Combino

Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Horizon hapert bij aanvang

Hallo,

De laatste paar maanden hapert het geluid van mijn Horizon box na aanzetten.

Dit duurt ca. 5 minuten (net alsof het apparaat eerst warm moet worden).

Ook heb ik nu weer regelmatig blokjes in het beeld.

Regelmatig start hij ook niet, dan moet ik hem van de stroom afhalen en opnieuw starten.

Wat is hiervan de oorzaak ??  Ligt dit aan het apparaat ??

Ik wordt er een beetje moe van. Met de helpdesk contact gehad van de zomer, kreeg ik een nieuwe afstandsbediening. Ook moest ik het apparaat dan start met de knoppen op het apparaat zelf.

Kreeg een aparte modem voor internet, internet viel met grote regelmaat uit, apparaat was misschien overbelast. Internet probleem opgelost, maar de rest niet.

 

Combino.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is inderdaad een flinke domper, @Combino ! Zeker nu het net juist beter leek te worden. Ik snap dat je vertrouwen wat wegvalt na een nieuwe vervanging, maar ik weet zeker dat mijn collega de juiste conclusie heeft getrokken en hier op is uitgekomen. 

Ik begrijp goed dat je liever de nieuwe Mediabox Next wil, maar hier zitten bepaalde voorwaarden aan vast die voor iedereen gelden.

Wat betreft de dagen zonder TV: mogelijk kun je de coaxkabel tijdelijk rechtstreeks in je TV stoppen voor digitale kabel tv (zie deze link) of Ziggo Go.

 

Ik hoop dat je met de nieuwe Mediabox weer ongestoord kunt kijken! 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

OK, meer problemen tegelijk.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is. 

 

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Ik zie het al ik moet hier weer veel info leveren die ik ook aan de helpdesk heb moeten leveren. 

Horizon box zit regelrecht op antenne aansluiting. ZIGGO heeft in de kabel een splitter gezet, zodat ook de losse router aangesloten kon worden.

Niks meer en minder zit aan of tussen.  Ontvangst kwaliteit is geen probleem.  Het zit volgens mij echt in de horizon box.

Vergat te melden dat ook melden dat HD schijf die er in zit soms blijft hangen. Dan moet ik een klein stukje spoelen en dan gaat de opname wel weer verder.

Ik ga de helpdesk wel weer een keer bellen, om te zien of er wat aan te doen is.

 

Combino.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Wij kunnen van een afstand niet zien wat er allemaal aan de hand is, ook de helpdesk niet, vandaar de vragen die vrijwel altijd een oplossing teweeg brengen als je genoeg informatie geeft, foto's zeggen meer dan veel woorden en een hoop uitleg, er zitten hier veel ervaren mensen die de oplossingen kennen voor problemen met Ziggo apparatuur en zeker wat betreft de Mediabox XL.
Ook Ziggo moderators komen hier overal langs en kunnen dieper in de systemen en apparaten kijken en mogelijk zien wat er aan de hand is.

Alvast één tip voor haperende opnames: zet Automatisch schijfbeheer uit in de instellingen, die functie werkt niet goed en veroorzaakt vaak storingen met opnames en afspelen.

Mocht de helpdesk een monteur voorstellen voor je problemen, omdat zij het ook niet van een afstand kunnen zien en het ligt aan je eigen aansluitingen, na de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, dan zijn de kosten voor jou, als je hier foto's aanlevert, dan kan er meegekeken worden en worden vaak deze kosten voorkomen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Combino

Welkom op de Ziggo Community! Jammer dat het niet helemaal lekker gaat met de Mediabox XL en dat er tot nu toe via het telefonische contact geen oplossing is gekomen.

@Be rt heeft je belangrijke vragen gesteld om er samen achter te komen wat de oorzaak van de verschillende problemen is die je ervaart. Op deze manier kunnen we de binnenhuisbekabeling makkelijk nalopen. Helpt zijn tip rondom het automatische schrijfbeheer voor de haperende opnames? 

 

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Bij deze 4 foto's van de installatie.

Splitter door Ziggo geplaatst, omdat we een losse router kregen voor internet. (was eerst ook beroerd, nu geen enkel probleem meer)

 

Combino

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de foto's! Kun je ook nog antwoord geven op de overige vragen? Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening? En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem? Laat je het weten?

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee, De foto's geven aan hoe het zit aangesloten.

  1. antenne in de muuraansluiting.
  2. muuraansluiting naar splitter (gemaakt door ZIGGO)
  3. van splitter 1 kabel naar modem, 1 kabel naar mediabox

Dat is all.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

 

 

Zo ja, dan mis ik een hedendaags Abonnee Overname Punt wat er ongeveer zo uitziet:

 

 

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry had er ook nog bij gemoeten.

Links op de foto de modem

Midden op de foto kabel komt binnen in kastje.

Kabel in kastje gaat naar splitter.

Groene kabel bovenzijde splitter gaat naar TV wandcontactdoos

Witte kabel bovenzijde splitter gaat naar Router.

Omschrijving van klachten waren toen (poosje terug);

  1. Internet viel héél vaak uit.
  2. Horizon box moest gemiddeld 5x per week helemaal uitgezet worden en opnieuw gestart.
  3. regelmatig blokjes in beeld.
  4. opgenomen programma's blijven regelmatig hangen (met een stukje doorspoelen gaat het weer verder)

Volgens helpdesk was Internet en TV vaak teveel voor de Horizonbox.

De klacht kwam vaak voor, een losse router zou het Internet probleem oplossen.

Door onderstaande is mijn Internet verbinding heel betrouwbaar geworden.

Nieuwe afstand bediening gehad, zou ook regelmatig oorzaak zijn.

