Beantwoord

Mediabox bekabeling en toevoegen aan Ziggo Go

Van de week een Mediabox ontvangen. Nog niet helemaal tevreden.. monteur komt van de week. Box staat steeds in offline mode, kleuren zijn groen en blauw. Vermoed een signaalprobleem. Heb een antenneversterker maar zal vast wel iet sterk ge oeg zijn. Hopelijk geen extra kosten want heb ik nu vanwege aanschaf Mediabox. Maar nu ontopic. Wil op afstand kunnen opnemen en in de Ziggo Go app vind ik nergens mij Mediabox. Moet ik dat handmatig doen of iemand van Ziggo? Graag reply en hopelijk snelle oplossing
icon

Best beantwoord door N.N. 16 april 2018, 18:08

Hallo @CoocsterDe getoonde Elro-versterker is ongeschikt voor on-demand diensten c.q. retour-signalen, dus die is niet (meer) te gebruiken.
Deze s.v.p. vervangen door een versterker met het KabelKeur-logo en/of Ziggo-geschikt-logo, bijvoorbeeld de FRA752N die ik eerder aanhaalde, die heeft ook een 0dB-versterking voor de Decoder XL.
Verder zou ik de kabelstekkercombi op de 2e foto waar Casema op staat ook vervangen, totaal verouderd.
Ik zou op de splitter POA01UPC die je aansluit op de AOP aan de ene kant de versterker aansluiten en op de versterker de tv's c.q. decoder XL en op de andere aansluiting van de splitter de modem.

Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Coocster,

Die monteur komt gratis, omdat je een nieuw apparaat hebt ontvangen van Ziggo, je zal misschien wel wat moeten betalen als er materiaal vervangen moet worden dat niet van Ziggo is, maar dan zal de monteur dat normaal gesproken in overleg doen.

Je oude Mediabox XL staat waarschijnlijk nog in je Ziggo Go app. Het kan 24 tot max 72 uur na het aansluiten van de box duren voordat de nieuwe box erin staat.
Als die 72 uur al voorbij zijn, kun je het beste contact opnemen met Ziggo. (Dit is een community waar klanten elkaar helpen, wij kunnen dit dus niet voor je regelen. Er is wel ondersteuning van Ziggo moderators, maar die zijn niet actief tijdens het weekend.)
Zij, Ziggo, kunnen dan kijken of alles al helemaal goed doorgelopen is.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de box offline is en dat het aanmelden daardoor niet helemaal lukt, maar bij Ziggo kunnen ze je daar meer over vertellen.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +34
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Kleuren zijn blauw en groen?

Welke TV heb je?
Merk, letters en cijfers SVP.
Reputatie 7
Badge +23
Coocster schreef:

Vermoed een signaalprobleem. Heb een antenneversterker maar zal vast wel niet sterk genoeg zijn.

Sluit de box eens aan zonder antenneversterker. Een te sterk signaal veroorzaakt ook problemen.
Jan F. schreef:

Coocster schreef:

Vermoed een signaalprobleem. Heb een antenneversterker maar zal vast wel niet sterk genoeg zijn.

Sluit de box eens aan zonder antenneversterker. Een te sterk signaal veroorzaakt ook problemen.

Heb de box zonder antenneversterker aaangesloten en dan weekt ie goed. Maar goed, kan niet zonder anders heb ik boven geen tv.
Be rt schreef:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Ga naar Opties.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Welke TV heb je?

Zal het vanavond eens doen en laten weten.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Coocster,
je kunt de box aansluiten op het 0dB-punt van de versterker, dan heb je geen versterking, ik ga even uit van een FRA752N-versterker van Technetix.
Badge +3
Ik haal het niet uit de tekst, maar heeft u de Mediabox xl of de standaard Mediabox?
Opnamens inplannen werkt alleen met de Mediabox xl(voorheen Horizon box?
Reputatie 7
Badge +23
Coocster schreef:

Jan F. schreef:

Coocster schreef:

Heb de box zonder antenneversterker aaangesloten en dan weekt ie goed. Maar goed, kan niet zonder anders heb ik boven geen tv.

De oplossing vermeldt u eigenlijk zelf al. Het signaal naar de TV in de woonkamer niet versterken, dat voor de TV boven wel.
Jan F. schreef:

Coocster schreef:

Jan F. schreef:

Coocster schreef:

De oplossing vermeldt u eigenlijk zelf al. Het signaal naar de TV in de woonkamer niet versterken, dat voor de TV boven wel.

Zie foto's. Ik kan op de uitgang van het signaalkastje maar 1 kabel aansluiten. Daarop zit de splktter kntvangen vanuit ziggo. Als ik de tv beneden aansmuit is er geen ruimte voor een extra kabel die naar boven. Daarom gebruik de antenneversterker om beneden en boven op 1 kastje te hebben. Tips hoe dit anders te doen?
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @CoocsterDe getoonde Elro-versterker is ongeschikt voor on-demand diensten c.q. retour-signalen, dus die is niet (meer) te gebruiken.
Deze s.v.p. vervangen door een versterker met het KabelKeur-logo en/of Ziggo-geschikt-logo, bijvoorbeeld de FRA752N die ik eerder aanhaalde, die heeft ook een 0dB-versterking voor de Decoder XL.
Verder zou ik de kabelstekkercombi op de 2e foto waar Casema op staat ook vervangen, totaal verouderd.
Ik zou op de splitter POA01UPC die je aansluit op de AOP aan de ene kant de versterker aansluiten en op de versterker de tv's c.q. decoder XL en op de andere aansluiting van de splitter de modem.
[quote=Coocster]
Be rt schreef:

Ga naar Opties.

