigen LOL deze kabel checken. Dat is dus waarschijnlijk toch het probleem geweest dat ie dan wel en dan niet contact maakte.

Dank jullie allen voor de aangedragen oplossingen.

Groetjes en een fijne dag allen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Kwant,

Zwaar shit als dat gebeurd in een film 😞
Je hebt dus alle stappen op de site al doorlopen.

Heb je de kabels allemaal al eens her-verbonden (Coax, stroom, HDMI etc)?
En bedoel je met 'je krijgt hem er niet uit' dat hij bij opstarten blijft hangen in de 8015? alsof de hele box vast zit?
We komen er in ieder geval vast uit!

Gr,
Kwant5962
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi Hoi,

Inmiddels is net zo spontaan als dat de storing begon, is deze ook weer verdwenen.

Dus toen ik gisteren na een diepe zucht, toch maar weer eens probeerde On Demand op te starten deed ie het gewoon weer. Toch blijft het vreemd dat die melding 8015 ontstaat terwijl er verder niemand thuis is (behalve ik) en dit tijdens het kijken van een film gebeurd (kaboutertjes :thinking:). Volgens "Ziggo" ligt het hier aan de bekabeling. Ja hoor, nooit last verder en geen storingsmelding op AlleStoringen, maar toch de foutmelding tijdens het kijken. Natuurlijk ligt het nooit aan Ziggo :persevere:. Maar goed het probleem is nu dus ineens uit zichzelf opgelost. Blijft toch raar allemaal.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Het lijkt sterk op ergens een contactstoornis, binnen of buiten je huis, dan weer wel, dan weer niet.

Coax stekkers willen wel eens een beetje uitzakken, zeker die van de kabel achter in de Mediabox XL.
Ik heb toen de stekker een beetje samengeknepen en weer goed in de box gedaan, geen problemen meer gezien.

Ik loop eens in het half jaar, misschien te vaak, alle kabels en stekkers eens langs en haal ze los en draai of druk ze weer goed vast.
Verassend wat er soms toch enigszins loszit en dan kan digitaal signaal heel vreemd gaan doen.

Succes verder.:relaxed:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor je reactie Kwant,

Ik hoop voor je dat het zo blijft, maar ik ben wel bang dat er wat waarheid schuilt in de verbindingsvragen.
De tips van Be rt zijn daarom zeker niet onhandig.

Gr,
Kwant5962
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi hoi,

Inmiddels (nogmaals) alle kabels, vooral de coaxkabel, nagelopen en inderdaad deze zat er tóch niet helemaal goed in (vorige keer had ik hem ook al verder erin geduwd). Dus ik zal je advies ter harte nemen en iig na het stofzuigen LOL deze kabel checken. Dat is dus waarschijnlijk toch het probleem geweest dat ie dan wel en dan niet contact maakte.

Dank jullie allen voor de aangedragen oplossingen.

Groetjes en een fijne dag allen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Kwant5962 Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:

Uitgelicht topic