Als Horizonbox niet zou starten dan een proberen aanzetten e.d op de box zelf en NIET met de afstand bediening !!!!

Heeft nooit geholpen, volgens mij een onzin verhaal geweest.

 

Met deze een hele tijd door gemodderd, tot nu toe omdat het eigenlijk zeer vervelend is. Kijk graag om 19:30 journaal, maar moet hem 10 min. eerder aan zetten, omdat als hij niet start ik de horizonbox helemaal opnieuw moet starten en de zenders opzoeken duurt toch gauw 5 minuten duurt. Daarom deze klacht maar via deze weg nogmaals onder de aandacht gebracht.

 

Onderstaande gemonteerd zoor ZIGGO monteur na klachten over slechte Internet dat steeds uitviel. Nieuwe losse modem geplaatst.

  1. Dus groene kabel is doorgeknipt.
  1. Vierkant wit kastje geplaatst.
  1. Binnenkomende groenekabel in kastje aangesloten
  1. Nieuwe splitter geplaatst.
  1. Wit kastje met witte kabel verbonden aan splitter.
  1.  Groene kabel aangesloten op splitter bovenzijden naar TV wandcontactdoos
  1. Witte kabel aangesloten van splitter bovenzijde naar modem.

Bovenstaande heeft niet het opstarten verbeterd, blokjes zijn minder geworden maar niet altijd.

Spraak bij TV stotterd vaak (valt weg) bij starten TV eerste paar minuten. Ook de blokjes zijn daarbij (niet altijd) weer aanwezig.

 

Combino

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

wat de probleem kan zijn dat is de 2 gads coaxwanddoos die de storing veroorzaakt , heb je de mogelijkheid om eens vanaf de splitter rechtstreeks na de mediabox te verbinden met een coaxkabel 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Dank voor je uitgebreide info.

Even voor de zekerheid, heb je Automatisch schijfbeheer al uit staan?

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het in de TV wandcontactdoos zit.

Is die nagekeken door de monteur?

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Gisteravond Automatisch schrijfbeheer uitgezet.

De wandcontactdoos is ook al eens vervangen door een monteur.

Gisteravond maar 1 keer een kort moment geluidsuitval en blokjes.

Normaal eerste 5 á 10 minuten meerder keren.

Vanavond nogmaals kijken en afwachten of het verbeterd.

Zal ook een kijken of het met een losse kabel rechtstreeks van de splitter naar de horizon box beter gaat.

 

Kom er hier eventueel wel op terug, als er niets veranderd.

Combino

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Helaas doet de Horizonbox nu niets meer. Hij valt nu vanzelf na 1 kwartier helemaal uit.

Moet hem dan opnieuw starten, 5 minuten zenders zoeken en hij doet het weer.

15 minuten later valt hij weer helemaal uit, zelfde verhaal.

15 minuten later valt hij weer helemaal uit, zelfde verhaal.

Dit proces 3x herhaald, valt gewoon uit na 15 minuten.

Deze keer toch maar naar de helpdesk gebeld, met wat nu ???

Helpdesk zorgt nu dat ik een nieuwe horizon box krijg, zit ik wel ca. 5 dagen zonder box. (Had véél liever gelijk de nieuwe gehad)  Horizon wordt namelijk nu voor de 3e of 4e keer vervangen.  Probleem blijft waarschijnlijk met de nieuwe horizon.

 

Een beetje slap verhaal waarom ik niet in aanmerking kom voor het nieuwste apparaat

 

Ik dacht dat je als klant sinds het vroeger A2000 was, toch wel een beetje meer kon verwachten dan alleen maar weer een nieuwe horizon opsturen.

Jammer hoor…

 

Combino

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is inderdaad een flinke domper, @Combino ! Zeker nu het net juist beter leek te worden. Ik snap dat je vertrouwen wat wegvalt na een nieuwe vervanging, maar ik weet zeker dat mijn collega de juiste conclusie heeft getrokken en hier op is uitgekomen. 

Ik begrijp goed dat je liever de nieuwe Mediabox Next wil, maar hier zitten bepaalde voorwaarden aan vast die voor iedereen gelden.

Wat betreft de dagen zonder TV: mogelijk kun je de coaxkabel tijdelijk rechtstreeks in je TV stoppen voor digitale kabel tv (zie deze link) of Ziggo Go.

 

Ik hoop dat je met de nieuwe Mediabox weer ongestoord kunt kijken! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @Combino ? 🙂 

Combino
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw apparaat ontvangen en installeren ging vrij goed. Eerste kwartier maakte het apparaat een verschrikkelijke herrie. Ik had hem bijna weer afgekoppeld en in de doos geflikkerd, niet normaal meer. Nog nooit (wat voor nieuw apparaat ook) aangesloten die zo'n herrie maakte. Maar las op het laatste moment (toch even in boekje gespiekt) dat apparaat ca. een half uur nodig had om normaal zijn werk te doen.  Dus hem toch nog maar een de tijd gegeven

(als hij de geest gaf nou jammer dan, krijg ik wel weer een nieuwe) en even later zakte het geluidsniveau naar normaal.  Dat het apparaat zo'n herrie zou maken, mag wel duidelijker aangegeven mogen worden vindt ik. Dit hebben mijn vorige apparaten nooit gehad.

Dit komt omdat ik diverse apparaten heb aangesloten (dit is mijn 4e al) en geinstalleerd en het ik het bij gesloten boekje eigenlijk niet gebruik.  Alles gaat eigenlijk vanzelf als je doet wat er op het tv scherm gevraag/gemeld wordt.

Op dit moment werkt het geheel wel weer zoals het hoort denk ik.

Geen wegvallend geluid, geen blokjes meer en tot nu toe start het apparaat steeds normaal op.

 

Dus voorlopig weer even tevreden.

Uitgelicht topic