Welke TV heb je?

Zal het vanavond eens doen en laten weten.[/quote

Signaalsterkte is uitmuntend. Tv beeld spribt vaak over van normaal naar groen naar blauw/violet. Of io moet wachten totdat het normale beeld terugkomt of ik moet source kiezen. Denk dat het echt te maken heeft met de antenneversterker. Kan het dan ook aan tv liggen?
N.N. schreef:

Ok dank. Woensdag komt er een monteur. Kan ik deze info ook alvast aan hem doorgeven zodat we dit samen kunnen aanpakken of is dat niet mogelijk? Wel beetje jammer dat ik nog meer kosten moet gaan maken. Zijn allemaal dure zaken...
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Coocster,
een nieuwe kabel/stekker koste niet zoveel, is tientjes-werk, een versterker kost tussen de 60 en 90 euro, is inderdaad wat duurder, wacht even het advies van de monteur af voordat je wat gaat kopen en hij kan materialen leveren tegen schappelijke prijzen.
Laten s.v.p. even de afloop van e.e.a. weten.
Succes.
Coocster schreef:

N.N. schreef:

Ok dank. Woensdag komt er een monteur. Kan ik deze info ook alvast aan hem doorgeven zodat we dit samen kunnen aanpakken of is dat niet mogelijk? Wel beetje jammer dat ik nog meer kosten moet gaan maken. Zijn allemaal dure zaken...

Deze versterker? https://www.coaxkabelwinkel.nl/bekabeling-in-huis/de-technetix-fra-752n-antenneversterker/

Welke nieuwe kabel moet ik dan hebben?
Reputatie 7
Badge +28
Coocster schreef:

Coocster schreef:

N.N. schreef:

Deze versterker? https://www.coaxkabelwinkel.nl/bekabeling-in-huis/de-technetix-fra-752n-antenneversterker/

Welke nieuwe kabel moet ik dan hebben?

Hallo @Coocster,
die versterker bedoel ik en de kabel moet ook voldoen aan eerder genoemde keurmerken, bijvoorbeeld van Technetix of Hirschmann, dus geen bouwmarkt-rommel, want dan raak je van de regen in de drup.
Bij de lokale radio/tv-winkel, of de Mediamarkt of een onderdelenshop, maar nogmaals, wat ik eerder schreef, wacht even de monteur af, die heeft de juiste materialen bij zich.
N.N. schreef:

Hallo @Coocster,
een nieuwe kabel/stekker koste niet zoveel, is tientjes-werk, een versterker kost tussen de 60 en 90 euro, is inderdaad wat duurder, wacht even het advies van de monteur af voordat je wat gaat kopen en hij kan materialen leveren tegen schappelijke prijzen.
Succes.

Ik wacht op advies en hou je op de hoogte
Coocster schreef:

N.N. schreef:

Hallo @Coocster,
Succes.

Ik wacht op advies en hou je op de hoogte

Monteur zojuist geweest en alles werkt naar behoren. Het kastje van het binnenkomend signaal is vervangen. Ietwat verouderd en alvast voorbereid op de toekomst. Ook geeft deze een beter signaal. De antenneversterker gaf ook het probleem. Deze is er nu tussenuit gehaald. Er is een nieuwe kabel getrokken. De tv boven deed het in eetste instantie niet maar daar was de contector ook verouderd. Ooo vervangen en nu overal weer top beeld en alles online.

Het enige wat de monteur mij niet kon beantwoorden was de volgende vraag. In de ziggo app zie ik dat de mediabox is toegevoegd en ik programma's op afstand kan opnemen. De remote control en op tv bekijken werken niet omdat de ziggo box niet in het netwerk is opgenomen. Wellicht offtopic maar moet ik hier iets in doen? Het is een luxeverzoek maar wil graag alles uit de mogelijkheden halen.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Coocster,
Goed om te lezen dat alles weer goed werkt na het monteursbezoek.
Op je andere vraag kan een ander forumlid of moderator beter antwoord geven, hierin heb ik geen expertise.
Be rt schreef:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Ziggo is op de hoogte van deze storing en is op zoek naar een oplossing.

Heb jij nog een apart modem ????
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Coocster,

Ik raad het mensen eigenlijk af om de box op te nemen in het thuisnetwerk, omdat dat vaak problemen geeft. Zie hier voor meer informatie.

Het lijkt vooralsnog niet uit te maken of je wel of geen los modem hebt, in beide situaties maak je kans op die problemen 😉 Ik zou het dus niet doen, maar je kunt het altijd proberen als je dat graag wilt.
Krijg je geen problemen, dan kun je de box in het thuisnetwerk laten zitten, anders haal je hem er weer uit, herstart je de box en zijn de problemen weer weg.

Groet,
Evert
Dank Evert, dan laat ik het maar zo. Werkt nu prima dus lekker laten zitten zo 😉
Reputatie 7
Badge +27
Coocster schreef:

Dank Evert, dan laat ik het maar zo. Werkt nu prima dus lekker laten zitten zo ;)

👍🏽 Veel plezier ermee! ☺

Reageer